torsdag 13 november 2008

MITT GAMLA JAG




JAG 1952 1964 1966 VA TYCKS ?

WENDY





Wendy´s nya matte ringde, lustigt jag tänkte på dem hela dagen. Tankarna far ju runt, hur det går , hur de mår, vad som händer och så. Wendy är ju en otroligt snäll hund, fast än pratig. Anita berättade om små episoder, roligt att höra. Hur som helst kommer de hit om nån vecka för lite trimning. Då dår jag träffa dem igen. Anita är en himla go dam, så jag tror/vet att Wendy har det så bra hos dem i Vikarbyn. Jag ska passa på att skicka med lite mer saker då, regnoverallen och vinterjackan bland annat som är Wendy´s egna saker.
Tänk att det kan bli så lyckat, Anita sa att hon va nog den hund (och de har haft många )som var mest uppfostrad av alla.
Så nu ser jag fram emot att få träffa dem igen, husse skulle också följa med.Han är gammal polis, och haft schäfrar tidigare.
Jag gick ner och släppte ut Ohl-Gha och Dora nyss, de såg lite nyvakna ut, och undrade väl om matte gick i sömnen ;)
Passade på att kika på himlen, man ska ju kunna se stjärnfall nu flera nätter.
Men det var så disigt, så jag såg inget. Sitter i sängen nu, och kom på att Lotta har väl landat nu i Thailand...
Jag ska väl gå upp, om jag nu lyckas sova nå mer, kl 06, åka till Falun och Hedemora. Så i kväll är det föreläsning här i Sifferbo bystuga, 83 st anmälda, spännande. Många av mina jobbkompisar kommer också med.
Hoppas ni andra sover gott, jag kanske måste köpa hem nå sömnpiller när det är fullmåne hädanefter. Eller tips ,,någon ?

onsdag 12 november 2008

KAMINEN VÄRMER OSS ALLA


Måste bara låta er få se, hur det ofta ser ut när det är lite kyligt. Jag har ju trimmat ner Hollie ordenligt, så hon är lite frysen av sig nu.
Men som sagt en Jötul-Kamin i köket är inte helt fel.

TRÖTT JA E TRÖTT JÄTTETRÖTT



Jäkla fullmåne, som håller mig vaken på natten , och sen är man en Zombie på dagen.
Jag pallar inge mer,,,,,,,,, Är så trött att jag mått illa idag, så när jag kom hem på lunchen kunde jag inte ens äta. Tog ett glas Coca-Cola, och åkte sen vidare till Insjön, där jag verkligen plågade mig genom arbetet. Jag som normalt måste äta lunch före ett, annars svimmar jag , känns det som.
Rastade hundarna, de var med mig dit, och for hem, mörkt trist, Var fan tog snön vägen som kom i morse? Det lyste upp lite iaf.
Har nu tagit ett rejäl dusch, poppade högt, duschade hett. Ska nu försöka äta kvällsmat, Thaikyckling med nudlar..
Åh vad jag behöver semester känner jag.
Min väninna Lotta G sitter just nu på planet till Thailand,tänk Lotta vad du har att se fram emot !!! Sen när hon kommer hem sticker jag ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

lördag 8 november 2008

LIAM I LEKLANDET








Hämtade mitt barnbarn Liam för ett besök på Charlie´s Lekland i Borlänge i dag på em.
Liam´s pappa likaså min son, Jonte följde med. Och Cemonia förstås.
Liam visste inte riktigt hur han skulle börja leka, tänk dig flera hundra kvadrat med bara lek (saker).Allt i läckra färger,, ett golv som är mjukr o skönt. Bollar hoppborgar gunghästar cyklar bobbycars klättervägg m,m,
Liam sprang runt runt , och provade massor med roliga saker.Bollar hade han ständigt i sina händer. Efter en timmes lek fikade vi med Mer, Cola Kaffe Chokladbollar pepparkakor m,m, Man kan fika , äta mat eller glass. Rekommenderar verkligen detta ställe till er med barn.Ja eller barnbarn. Man har lika roligt att bara se på barnen, när de leker.
Efter ett par timmar åkte vi hem igen. Vi följde med Jonte och Liam in i lägenheten där de bor, men Liam ville inte släppa taget om Cemonia. Han satt sig i hennes knä, kramades och höll i henne. Han blev så ledsen är vi åkte : (
Cemonia och jag ringde upp dem efter 10 minuter, och frågade om vi får låna Liam i morgon igen,, Och vi fick ; )

fredag 7 november 2008

DORA VA HÅLLER DU PÅ MED ?


DORA SLICKAR SIG OM MUNNEN

Så har den här veckan gått, fortare än fort. Och det blev inget "riktigt" löp. Det va bloddropppar på golvet, och i smulan.En dag. Hurra.. eller vad ska jag säga ? Då kanske det blir ett riktigt löp i alla fall i Januari, eller därikring.
Jag har suttit med avelsdata, och faktiskt återkommit till en hane, jag gillar utseendemässigt samt, att han är den friskaste av alla Chowar ägaren ägt.
Inavelsgraden hamnar på 0 , noll , zero, nada, fatta ! En "öppen hane med ben "
så håll i hatten gott folk.
Nu längtar jag till att få åka och hälsa på Helene i Nyhammar ,Kennel Kringelmyras som har en kull som är 5 veckor nu.En osåld valp, en Blå hane. Snacka om puss-kalas ; ) med alla hennes små puppisar.
Ohl-Gha ser lika stor ut som Dora nu, mycket päls men häftigt ändå. Ohl-Ghisen som jag kallar henne ofta, älskar att mysa, hon naggas lika som Dora när hon gosar.
Ohl-Gha väger 14,4 kg 5 månader gammal, Dora ligger på 25 kg, och Hollie på 10,4 kg.
Så man har ca 50 kg i koppel på promenad för tillfället.
Jag kan stå på jobbet och bara längta hem till mina hundar, precis som man känner för sina barn eller barnbarn.
När jag ser på tv, så vill alla tjejerna komma upp i soffan.
Ohl-Gha ska ligga närmast mitt ansikte, Hollie i mitten och Dora vid fötterna. Snacka om va skönt såna är kyliga kvällar..........
På tal om kyliga kvällar, om en månad ligger jag på playan i SOLEN ¤ det enda jag kommer att sakna är mina hundar, som Jonte min son kommer att ta hand om här hemmma.
Ha en skön helg !

söndag 2 november 2008

HÄXFESTEN AVKLARAD







Ja då har årets Häxfest i Sifferbo avklarats. Det kom en massa roliga figurer hit i går kväll, Häxor förstås ÖversteHäxan (jag) Häx-Pia Häx-Bettan Häx-Moniqe Häx-Lillan En Fallen Angel (Malin) Olyckan Anna och en söt Nyckelpiga (Lotta)
Vi började med Orange dryck, när vi inväntade Bettan. När hon kommit hit så drog vi ut på Byn. He he ,,
Spökade lite för grannen, liftade med bilarna som kom körandes ( men ingen stannade)
Och spelade Borlängespelet på gatan, med tärning på backen.Och kunde man inte svaret, fick alla lov att dricka lite blod..
När vi kom in igen så började vi laga mat Indonesisk Kycklinggryta ,med Limegrön Risoni. Alla hjälptes åt så det gick såå bra.
Alla häxorna va törstiga efter promenaden, så det gick en hel del.. Vi käkade och sen hade vi en Musiktävling. Jag hade förberett på datorn. Så spelade jag en låt och en av dem fick ha hörlurar och nynna låten, tills de andra lyckades klura ut rätt låt. Inte så lätt alla gånger .. Sen fick vi uppvisning av de hurtiga i gänget.
Sen rockade vi loss på köksgolvet natten lång.Nån låg på golvet och rockade ordenligt.
Jag fick jättefina blommor, och en Hokus-Pokus lykta Tusen Tack allihop.
Hoppas ni hade lika trevligt som jag..
Puss o Kram till er Kartongstaplare.