fredag 5 december 2008

THAILAND I MORGON






Jepp så är det dags för en till Thailands-semester ; )
Oj vad vi längtat efter sommar o sol bad o god mat trevliga människor. Nya äventyr i sikte mao.. Oj vad jag längtar efter riktig Thai-mat. Får aldrig nog av den.
Och enda gången jag dricker öl är ju Singha i Thailand.
Har en massa grejjer att fixa i morgon innan vi åker.
Ska erkänna att jag har seperationsångest med hundarna. Men de kommer ju att få det bra, Jonte bor ju här med dem allihop. Så alla får va tillsammans, och dagen efter jag kommit hem från Thailand kommer ju Tyrah, då blir det en kompis till här i gänget..
Ringde och pratade med hennes uppfödare, och allt är bra med henne ( hon är visst den busigaste av de alla )
Väntar på Jon , det blir hämtmat i kväll Pizza,,
Ha de gött allihop,, för de ska vi ha tills den 22 december i sol , hav , och underbara landet Thailand. Sara Jon Cemonia Bo Gun Tess o Anna
Önskar alla en resa dit,,,
Kram *S*

lördag 29 november 2008

TYRAH 8 V. I DAG *PUSS*


Min nya Chowe-bäbis fyller 8 veckor idag.. Hade vi inte varit bokade till Thailand om en vecka , så hade jag stått på Monikas trapp just nu och hämtat henne.
Vi längtar så efter henne. Då blir mina tjejer Dora och Ohl-Gha storasystrar.
Jag tänker på Tyrah hela tiden, på jobbet hemma innan jag somnar när jag vaknar,, ja ni vet ; )
Planerar vilka utställningar vi kan åka på sen ,, alla tjejerna. För då kan ju Cemonia hjälpa till om det är så att de går samtidit, i samma ring.
Fast jag tror jag skippar Malung i januari, då kan ju inte Tyrah ställas, och jag vet inte om jag har hjärta att åka från henne en dag då, när vi haft henne så kort tid.
Hörde att SSUK ska ha en utis i Norberg i feb. Då kanske jag kan ställa alla tjejerna, sen har vi Påsk-valpen. Där kan jag ställa Ohl-Gha då 10-11 mån. Och Tyrah ca 6 månader gammal. Oj va kul !
Jag blev BIS där en gång med cockern Candy,med 52 hundar i finalringen, som tyvärr dog i leukemi nu i påskas.
Från det ena till det andra,, 7 dar kvar sen semester.. så det innebär att om ca 3 v, är Tyrah hos oss ; )

torsdag 27 november 2008

<3 VÅR NYA STJÄRNA <3



CHOWHILL´S I KISSED A GIRL, hon kommer att heta Tyrah hos oss.Jag är ju som sagt förstjust i blå Chowar ; ) och när jag sen hittade HENNE hos Monika Karlsson Kennel Chowhill´s i Hedesunda , så var jag ju bara tvungen att åka dit i dag för att se henne live <3. Hon är nu 7 veckor gammal och bara såå söööt *puss*
Lite mindre än de andra i sin kull, när jag valde Ohl-Gha så va hon också minst ( och se hur hon vuxit)
Tyrah är en Blå långhårstjej, med föräldrar som har HD AD UA samt 0 % inavelsgrad.
Nu kommer Tyrah att stanna hos Monika tills vi kommit hem från Thailand i dec.
Det blir bäst så, för hennes egen skull. Fast nog va man sugen att stoppa ner henne i handväskan i dag ; )
Hon har en vacker kompakt kropp, bra svansansättning, snygg resning och små välansatta öron med bra bredd. Bred front och vackra tassar.Ett näpet uttryck men med kraft.Perfekt valpbett och med välpigmenterad tunga.
Hon satt i min famn, och gosade länge.Ojojoj jag ska hämta henne dan för Julafton.Så hon är en Julklapp till mig själv.
Så vad tror ni jag gör hela Jul och nyårshelgen ?????
Det blev en runda på drya 30 mil idag, så nu är man mosig i skallen. Men kommer jag att kunna somna i kväll ??
Gissa vad som spelas på tv nu ? <3 <3 <3 I KISSED A GIRL <3 <3 <3

måndag 24 november 2008

JULGRAN


Fam Axelsson tar nog samma gran som i fjol, den ser bra ut tycker vi..

lördag 22 november 2008

14 DAR KVAR




TÄNK ATT VI SNART ÄR DÄR IGEN,,,PARADISET VÄNTAR ; )

fredag 21 november 2008

GLÖMDE JU













GRATTIS ÄLSKADE OHL-GHA PÅ DIN FÖRST NAMNSDAG (OLGA PÅ SVENSKA)

JUL I HALLEN






Eftersom vi inte är hemma så mycket före Jul, så satte jag upp julgardiner i hallen i dag. Cemonia måste ju få lite mys , hemma innan vi åker. Och Jonte kanske uppskattar lite Tomtar, vem vet ?
Som sagt bytte gardiner, tog en filt och la i fotöljen, ny matta och lite annat.
Ska köpa nåt bling-bling att hänga i fönstret.
Hur som helst så tog det inte många sekunder innan Hollie intog fotöljen, och Dora och Ohl-Gha trängdes på nya mattan...
Det började snöa när jag kom hem, och blev lite kyligt, så nya har jag en värmade brasa i köket.
Jon är på väg hem, han ringde nyss. Han har jobbat i Värnamo hela veckan. Så ikväll ska han få en kalasgod middag, ska tända massor med levande ljus i köket, och i lyktorna på trappen.
Önskar er alla en Härlig kväll