fredag 3 april 2009

LETAR EFTER VÅREN,,,



SNÖ KVAR I VÅR VACKRA BY..




TROR DU VI HITTAR DEN ?




DORA FLÅSAR, VARMT




VAR ÄR VÅREN DÅ ?



DORA VILL ÄTA ;O




VART SKA JAG GÅ ?




FINT




MER SNÖ




TAKDROPP




NÄSTAN HEMMA


















Dora och jag tog en promenad för att leta efter våren i byn. Hon tittade på mig och undrade var Våren fanns nånstans .. Vi letade i diken och en massa andra ställen.

tisdag 31 mars 2009

VAD GÖR MAN EN TISDAG EM I SIFFERBO ?



KVÄLLENS FYND I SIFFERBO




TAVLAN & LJUSSTAKEN




















Efter att ha rastat utfodrat och kelat med hundarna, så bestämde jag mig för att åka upp till Sifferboden. I fredags var där ju premiär, och så trångt att man inte såg alla alster.
I dag var det bättre space. Mycket fint alltså. Skulle kunna bränna en massa pänningä.
Men på fredagar är det bäst om man vill köpa färskt bröd. Så jag kommer tebaks igen senare i veckan.
Jag åkte ju inte tomhänt därifrån, utan köpte en söt tavla som min kära granne Sanna gjort.

" FÖR ATT FÅ VACKRA ROSOR I SIN TRÄDGÅRD, MÅSTE MAN HA VACKRA ROSOR I SITT HJÄRTA "

Sen åkte jag ner till Bystugan , där det började en Auktion kl,18 med bara nya saker, inge bagagnat alltså.
Trånade efter en kristallkrona, men , ja nån annan hann före att bestämma sig för 2000 : -

Men jag fyndade massor ändå, en vacker slipad stor spegel i guldram ,en stor kandelaber i silver med prismor *bling bling*
en vacker indisk lykta samt 2 svarta dukar med guldtryck Taj Mahal , Snyggt ; )

Gubben min kom dit efter 2 timmmar , han förstod väl att jag måste ha bärhjälp.
Ja ha ,, ni då ?? Har ni gjort nå roligt i kväll ?

lördag 28 mars 2009

TYRAH HP



TYRAH , VILL INTE STÅ STILL




JAG VILL INTE STÅ FINT




TVÅ BUSIGA BLÅ




VI VILL BUSA




TYRAH & DYLAN I SNÖN















I morse åkte vi till Ludvika på inoff, hundutstställning. Hade bara anmält Tyrah , för det är hon som behöver tränas.. Inte att gå i koppel eller uppföra sig inför domargranskning,och andra hundar, utan att GÅ på olika golv..

Hemma på promenader tvärnitar hon om det är en vattenpöl , eller annat gegg på marken..Usch o fy tycker hon om sånt.
Och på sin första utis vägrade hon först gå på trägolvet där ,, *läskigt*
men efter träning gick det bra.


Idag var vi i en Ishall med typ lackat cementgolv, fast med mattor utlagda på vissa ställen.. Och på just vissa ställen behagade fröken Tyrah att gå på i sin takt..

Så det gick väl framåt , ibland, fast inte så ofta, som det borde i en utställningsring.

Men hon fick jättefin kritik, och HP av Pillan Klebo, som för övrigt är en mycket trevlig domare.
Kritik :
Chow Chow nr 187
Snart 6 mån, tik underbart feminint huvud bra hals skuldra stark rygg normala vinklar fram o bak fin päls visar sig när hon vill, öppen o glad.

Den som vann BIR & BIM var min väninna likaså uppfödare , Anna-Lena på Kennel Commitment´s i Nyhammar. Stort Grattis till er Priscilla o Dylan , snyggt jobbat.

fredag 27 mars 2009

TRÖTTA CHOWAR



TYRAH




DORA




OHL-GHA


EN BILD SÄGER MER ÄN TUSEN ORD,,

torsdag 26 mars 2009

10 ÅRIG BRÖLLOPSDAG




Fam Axelsson








I dag är det 10 år sen vi gifte oss, på Matjes Emils gård i Borlänge, i Lillstugan.
Jon friade när vi kom hem från BB med vår lilla skrutta Cemonia. Hon är född i feb , och vi gifte oss 26 mars,,
Ett litet hemligt bröllop, med de närmaste bara.Jon fick bestämma resan, som bar av till London............

söndag 22 mars 2009

I HAMMARSBYN,, HOMMORS



ÅH VA GOTT




EFTER LITE VIN




HUGO




LILLSTUGAN















När vi åkte från Sälen stannade vi och rastade hundarna vid Kläppen, och blev faktiskt lite sugen på att åka lite slalom , eller varför inte sopsäck !! (efter stängning, fast det är absolut förbjudet, vet jag väl...nån kanske har provat förr.)

Åkte sen till Nina o Tommy som kollade på tv, men vi hamnade i köket med ett berg av kex och goda ostar fikonmarmelad vinduvor whiskey conjac vitt vin rött vin..

Jag var ju så mätt att jag bara satt och tittade på godsakerna, som kommer från ett gårdsmejeri i Torgås. Men efter ett par timmar , började jag smaka på godsakerna.. Yammi,, så där satt vi och pratade gamla minnen framtida planer lite ljug och massa skratt.

Kameran i högsta hugg förstås..

Somnade efter 01, och sov jätteskönt i lillstugan, hundarna ville ut som vanligt runt 06, så jag upp i nattlinne täckjacka och ett par gympadojjor stl. 43 ?
I full snöstorm,, hua Hundarna gjorde sitt och sen snabbt in igen för att sova lite till. Och det snöade och snöade.

SÄLEN L&G



RASTAT HUNDAR,,




ÅH, VA SMARRIGT




LAMMFILE´




FLÄSKFILE´



OXFILE´




VI NJUTER




EFTERRÄTT




VINGLASET














Packade bilen och åkte mot Sälen i går morse, vi stannade och åt lunch i Lima hos min gamle far. Åkte sen och inackorderade oss i Hommors, hos min barndomsvän och hennes familj. Vi fick bo i lillstugan, kanonbra. Hundarna var med förstås.

Vi åkte upp till Sälen, Lammet o Grisen till 17.30 då vi hade bokat bord.Man är lika förväntansfull varje gång, på denna otroliga middag.
Fileerna trancheras, du väljer själv av vilken bit du vill ha. Medium välstekt eller varför inte av båda.

Man börjar med Lammfile´,potatisgratäng,vitlöksbröd, går sen till de tillbehör som passar bäst till det.
Och man måste ju tänka på att man ska orka äta tre lika goda rätter, minst ; )

Fläskfilen intogs med rismix , och bönor oliver fetaost sparris och en massa andra tillbehör.

Oxfile tog jag medium och välstekt,och lika där med tillbehör som är så goda att man tror att man drömmer..Underbara såser, creme och smör och bröd.
Kikade i vinlistan, och där fanns flaskor för 10000;- jag nöjde mig med ett glas rött för 107 kr..

Vi satt och åt i 1 ½ timme, vårat bord var en våning ner i vinkällaren. Cemonia tog en bananasplit till efterrätt också. Hon gillade mediumstekta oxfilen bäst av maten.

En mycket trevlig miljö , med kanonservice. Och JO jag mötte en kändis i trappen, Tobbe trollkarl, han va sig lik.