torsdag 30 september 2010

HÄRLIG HÖSTDAG




Veckorna, var tar de vägen ? Måndag var det dags för besiktning, tisdag hundträning i stan, ons hundträning i Dala-Floda , jobbat Västerdalarna i dag , och skyndat hem för att fotografera hundarna.
En sån härlig underbar höstdag. Vilka färger som blandas i naturen.
Åkte ner till Gimsbärke , Ingmar Bergmans brygga och tog lite foton..

lördag 25 september 2010

CHARLIE 13 V.



13,7 KG LEKFULL COOL KILLE, MED UNDERBART TEMPERAMENT

onsdag 22 september 2010

CHARLIE



Är en stabil nyfiken kille, 13,3 kg nu, både kroppsligt och mentalt. Finns inget han backat för eller tyckt varit otäckt. I dag när jag dammsög kom han och ställde sig som Dora, när hon vill bli dammsugen i pälsen.. Provade försiktigt med munstycket på hans päls, och han stod kvar..
Dora tycker ju om att gnussa på fuktiga handdukar, och vem gör lika tror ni ?
V klippte klor går, inga problem.I natt fick han sova med de andra hundarna i köket, efter att vi sovit på madrass i tvrummet sen han kom till oss.
En sak han har bra koll på, är när vi öppnar kylskåpet, då tar han som ett kliv in om ingen stoppar honom , och luktar på allt det goda som ligger där =)

lördag 18 september 2010

IMPERIAL DREAMS OF CHARLIE CHIN






Så blir hans namn efter att John har fått söka nytt Kennelnamn i FCI. Imperial är ju hans namn från AKC, American Kennel Club.
Vi har varit ut på lite äventyr i dag. Åkte upp till Gimmen där Charlie fick springa runt, bada tassarna ,dricka vatten, upptäcka nya dofter och saker i vår natur.
Det kom två personer gåeende på en stig, men Charlie nonchalerade dem totalt. Det känns skönt, efter alla år med spaniels som far högt och lågt vid såna tillfällen.
Snacka om att jag hade en trött kille med mig hem sen.
Jajust han fyller 12 veckor idag =) Puss Puss Charlie

fredag 17 september 2010

BIHÅLEINFLAMMATION


Jäkla förkylning, den har hållt i sig i 3 veckor nu. Började som halsont som övergick i slemhosta, som blev bihåleinflammation.
Jag har kurerat mig själv nu i veckorna tre. Är trött och slut i kroppen, men tyckte att jag började känna mig bättre i början på den här veckan. Men så i går när jag körde hem från jobbet ( jo jag har jobbat ändå) så började det att värka igen i bihålorna. Satan !!
Man vill ju tro att det går över, men ringde Vårdcentralen i morse. Nu orkar jag inte va krasslig längre. Jag vill också orka med vackra höstpromenader i skogen, inte ligga på soffan och sova så fort jag kommit hem efter jobbet.
Rinexin ska jag få , och hoppas nu att jag blir frisk snart.

måndag 13 september 2010

CHARLIE VÄXER


En viktkoll på Charlie gjordes idag, 11,7 kg. Han äter busar och myser dagarna i ända. Han kan sitta på trappen , som en Ferdinand och bara titta ut över vår gata.
Han har lärt sig att om man får följa med utanför grindarna, kan det vänta nåt nytt och spännande. I dag var han med till Mockfjärd, där vi var ute en timme, när Cemonia hade ridlektion.
Sen fick han leka med en terrierkille på ett år, som också var på ridskolan. De hade jättekul.

fredag 10 september 2010

CHARLIE , MUMMYS BOY






I dag är det en vecka sen jag såg Charlie "live" första gången i Athen. Denna underbara lille krabat, som for som en vilde runt i rummet och busade med de andra hundarna.
Han har funnit sig väldigt bra här hos oss i Sifferbo , med de andra hundarna, och alla nya saker, som hundgården, åka bil, äta, pipi popo inga problem. Han är tyst om natten, har inte kissat inne, utan förstår var man gör sånt..
Han leker med de andra, dragkamp med Doris, Cane Corson, är jätteroligt =) Gå i koppel är inga problem, han traskar på i sin takt, nyfiken på allt.
I dag köpte jag hem 15 stycken tuggben, och snabbt tjingade han ett sånt och ligger nu nöjd i solen och mumsar.