måndag 5 oktober 2009

MÅNDAG IGEN











































































FULLMÅNE ,, Fy va jag sov dåligt i natt , vände och vred , knölade med kuddarna , täcket och filten. Skönt att veta då att man inte ska upp och jobba. Så jag tänkte att då sover jag länge.
Pyttsan det gick inte heller. Gick ner åt frukost , hundarna fick lite extra gott. Sen färgade jag barret , det va liksom dags ; ) Tvättat , sorterat tvätt , lagat god lunch kycklingfile´.
Tog sen en skön promenad med hundarna här i byn , det blåste lite med va skönt ändå.
Tänkte gå över järnvägen , genväg, men där finns nu en skylt som säger att man bryter mot nån lag !! om man går över spåret. (typ mitt i skogen )
Så vi gick en annan väg då , och var laglydiga...

Hade lilla kameran med, tog nån bild, men känns inte så kul, när systemkameran tar så mycket bättre bilder. Batteriet tog slut ,så det blev inte så många iaf.
Väl hemma städade jag undan de köldskadade blommorna på framsidan. Men va tomt det blir !!

Så nu har jag bakat en kladdkaka , på choklad smör honung kaffe ägg salt och valnötter.
Slängde precis in en Timjan och vitlökskryddad fläskkarre´ i ugnen. Till den blir det Timjanskryddad rotsakslåda med en gnutta honung på.

Ja det va lite vad sysslat med i dag. Vem har tid att jobba ??

Inga kommentarer: