lördag 30 oktober 2010

HALLOWEEN






Vi brukar alltid hitta på något roligt den här helgen,, men här sitter jag med ryggskott =(
Har jobbat intensivt med mycket tunga lyft de senaste veckorna. Jäkla JUL , det är ju det jag byggt upp. Tonvis med stearinljus i alla de former, med lyft som inte är så bra. Men jobben ska göras, så det är bara att bita i hop.

Nåja vi gör lite god mat, så har jag Voltaren och Panodil zapp.. Jag har tittat på lite gamla Halloweenfoton och gläds åt de härliga minnena med mina vänner =)
BUH !!

onsdag 27 oktober 2010

PEACE & LOVE 2011



Som alla vet är PEACE & LOVE festivalen en självklar vecka för mig. Och idag släpptes biljetterna för 2011, och vi har varsin biljett gubben och jag. Underbart !
Så har jag en känsla av att det blir en massa andra partyn. Jon fyller 40, och nån mer jag känner "inga namn Anneli" =)

söndag 24 oktober 2010

ÄNJANSDALEN










Hur ofta blir man inte hemmablind ? Så vi bestämde oss att nu skulle det bli av. En vandring i Änjansdalen som ligger här i byn, vackert och lite mystiskt.
Doris och Hollie fick följa med oss dit, det finns ju faktiskt vildsvin där någonstans. Vi har sett bök i backen,och bajs efter dem.
Hundarna hade jätteroligt, plaskade och plumsade i vattnet, Doris balanserade på stockar och stenar. Underbart !
Vi fick en härlig tur, och kommer att gå dit många gånger *lovar*

HELG I SKOGEN








Vi har som vanligt varit ute i skog och mark, alldeles underbart. Frostigt klart så det knastrat under skorna. Hundarna har sprungit över stock och sten.Till och med halvblinda Tyrah, har hoppat över grenar utan problem.
De är så lyckliga när de får springa i skogen. Ohl-Gha går ju inte många meter från mig
Doris härjar som en toka, Dora tar ut lite större svängar, men hon håller alltid ett öga på oss. Lilla Charlie fick vara hemma eftersom det var en lite svårare terräng.

onsdag 20 oktober 2010

LÅNGT ..



Långt där borta ser jag ljuset,, Nej då så farligt är det inte.Men för tillfället jobbar jag mer än fulla dagar. I går blev det 11 timmar.I dag mer än 8, i morgon väntar mer än schemat säger. Och på fredag ska jag lära upp två personer i varsin butik.
Tur att Jon åker hem på lunchen, när jag inte kan. Och att Cemonia skyndar sig hem efter skolan, så att hundarna kommer ut och får det sällskap de behöver.
Nej nu ska jag slänga i mig kaffet, och åka mot dagens arbete.
Och ni, ta det lugnt i trafiken snön kommer nu ..

söndag 17 oktober 2010

HÄRLIGA HÖST






Tänk va skönt det är att bo på landet. Nära till skog och mark. Hundarna har sköna skogspromenader och nya äventyr som väntar i skogen. Nya dofter och spännande saker att upptäcka. Inser bara att jag borde ha fler stora reflexselar/västar att sätta på dem. Det är ju trots allt älgjakt, eller bilrally på skogsvägarna. Hörde en bil i dag som rejsade som om det var Montecarlo i skogen, fy säger jag.
Förra gången var det "övningskörning" på en bil som gasade förbi oss..

Nu går ju vi oftast på skogsvägar och stigar som har vägbommar. Dagens promenad bjöd på färska älgspår, precis som förra gången. Läst på Sifferbo jaktlagblogg att de knappt skjutit älg : /
Hoppas nu att hösten blir skön och vacker ett tag till, så vi alla kan njuta av skog och natur.

fredag 15 oktober 2010

LEDIG FREDAG





Med skön sovmorgon, gjorde frukost färgade håret och pysslat hela dagen. Tvättat städat
lite jobb via datorn, gosat med hundarna och gett dem lite extra god mat.
Tyckte sen att det blev så grått ute, och sen kom det lite snöflingor. Tyvärr blev det bara blött ute, inget som låg kvar.
Jon kom hem från jobbet, han hade handlat lite, och en vacker blombukett till mig *kärlek*
Vi lagade god mat, en skaldjurssoppa med räkor musslor till förrätt, sen en Indo kycklinggryta som alltid blir kanongod..
Nu blir det fredagsmys med IDOL, blir väl som vanligt med en massa hundar i knät så jag knappt ser nåt =)
Ha en skön kväll alla