söndag 13 december 2009

VACKER LUCIADAG


TAGIT JULKORT ,, KOMMER SNART =)



HELA GÄNGET BUSAR



DORA



TYRAH



OHL-GHA SPANAR



HOLLIE & TYRAH

















Solen har varit framme hela dagen , vilken härlig Luciadag det blev. Lagom kallt, hundarna älskar ju sånt här väder. De har busat länge med varann och nya leksakerna jag köpte i går. Vi har även tagit julkort , som skall redigeras lite , men ett smakprov kan ni få =) Ho Ho Ho

HUND 2009 12/12


PÅ HUND 2009


HANTERING GÅR UTMÄRKT


STÅ FINT


FIN OHL-GHA


I RINGEN



OHL-GHA























Då har vi avverkat HUND 2009 , eller Stora Stockholm som alla säger.
Jag hade klockan på ringning kl 02.45 , tar ca 1 timme att göra sig i ording, koka kaffe och kolla genom all packning är med. Rätt Stamtavla tex.. Kollade extra 3 gånger.

Jag hämtade upp Helene, Kringelmyras Kennel samt Kerstin Fun Hai´s Kennel , hemma hos Kerstin i Borlänge. ( Som fick byta sida när hon skulle sätta sig i bilen , och tur var ju det, annars hade Kerstins väska blivit kvar i Trollebo )Åkte därifrån 04.20.

Det var ganska tomt efter vägen, så det var bara att stå på, en liten omväg via Salbohed, pga vägarbete. Vi stannade i Bålsta för att rasta oss lite.
Så klockan 06. 30 åkte vi vidare mot Älvsjö. 1 timmes körning kvar. Kom fram till mässan och klockan i bilen visar 08.30 ??? VA ?? Nej , men va sjutton , hur mycket är klockan egentligen ?? Vi tittade på varandra i bilen.
Bilens klocka hade ändrat 1 timme framåt !! Hur hände detta ?
För våra egna klockor var 07.30

Vi fick parkering närmast ingången vid lilla entren, där var inte ingång i år för hundar. Eftersom Helene inte hade någon hund med sig, gick hon in där och Kerstin och jag gick genom P-huset, rastade hundarna, och gick mot Stora entren. Då kom Kerstin på att Helen bar Kerstins väska med ALLA hundpapper i....

Vi ringde på mobilen inget svar,så jag satt utanför entren med hundarna och Kerstin fick springa in och leta efter Helene..
Vi kom så in till slut. Det var 21 Chowar anmälda.
Domaren var fransman Claude nåt. Så vi fick kritiken på franska ,fick den lite översatt av SKK Sekretariatet ,men den kommer snart korrekt översatt på posten.
Ohl-Gha tävlade i Unghundsklass,fick 1 HP 2placering. Jag är jättenöjd med hennes uppförande, och mångas fina kommentarer om henne.Hon är otroligt vacker !
Finns ingen som har hennes resning, så hoppas pälsen sitter länge och vi hinner med många fler utisar nu.

Vi shoppade sen plädar tuggben leksaker dekaler, kollade montrar,pratade med Cane Corsoägare,träffade en massa nya och gamla hundbekanta.Fikade och vilade benen , innan vi åkte hemöver. Jag kom hem 18.30 lagom trött men glad efter denna dag.

Tack alla för en rolig dag. Och ni grabbar som va snälla och fotade med min kamera.

torsdag 10 december 2009

10 DEC HOS OSS


NOBELMIDDAG HOS OSS



LYXFÖRPACKNING



KVÄLLSBUS



LEKTANTEN OHL-GHA



















Ingen Nobelmiddag i Stockholm,, nä vi får mycket godare , MIN Janssons Frestelse =)Jag har längtat efter den i veckor..
Så har jag badat och fönat Ohl-Gha nu på eftermiddagen. Hon har sån vacker päls nu , och är en underbar tik som jag älskar över allt . Hon är gudomlig med valpen Doris, som bl.a en lektant =)

Hundarna har fått turas om att följa med om dagarna nu i bilen. Ole Dole Doff kör vi i hallen. Och gissa om Ohl-Gha blir bedrövad om hon inte får följa med. "Men matte"
Valpen sitter i en egen stor bur , med sin vackra Leopardjacka på sig.
Vi besökte min vännina tillika hunduppfödare av rasen "Perro"
Doris fick leka med Börnis 11 månader ,, de hade jättekul tillsammans. Dit åker vi gärna igen.

Är viktigt med socialträning av rasen CC ,,Cane Corso, och jag tror inte att det kommer bli några problem..
Är det några hundar jag haft som inte blivit soc.tränade ?

I morgon ska jag fixa det sista på Ohlgis , innan vi beger oss till HUND 2009..
Förresten , varför är hundarna så tokiga i vedträn ?

måndag 7 december 2009

DORIS TRASA


RYCKER OCH SLITER



SLÄPP MIN TRASA



KÄMPAR SÅ ÖRONEN RESER SIG



DORIS GER UPP













Jag har gett Doris en bustrasa, att tugga kampa och leka med. Cane Corso har nog en förkärlek till sånt. Då kommer tant Ohl-Gha och snor den för henne :o
Så kampen börjar i hallen, Doris hänger sig fast och drar så öronen står rakt upp på henne.Ohl-Gha kör den skakande varianten, och ruskar trasan OCH Doris.
Ja ni ser själva 5 KG vs 25 KG..

DRÖMMER ...


SIMILIAND ISLAND



SHOPPING I PATONG



EN STRAND FÖR OSS SJÄLVA



CEM VID VATTENFALL



POOLEN



SOLNEDGÅNG I KHAO LAK

















För ett år sen var vi på väg till Thailand, detta underbara land.I dag ska jag åka till tandläkaren.
Det regnar är mörkt och trist. I går kväll var det vitt ute, så fint, men nu är det bara slask igen.
Skurhinken står redo, 20 lortiga hundtassavtryck på mörka golv..
Lilla Doris ligger på golvet bredvid mig , och snarkar högt =) precis som chowarna.

lördag 5 december 2009

BUSIGA DORIS


DORIS



KOM IGEN DÅ !



PÅ JAKT







Vilken tjej, lugn hela natten , inget kiss på golvet. Äter busar och sover.
Nu ska vi se på film och mysa en stund.

fredag 4 december 2009

DORIS ÄR HÄR


VACKER CANE CORSO


BUS I BLICK


SÅ FIN


VACKER
















Så har hon då äntligen kommit hem till oss. Våran första Cane Corso. Vi har haft pusskalas hela kvällen. Hon hälsade på alla hundarna, gick sen ut där det blev både nr 1 och nr 2 ..
Nu kollar vi på tv och myser med alla vovvarna, fast Doris får alla pussarna.