torsdag 29 juli 2010

IMPERIAL CHARLIE CHIN


En till bild på min vackra valp från Grekland. Tänk om han va här nu så jag kunde gosa med honom.

tisdag 27 juli 2010

IMPERIAL CHARLIE CHIN




Så heter min första import, som kommer från Grekland. Med kanonstamtavla, och snygga föräldrar. Blå korthårstik till mamma och creme långhårspappa.
Jag längtar och har en sån förväntan på min Charlie, och första chowehane.
Behövs verkligen nya blodslinjer i Sverige.
Han kommer till oss om ca 4 veckor. *längtar*

söndag 25 juli 2010

ÖKL 1:3 SKK INT. KÖPING


Åkte med min nakenfis Ohl-Gha till Köping. Visst är hon naken och tunn, det visst jag med. Vem behöver päls som denna sommar varit , stekhet ! Och mat , nja hon ska ju till och löpa snart, och då vet man ju hur det är.

Det första domaren sa var : - Det fattas något på den här hunden, så log hon ..
Annars är det en jättefin hund, sa hon Ewa Nielsen.

Kritik
Typ & Helhetsintryck X Mycket god

Fem huv m fina prop. Bra nosp o bett.Kunde varit bättre vinkl fr
Bra bak alltför fattig i din kropp o saknar päls.Rör sig bra fr sidan Bra höjd/längd
Ej i bästa kondition


Så nu ska jag borsta ur allt löst i pälsen, och vänta på den nya. Ska köpa lite extra god mat, så tar vi nya tag inför Högbo i September =)

fredag 23 juli 2010

torsdag 22 juli 2010

GRATTIS HOLLIE 4 ÅR






























































Ja det är 4 år sedan jag hade min sista cockerkull. Ur den sparade jag Hollie, så bedårande söt =)
Hon är en mysig cockertjej som alla faller för, och gärna vill ta med sig hem.
Vi har blivit BIS Best In Show BIS 2 BIM på inoff. När jag slutade med cockrarna har hon bara blivit ställd på inoff. Cemonia har tränat och gått kurs i Agility med henne.
Och nu i augusti, så blir det en inoff utis igen.

måndag 19 juli 2010

HOLLIE




Som är en egen uppfödning, och som min dotter äger kommer ibland lite i skym undan. Eller alltså hon är ju med oss överallt, och så ,,men ibland känns det som hon blir lite åsidosatt.
Cemonia tränar och cyklar med henne, hon går ju med de andra hundarna hela dagarna.
Men så kommer vi till pälsen,, jag ska, jag ska, jo men till helgen ska jag, så tänker man.
Nu i morse blev det hennes tur i alla fall. Trim & bad, effillerad och bort med tovor och ull. Och fram kommer den där vackra cocker spanielflickan =)
Åh så skönt, nu ska jag bada henne en gång i veckan, så vi får i gång hennes finaste pälskondition till en utställning i augusti.

lördag 17 juli 2010

BIM CERT


OHL-GHA GJORDE DET ,, Fixade sitt första Cert samt blev BIM i dag i Alfta =)