En till bild på min vackra valp från Grekland. Tänk om han va här nu så jag kunde gosa med honom.
torsdag 29 juli 2010
tisdag 27 juli 2010
IMPERIAL CHARLIE CHIN


Så heter min första import, som kommer från Grekland. Med kanonstamtavla, och snygga föräldrar. Blå korthårstik till mamma och creme långhårspappa.
Jag längtar och har en sån förväntan på min Charlie, och första chowehane.
Behövs verkligen nya blodslinjer i Sverige.
Han kommer till oss om ca 4 veckor. *längtar*
söndag 25 juli 2010
ÖKL 1:3 SKK INT. KÖPING

Åkte med min nakenfis Ohl-Gha till Köping. Visst är hon naken och tunn, det visst jag med. Vem behöver päls som denna sommar varit , stekhet ! Och mat , nja hon ska ju till och löpa snart, och då vet man ju hur det är.
Det första domaren sa var : - Det fattas något på den här hunden, så log hon ..
Annars är det en jättefin hund, sa hon Ewa Nielsen.
Kritik
Typ & Helhetsintryck X Mycket god
Fem huv m fina prop. Bra nosp o bett.Kunde varit bättre vinkl fr
Bra bak alltför fattig i din kropp o saknar päls.Rör sig bra fr sidan Bra höjd/längd
Ej i bästa kondition
Så nu ska jag borsta ur allt löst i pälsen, och vänta på den nya. Ska köpa lite extra god mat, så tar vi nya tag inför Högbo i September =)
fredag 23 juli 2010
torsdag 22 juli 2010
GRATTIS HOLLIE 4 ÅR



Ja det är 4 år sedan jag hade min sista cockerkull. Ur den sparade jag Hollie, så bedårande söt =)
Hon är en mysig cockertjej som alla faller för, och gärna vill ta med sig hem.
Vi har blivit BIS Best In Show BIS 2 BIM på inoff. När jag slutade med cockrarna har hon bara blivit ställd på inoff. Cemonia har tränat och gått kurs i Agility med henne.
Och nu i augusti, så blir det en inoff utis igen.
måndag 19 juli 2010
HOLLIE



Som är en egen uppfödning, och som min dotter äger kommer ibland lite i skym undan. Eller alltså hon är ju med oss överallt, och så ,,men ibland känns det som hon blir lite åsidosatt.
Cemonia tränar och cyklar med henne, hon går ju med de andra hundarna hela dagarna.
Men så kommer vi till pälsen,, jag ska, jag ska, jo men till helgen ska jag, så tänker man.
Nu i morse blev det hennes tur i alla fall. Trim & bad, effillerad och bort med tovor och ull. Och fram kommer den där vackra cocker spanielflickan =)
Åh så skönt, nu ska jag bada henne en gång i veckan, så vi får i gång hennes finaste pälskondition till en utställning i augusti.
lördag 17 juli 2010
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

