torsdag 13 november 2008

WENDY





Wendy´s nya matte ringde, lustigt jag tänkte på dem hela dagen. Tankarna far ju runt, hur det går , hur de mår, vad som händer och så. Wendy är ju en otroligt snäll hund, fast än pratig. Anita berättade om små episoder, roligt att höra. Hur som helst kommer de hit om nån vecka för lite trimning. Då dår jag träffa dem igen. Anita är en himla go dam, så jag tror/vet att Wendy har det så bra hos dem i Vikarbyn. Jag ska passa på att skicka med lite mer saker då, regnoverallen och vinterjackan bland annat som är Wendy´s egna saker.
Tänk att det kan bli så lyckat, Anita sa att hon va nog den hund (och de har haft många )som var mest uppfostrad av alla.
Så nu ser jag fram emot att få träffa dem igen, husse skulle också följa med.Han är gammal polis, och haft schäfrar tidigare.
Jag gick ner och släppte ut Ohl-Gha och Dora nyss, de såg lite nyvakna ut, och undrade väl om matte gick i sömnen ;)
Passade på att kika på himlen, man ska ju kunna se stjärnfall nu flera nätter.
Men det var så disigt, så jag såg inget. Sitter i sängen nu, och kom på att Lotta har väl landat nu i Thailand...
Jag ska väl gå upp, om jag nu lyckas sova nå mer, kl 06, åka till Falun och Hedemora. Så i kväll är det föreläsning här i Sifferbo bystuga, 83 st anmälda, spännande. Många av mina jobbkompisar kommer också med.
Hoppas ni andra sover gott, jag kanske måste köpa hem nå sömnpiller när det är fullmåne hädanefter. Eller tips ,,någon ?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det har gått superbra med Diesel o hans ny familj. Han har bott där nu under 1 år och det är som ett dröm! Dom är så överlycklig över honom och vi är så glad det går bra för dem.

//Heather

PS Cockrar är såååå underbara. Älskar rasen så mycket. En vackrare hund får man leta länge på.