söndag 5 december 2010

CHARLIE DRAR PULKAN





I dag så var det dags att ta fram alla segebadenpulkorna. Nu är det ju liksom en "över" Tyrah´s gamla som hon drog galant genom byn.
Så jag tog fram alla tre, och spände fast Ohl-Gha och Dora först. Tog sen Charlie försiktigt mot Tyrah´s. Ställde honom innanför skaklarna, han stod snällt kvar, inget krångel. Ok då knäpper jag på skaklarna på selen, tänkte jag, för det gick så bra.

Sagt och gjort, där stod Charlie som inget speciellt hade hänt. Då knatar han iväg, som om han gjort det här i alla tider. Bryr sig inte ett dugg om pulkan, utan går med de andra efter bygattu.

Chowarna är då otroliga, de må jag säga. Det var ju absolut inga tyngder i pulkan, så Charlie gick promenaden "som vanligt" kissade och luktade där han ville.
Åh va man känner glädje, såna dagar. Naturligtvis tänkte jag på Tyrah , hon var så otroligt duktig på våra pulkapromenader.
Så nu kommer Tyrah´s pulka till användning igen, och dras stolt av min Charlie =)

CHARLIE & CARMEN


Charlie & Carmen 4 dec


Charlie & Carmen på Athens flygplats 5 sept.

Så fick de träffas igen, syskonen från Grekland. Sist de träffades var på resan till Sverige, några kilon mindre =)
Carmen tyckte han va lite påflugen först, men sen gick det bra. Ni vet ju hur killar är !!
Anna-Lena och jag är så nöjda med våra importer, ångrar inget.
Jag kommer ihåg hur kär jag blev i Charlie , bara efter att ha sett ett foto på FB.
Jag pratade med John, uppfödaren på chatten i går kväll, jag taggade fotot så han fick se dem. Han blev så glad att han nästan började gråta, att se dem tillsammans här i Sverige, och så fina som de blivit.

torsdag 2 december 2010

GREKEN I MITT LIV


Charlie förstås, min coola Saaali Siiin , som jag säger. Han är så otroligt go´och mysig, han viker bak öronen och ler med hela ansiktet. Så måste man bara pussa på honom. Pälsen är så tjock och mjuk, som på ett kramdjur.
Idag fick han följa med till skolan och hämta hem Cemonia. Han hälsade glatt på alla barnen som kom ut från klassrummet.
Vi har eldat en del inne idag i kaminen på eftermiddagen, -20*C ute, och så rätt som det är slänger Charlie i kull sig för att sova, eller vila..

onsdag 1 december 2010

EN MÅNAD SEN


Vi tog farväl av Tyrah, jag fäller en tår nästan varje dag, när jag blir påmind och saknaden blir för stor. Jag har haft tänt vid hennes minneslund i hundgården sen den 1 november. I kväll likaså.
SAKNAR DIG SÅ , MIN ÄLSKADE LILLA BLÅ *KÄRLEK*

måndag 29 november 2010

SÅ SKA DET LÅTA











Oj va kul det var, på SVT Studio 1 i Stockholm. Jag var på inspelning av ett av de kommande programmen som kommer till våren.
Vi blev noga informerade hur vi skulle , eller inte skulle göra på inspelningen,
Det var typ publikrekord, ca 400 personer på plats. Så de fick brja med att bygga om så alla fick plats på läktarna.
Jag hamnade på den sidan där det var tillåtet att sjunga applådera, resa sig, digga tjoa och tjimma bäst vi ville. De som hamnade mittemot, fick endast sitta ner, och applådera.

Peter Settman är programledare, men vi undrade ju innan vilka artister som skulle delta på denna inspelning.
Lasse Croner Claes Malmberg Jessica Andersson samt Nanne Grönwall kom sedan in och tog plats vid lagens piano.
Åh va mycket skratt och tok vi fick var med om. En timmes tvsändning tog 3 timmar att spela in.
Det blev väldigt varmt, så man fick svalka sig i smyg s.a.s så att inget störde inspelningen. Spotlightsen i taken va på 5000w styck, och det var en massa såna.
Det var väldigt roligt att se hur allt funkar, med brejk för smink vätskepaus m,m,
Vi vet inte vilket datum det kommer att sändas, utan vi får vänta och se i vår.

VANSBRO






Åkte till Vansbro tidigt på lördagsmorgonen. Min tremänning öppnade sin inredningsaffär,
TheRoundhouse i Lokstallets lokaler, där Gunde har sina saker med ni vet =)
Mycket fint, blev kär i vackra vinglas , men nöjde mig med en vacker ljuslykta =)
Åk in där om ni har vägarna förbi, finns ju fler butiker där också.

onsdag 24 november 2010

VALPKÖPARE









Jag besökte en stor butik idag i Falun, där en av mina cockervalpköpare arbetar. Jag har letat efter henne flera gånger när jag haft jobb där, och i dag stod hon bakom Delidisken.
Va glad jag blev.
Man undrar ju hur det går för alla, är de friska pigga och trevliga framför allt.
Inga problem,Barney som han heter, Cockrock´s Fire in the sky, har kunnat blivit såld ett flertal gånger pga. sitt härliga sätt , berättade Margitha.
Va underbart att höra =)
Och samtidigt gör sig längtan efter en Chowekull påmind.
När när när i helskotta är det min tur ? Varför ska det ta sån tid ? Det är ju Chow Chow jag vill ha och fortsätta med .
Nån som kan svara ?