tisdag 27 april 2010

MIATAN














Jag gick ner i garaget, där hon väntat sen i höstas. Vred om nyckeln, och hon startade direkt. Sen blev det en härlig åktur, den gick ju inte i 90 kan jag säga :o
Nu har jag impregnerat cabben , ska torka i 24 timmar, sen blir det mer åka av.

VÅREN ÄR HÄRLIG ,, ELLER ?















ATJOO, kli i ögon, svårt att andas, näsan rinner, tjockt med slem i halsen, trött trött trött . Sov 11 timmar i natt.
Ja så är våren för oss pollenallergiker.

Förra året var hemskt, kontaktade Vårdcentralen och fick faktiskt Bricanyl, inhalator som gör det lättare att andas.
Ringde dem idag igen, det måste ju finnas bättre mediciner än de jag kan köpa på Apoteket/Droghandeln..

Jag har ätit Cetirizin, Acura, använt nässpray Rhinocort, Renässans näsolja, Nasaleze näspulver 100% naturlig, ögondroppar Lecrolyn samt tagit Bricanyl när jag fått svårt att andas.

Fick ett häfte på Apoteket om allergi.
Vad kan jag göra ?

* Ta del av pollenrapporter (Har gjort sen den 1 april)
* Stäng fönster hemma o i bil ( Vädrar jämt , och kör cabriolet)
*Torka tvätten inomhus (När man äntligen kan torka ute och få fräsch doft)
*Träna inte utomhus vid höga halter ( Valpkursen börjar i morgon)
*Undvik rökiga lokaler ( Är uppvuxen i röktförstörda bilar "läs gaskammare" & hem, får nästäppa vid röklukt året om i dagsläge)
*Skölj ur håret på kvällen ( Duschar & tvättar hår varje morgon)

Summa summarum, lås in dig och invänta hösten, sälj sportbilen. Ha unkna kläder, inga aktiviteter, finns det valpkurs inomhus nu, fast hur ska jag ta mig dit då ?

Tror inte det kommer att hända, jag får bära med mig mina medikamenter, och hoppas Läkaren ringer i morgon och erbjuder mig ett bra alternativ.
Atjoo :P

söndag 25 april 2010

DORIS I SKOGEN












Tog med Doris ut för att träna lite mer nu i kväll. Först gick vi med alla hundarna, och sen tog jag en vända till.
Doris ska ju börja på Valpkurs på onsdag, det ska bli jätteroligt. Känner att man har en vaken hund , som ger en respons.

Vi tränar fot, sitt , sitt stanna kvar, ligg och skall. Hade tänkt köra lite inkallning, men vi hinner. Vill inte blanda in så mycket i början.

Solen sken det var en underbar kväll i Sifferbo. Och med en modell som är rolig att fotografera, kan inte söndagskvällen sluta bättre.
Hon har en otrolig mimik, och kan vara vacker rolig hemsk eller bara underbart valpsöt.

måndag 19 april 2010

TRÄNAT DORIS


Tog ett pass ikväll med Doris. Vi tog en promenad bara hon och jag. Med de andra blir hon så stirrig och stressad när jag ber henne om nåt. Hon vill typ styra flocken, ha 6 månader gammal ; )

Hon kan gå fot, sitt, sitt stanna kvar, och skall på kommando. Nästa träning ska vi köra inkallning. Tar det säkra före det osäkra, och tränar i hockeyrinken här i byn då. Med massor av godisar i fickan. Och favvoleksaker förstås.

Valpkursen startar nästa vecka, ska bli roligt !

söndag 18 april 2010

GOSIGA VALPAR


































































Åkte hem till Kerstin på Kennel Fun Hai´s idag, för att beskåda hennes underbart söta chowevalpar. Jag föll för den svarta, fast jag ska inte ha nån *lovar*
Man undrar när man själv får beskåda sin egen chowekull....

BADAT HUNDAR









































































Ja nu så är alla hundar badade. Det tar tid att fixa i ordning alla fem. Men nu är det gjort iaf. Det är så skönt när det är klart , och alla är rena och fräscha. Jag hjälper chowarna med att kamma ur den ull som ska bort efter vintern.
Ska börja kolla över utställningskalendern. Det börjar ju dra i hop sig för lite såna nu.
Vi får se var vi dyker upp , och med vilken hund ; )

TYRAH I VÅRSOLEN



Tyrah ute i vårsolen.