tisdag 10 mars 2009

DORA DEJTAT EN SEXBOMB



DORA




CHOWHILL´S YOUR MY SEX BOMB,, BOBBY

Hej
Ni kanske undrar var vi hållit hus några dar,,Jo Dora har dejtat, och jag skjutsat fram och tillbaks nu 75 mil på några dagar.
Efter ett konstigt löp, var jag osäker på var i löpet Dora befann sig, eftersom hon inte lämnat några bloddroppar efter sig här hemma. Det "vanliga" tecknet va alltså inget att gå efter nu.
Det blev iaf en snabb parning till slut , men vet inte om det leder till små puppisar. Fast jag hoppas nu innerligt.
Annars blir det en tajt utställningsommar för Dora, kommer att åka på allt jag hinner, och parar sen på nästa löp med samma hane.
Om / När det blir valpar i dennna kombinationen , så kommer det bli endast BLÅ & FAWN lång o korthår....
(blev inte den hane jag tänkt från början, ni som undrar )
Så nu får vi vänta och se om det blir valplåda eller vänstervarv i sommar....

fredag 6 mars 2009

4 KILO




TYRAH 15,5 KILO









Vägde Tyrah , nu 15,5 kg vilket är 4 kilo på en månad. Och det kanske förklarar och bestyrker hennes matgladhet: )
Jag älskar henne, min lilla blå. I dag på promenaden, hade jag 3 chowar i koppel, en Dora som tokdrar i koppel (löphets ), en Ohl-Gha som snubblande nära går bredvid mamma ( du försvinner väl inte ), och en hoppande busande Tyrah, som vill bita i byxorna och snörena i mina stövlar.( Tokglad chowe-valp)
Och jag ringde min kömpis, och även Choweuppfödare A-L , efter läst hennes blogg, gick med hundarnas koppel i en hand och mobilen i den andra.Mer än en kvart..
Så alla som sett mig idag,, Detta är livet,, jag älskar det ,, jag har valt det själv,,
*PÖSS*

onsdag 4 mars 2009

TYRAH 5 MÅN.




LILLA TYRAH 5 MÅN.


Min lilla blå tjej Tyrah , växer så det knakar. Och börjar förstå det där med att gosa. Hon har ju varit lite på sin kant, eller är det jag som är så van vid Ohl-Gha´s eviga mys o kelstunder ?
Hon en underbar bestämd tjej, som älskar mat. Och bara hur sööt som helst, så det stämmer bra med I Kissed a Girl, för det gör jag många gånger om dagen.

tisdag 3 mars 2009

UTMANING



LYCKA TILL



Regler: Det här är svårare än du tror! Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dom. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger!
Lycka till!
P.s. Jag försökte svara så rätt det gick med mina egna åsikter... Men DET var svårt! ;)

1. Vad heter du? SARA
2. Ett ord på fyra bokstäver: STOP
3. Flicknamn: SVEA
4. Pojknamn: SVANTE
5. Yrke: SERVICEKONSULENT
6. Färg: SVART
7. Klädesplagg: SJAL
8. Mat: SUSHI
9. Sak i badrummet: SPEGEL
10. Plats/stad: SIMILIAN ISLAND
11. En orsak att vara sen: SEMESTER
12. Något man skriker: SHIT
13. Film: SALTKRÅKAN
14. Något man dricker: SINGHA
15. Band: SAMMET
16. Djur: SKÖLDPADDA
17. Gatunamn: SLÄTTVÄGEN I SIFFERBO ; )
18. Bil: SPORTBIL MIN MIATA ; )
19. Sång: SUMMER NIGHT CITY

DORA´S PARNINGSLEK



KOM IGEN DÅ




DORA FJÄSKAR




NAGGAR I PÄLSEN




OHL-GHA FÖRSVARAR SIG




DORA VILL MER

















Inför löp ska Dora alltid ha sina ritualer , det börjar med att markera på promenader (kissa på allt ) långt innan löpet börjar. Måste ju tala om för grabbsen i byn att hon är på G.Och fälla päls förstås.

Sen efter några veckor ska hon börja tukta sin flock brutalt, med att rida på dem, bita sig fast i deras nacke, och liksom nypas/naggas överallt på dem. Hon far fram som en bulldozer.
Och så gjorde hon nu med Ohl-Gha, som inte riktigt fattar va Dora håller på med.Nafsar så pälsen blir blöt och äcklig, sen upp på ryggen, för att sen nafsa lite till och hålla på som en tok.
Nu hör jag henne (Dora)fara runt som en tok i köket.. Ja han lär nog få fullt upp hennes tilltänkte ; )

söndag 1 mars 2009

OHL-GHA 9 MÅN..



MITT EGET LEJON






Eftersom Ohl-Gha är född den 29:e , och det inte alltid "finns" i feb, så kom jag på att hon fyller ju Juniorklass idag !!
Min lilla söta Ohlgis , har blivit stora tjejen nu.
Kommer i håg när jag såg henne första gången,, sååå söt och näpen. Nu är hon störst av mina tjejer här på Miata´s. ( storlek då )
Hon är världens goaste Chowe-tjej *lovar*
Ska bli spännande att se henne sen som fullvuxen, och hur röntgenplåtarna ser ut i Maj/juni.
Puss älskade Ohl-Gha på din dag <3
*mamma*

1 MARS



TYRAH




GÄSP





GÄNGET I HALLEN





Utställning nr 2 för Tyrah blir den 28 mars.Så vi har tid på oss att träna lite igen. Det enda hon reagerade på i Norberg var golvet. Men eftersom vi var där i tid , tränade vi flera ggr på golvet så det gick bra.

Idag har vi softat i soffan och tittat på Vasaloppet, Grattis Daniel Tynell, snygg prestation igen !
Man känner igen den där "tävlingsgenen" Vem vill inte vinna ?
Fast inte på skidor då. Jag kan nog inte ens åka på längdskidor längre. Slalom går bra, men det va några år sen det med. Håller mig till vänstervarv ; )