tisdag 9 februari 2010

DORIS 4 MÅNADER



















































Jag tog med Doris på en "egen" promenad på eftermiddagen. Det har ju snöat sen i morse, så man uppskattar skoterspåren i skogen.
När Doris går med flocken, blir hon så stressad, ska gå först,skäller och beter sig så man blir ¤#/()=¤%&#...

Men går man ensam med henne, går hon som en helt annan hund. Lugn, tittar, väntar in mig,låter inget. Nåja, jo hon tog fram ett rejält vaktskall, när hon hörde en hund som skällde i ett hus vi passerade på hemvägen.

Ett rådjur studsade upp framför oss, men Doris brydde sig inte, inte ens ett försök att lukta i backen, där det varit. Det gick iofs väldigt snabbt, så jag hann inte ta kort heller =(

Lite bilder från våran promenad, hon blir ju 4 månader idag.
När vi kom hem blev det tokbus, samt dragkamp. Tyrah tycker det är riktigt roligt att ta trasan av Doris.BusTyrah, jag är så glad att se dig må bra och ha roligt.

söndag 7 februari 2010

HÄRLIG VINTERDAG
































































Självklart blev det en runda med hundarna så de fick dra sina pulkor. Solen sken klarblå himmel, snön glittrade så vackert. Såna här dagar är underbara.
Jag tycker det är för mycket gnäll, på den här vintern. Jag tycker den har varit, och är fortfarande väldigt fin. Jo vi har också skottat snö, eldat natt som dag när vi hade runt -30 grader kallt. Vattnet frös, fast det löste sig lika snabbt.
Men det som gör med extra glad är att Tyrah mår mycket bättre i snön , och lite kyla.

THAILUNCH




















Svärisarna bjöd på lunch idag, Thaimat =) Jättegott, det doftade genast när jag öppnade dörren. Tänk att det är så gott.Efterrätt blev det också, svensk rabarberpaj med vaniljsås och kaffe.
De kom hem från Thailand för ett par veckor sen, vi har ju rest tillsammans 2007 2008 till Patong och Khao Lak. Nu var de i Kamala, bruna och fina fortfarande.

Sen efter maten fick vi lite presenter. Jon fick en T-shirt, jag fick nya sjalar, såna jag älskar och de jag har har snart sett sina bästa dagar.
Men som sagt nu fick jag nya. Cemonia och jag fick sen välja på hårklämmor. En svart och en lila.
Cemonia sa:
- Jag tar VÄL den svarta då !! och tittade på mig..

lördag 6 februari 2010

PARTYBRUDAR



DORA OCH DORIS VILL GÅ PÅ FEST

CEMONIAS NYA LOOK



Satte mig och lekte med bilder igen.

fredag 5 februari 2010

DORIS 17 VECKOR























































Doris växer så det knakar, mest på höjden. Långa ben som "är" överallt =)
Hon älskar att ligga i fåtöljen med mig när vi ser på tv. Men det märks att hon ska bli en mycket stor hund. Tung och lång, och bryr sig inte så mycket om jag ser tvn eller inte. Bara hon ligger skönt. Och hennes långa ben de är då tametusan överallt.En tass i nyllet eller en dansk skalle tillhör vardagen, när hon slänger sig eller glider som en säl nerför fåtöljerna.
Hon älskar att busa runt i snön, och bita chowarna i svansen, som hon ser som ett byte.
Nåja en dag säger de i från, och Doris får hitta på nya lekar.
Doris är duktig på inkallning samt kommando sitt. Ska börja träna lite mer med henne, nya saker som ligg vacker tass, och då VACKER, inte en klumpfot =)

torsdag 4 februari 2010

ROSA PAKET



Jon kommer hem med ett rosa paket, som är adresserat till honom , hm ?!

Va sjutton kan de vara. Jo en Sachertårta från kontoret i Stockholm, som uppskattar hans hjälp med datasupport..
Va kul. Har ni fått nån sån ?