lördag 3 juli 2010

PEACE & LOVE























Hallå ! Lite dåligt med uppdatering, sorry men jag är på Festival i stan.. Peace & Love i Borlänge.Blir 4:e dagen idag. Och vi har så himla trevligt, det är en sån skön stämning, alla är glada och allt flyter på.
Vi springer fram och tillbaks mellan alla scener, för att plocka gobitarna =)
Träningsvärk i muskler man inte visste fanns, värk i fötterna efter allt spring. Men va gör det ? Denna otroliga folkfest, kanonväder.
Det absolut bästa hittils är ROBYN, vilken tjej och musik.Kim Wilde såg vi i går, och hon bara strålade. Och jag blev 14 år igen .

söndag 27 juni 2010

HUNDBAD






Det är väldigt varmt idag, så vi bar ut Booster bath i hundgården.Dora har varit i behov av ett bad nu några veckor, dels tappar hon ull och så är hon fet i pälsen efter kastrationen. Tyrah blev ju nerrakad för en vecka sen, och behövde ett kur med sitt specialschampo.
Doris fick sig ett bad hon med. Ohl-Gha är ju badad innan Avestautställningen och fick svalka sig med allt vatten som rann ur badet och ner på gräsmattan.
Det är ju så praktiskt, att stå ute och bada hundarna, så soltorkar de fort. Nåja jag får ju hjälpa till lite.

lördag 26 juni 2010

UNDERBAR MIDSOMMARAFTON






Midsommarafton firades med släkten hemma hos Niklas och Catrine i Naglarby.Mycket god mat och dryck, tipspromenad och annat roligt. Supertrevligt =)

torsdag 24 juni 2010

VEM SKA MAN VÄLJA ?





Alla som har hund/hundar vet att man måste ha tålamod, när det är dags för gruppfoto eller årstidshälsningar, Jul Påsk Midsommar Halloween m,m,
Chowar är ju experter på att titta bort, riva ner rekvisita eller äta upp den ..
Doris är ju lite lättare faktiskt, trots sitt lite klumpiga sätt ( är ju unghund )

Så igår skulle det fotas för Midsommar, jag frågar Dora om hon vill va snäll och ställa upp. Jag sätter henne fint ute på altanen med blomster.. Hon bara går därifrån.
Doris, vill du sitta i fåtöljen ? Ja visst hon hoppar upp, så jag ställer Midsommarblomster på bordet.
Vad händer, jo en fluga/bi sitter på en av blommorna, och sätter sig sen fast på Doris nos !!
Hon skakar och gnuggar nosen mot bordet, och bara stirrar på biet som sitter kvar !
Nää.

Då ropar jag på Ohl-Gha, tar med blommorna i hundgården och ber henne sitta, hon vägrar totalt.Då kommer Doris och tillsammans börjar de ha sönder blommorna =(
Va f-n ..
Snälla Tyrah kommer då och sätter sig så fint, och låter mig fota henne, min älskade Lilla blå
Så nu vet ni hur man har det som hundfotograf :p

onsdag 23 juni 2010

tisdag 22 juni 2010

BLOMMOR





I MIN TRÄDGÅRD..

TYRAH I SOMMARFRISYR


Nu så har Tyrah fått sin sommarfrissa =) Hon skuttade och ville busa med de andra på en gång. Jag ser på henne att detta är jätteskönt. Tänk dig själv att ha ull så tät, att knappt en stark trimmer klarar av den.
Nu får hon njuta av sommaren , min Lilla Blå