tisdag 30 mars 2010

BUSAT













I dag efter lunch fick Doris följa med till stan, Tyrah var också med. Doris älskar att åka bil, ni ska se henne när hon får sitta fram ; ) Mallgroda typ ! Livsfarlig sån .. wowowowow med värsta vaktskallet.

Jag ringde min väninna som har en Lapsk vallhund, Risto, om vi kunde träffas för att våra hundar skulle få träffas.De gillade varann direkt, fast Risto blev rejält utskälld först.De busade, synd nog kopplade. De ska komma hit sen nån gång till hundgården/trädgården.

Sen fick Tyrah komma ut, styrde raka vägen mot stackarn, som tyckte hon va lite otäck med sitt framfusiga sätt. Fick han nosa efter henne gick det bra, men vände Tyrah sig mot honom blev det lite läskigt igen..

Cane Corson behöver socialtränas, fast det gör ju jag med alla mina vovvar. Vi ser fram mot valpkursen i april. Tror Doris kommer lära sig snabbt. Doris hundsäng börjar bli liten nu *fniss*

lördag 27 mars 2010

DO DONK












Så låter det när Doris vill komma in, altanvägen. Så står hon där och tittar in , och undrar hur länge hon ska behöva vänta !
I dag är en riktig ruskdag, grått blött och trist ute. Kom på att det var dags för en viktkoll på Doris igen. Och det visade 23 kg nu. Snart är hon tyngre än Chowarna.

fredag 26 mars 2010

BRÖLLOPSDAG














Tänk att det gått 11 år sen vi gifte oss. I lillstugan på Matjes Emils Gård i Borlänge.
Ett litet hemlig bröllop. Cemonia var så liten 6-7 veckor bara =)
Vi firade hemma med smörgåstårta och champagne. Bröllopsresan gick sen till London.

torsdag 25 mars 2010

EN VANLIG TORSDAG




Tog sovmorgon efter en natt med mardrömmar,hua. Jobbade lite, handlade sen mat inför helgen. Åkte till Borlänge , köpte en ny vårjacka på ZIZZI, min favvobutik.
Åkte sen till Djurmagasinet, för att fylla på förrådet med tuggben. Gick till kassan och betalade, när de frågade
-Vill du ha en varm korv ? VA !
På Djurmagazinet, jag blev lite förvånad , men svarade - Javisst, Tack !

onsdag 24 mars 2010

DORIS
































































Lite nya foton tagna nu i kväll på min Doris. Hennes öga är inte ok. Så vi får se vad som händer. Har faktiskt en "okänd" människa som stödjer och förstår mig , med Doris. Känns jätteskönt. Tack Pia !
Känns trist med tanke på mina planer med henne.Och för varje dag hon bor hos oss blir vi ju mer och mer fäst vid henne.

söndag 21 mars 2010

VÄXLANDE VÄDER







Igår satt vi på altanen och njöt utav vårsolen. Hundarna med förstås. Vi fikade och hade nästan + 18 i solen där vi satt. Hundarna busade, och passade på att tjinga en stol om vi reste oss. Cemonia tränade på att ställa upp Hollie, som man gör på utställning.Vi hade en riktig trevlig och skön lördag. Så vaknar man i dag söndag , och allt är vitt och snön vräker ner.

lördag 20 mars 2010

FÖRE / EFTER






































Det har kliat i fingrarna ett tag nu, att få sätta saxen i Hollies päls. Som fått växa under hela vintern. Jag trimmade henne rätt hårt , för det hinner växa ut om Cemonia vill ställa henne sen. Det blev en hel kasse med hår . Skönt för henne nu att va lite snygg. Men många tycker hon är gulligare med massa päls, speciellt på huvudet. Delade meningar. Nej en pälshund ska va fräsch. Jag skäms nästan när de ser ovårdade ut. Nu berodde mycket på den kalla vintern, då är det inte snällt att trimma av "jackan"
Se själva, och tyck till =)