fredag 7 november 2008

DORA VA HÅLLER DU PÅ MED ?


DORA SLICKAR SIG OM MUNNEN

Så har den här veckan gått, fortare än fort. Och det blev inget "riktigt" löp. Det va bloddropppar på golvet, och i smulan.En dag. Hurra.. eller vad ska jag säga ? Då kanske det blir ett riktigt löp i alla fall i Januari, eller därikring.
Jag har suttit med avelsdata, och faktiskt återkommit till en hane, jag gillar utseendemässigt samt, att han är den friskaste av alla Chowar ägaren ägt.
Inavelsgraden hamnar på 0 , noll , zero, nada, fatta ! En "öppen hane med ben "
så håll i hatten gott folk.
Nu längtar jag till att få åka och hälsa på Helene i Nyhammar ,Kennel Kringelmyras som har en kull som är 5 veckor nu.En osåld valp, en Blå hane. Snacka om puss-kalas ; ) med alla hennes små puppisar.
Ohl-Gha ser lika stor ut som Dora nu, mycket päls men häftigt ändå. Ohl-Ghisen som jag kallar henne ofta, älskar att mysa, hon naggas lika som Dora när hon gosar.
Ohl-Gha väger 14,4 kg 5 månader gammal, Dora ligger på 25 kg, och Hollie på 10,4 kg.
Så man har ca 50 kg i koppel på promenad för tillfället.
Jag kan stå på jobbet och bara längta hem till mina hundar, precis som man känner för sina barn eller barnbarn.
När jag ser på tv, så vill alla tjejerna komma upp i soffan.
Ohl-Gha ska ligga närmast mitt ansikte, Hollie i mitten och Dora vid fötterna. Snacka om va skönt såna är kyliga kvällar..........
På tal om kyliga kvällar, om en månad ligger jag på playan i SOLEN ¤ det enda jag kommer att sakna är mina hundar, som Jonte min son kommer att ta hand om här hemmma.
Ha en skön helg !

1 kommentar:

Lotta Löfgren sa...

åååå, sluta frestas med det där thailand..*avundsjuk*
DU, har du tips vad jag ska sätta på mig på utställning med cola. Har du vart vid retriver ringarna..i en sporthall ska vi va..ska man match kläder dvs. ha brunt..eller ska jag ha svart..eller kanske något helt annat..inte jakt väl, för det har jag ej...gha, jag börjar bli nervööös..