söndag 14 oktober 2007

Sköna söndag

ARIEL , VÅR MAINE COONDROTTNING


Sovmorgon, det va skönt.Gjorde kaffe och skinkmacka till frukost. Kul att ha Douglas hemma igen han ser så lycklig ut med sina tjejer runt sig. 5 hundar är inte så mycket, de är ju så glada att ha varann. Efter frulle kom svärfar och hjälpte Jon att lasera taket en gång till. Så nu är det tapetsering som står på tur, sen golvet, och det står inte på förrens köket kommer.


Jag har börja tömma skåpen på alla finare glas, de står nu i sovrummet i bokhyllan, och resten nere i trimrummet.


Så idag när jag badade Douglas och sen trimmade honom stod vi i köket. Alla tjejerna med, körde över lite öron hals tassar, blev en kasse med päls. Dora fick tass-behandling på trimbordet.


Sen fick jag börja leta fram mina böcker till sista kursen i Uppfödareutbildningen, Avelsboken,,genetik DNA RNA adenin, tymin, cytosin, guanin, meios, mitos mycket mer att hålla reda på.. Vi ska träffas i morgon kväll och köra ganska intensivt några gånger framöver.


Sen får jag mitt Diplom ; ) Hoppas Inger och alla andra tycker det är lika roligt att träffas igen.


Vi har en kanonbra grupp, som började läsa förra våren.


Jag har ringt till Leksand , utan svar till Eva som är intresserad av mina hundar i december. Får prova i morgon igen.


Svärmor Gun och svärfar Bo bjöd oss på söndagsmiddag, fläskfile och rotsaksmix mums. Cemonia mumsade nöjt, hon med. Tusen tack för middagen.


Nä nu ska vi förbereda ny vecka,måndag kurs, tisdag blir det vaccinering och börja tapetseringen antar jag. Katten på bilden är Hulelyckans Ariel, som Cemonia fick när hon fyllde 3 år. Hon är Champion, och King of the Road i Sifferbo.


Ha de gött

Inga kommentarer: