
DORA 3 MÅNADER 2006
Åkte in med Dora till Falu Djursjukhus idag. För att ultraljuda och se ev, valpar..
Dora har ju haft ett ändrat beteende samt humör , faktiskt kissat inne , som ALDRIG händer annars..
I dag fick vi svar , hon har väntat valpar men,kastat,aborterat valparna. En noga genomgång av vet. Granar, som förklarade allt noga, vad hon såg under själva undersökningen. Dora va lite bråkig så hon fick lite lugnande , för veterinären SÅG nåt konstigt. Och ville vara 100 % säker va det var.
Vi tittade igen , och där såg vi 2 ½ cm klump , som varit embryo/foster , men var livlöst, dött.
Sen vet man inte hur många det varit , säkert därför hon kissat inne av kommande/pågående infektion, fast inget jag sett som oroat mig tex. flytningar.
Det är såå trist och tråkigt , men naturen rår ingen på , och är ibland bättre att den sköter allt , och vi inte förstår.
Dora får nu istället äta antibiotika i 10 dagar. Vilken tur att jag kollade !
Skulle ha varit otroligt roligt med en kull nu här på Miata´s..
Så mina intresserade valpköpare , vänta på nästa löp, eller köp hos en annan Kennel. För vi parar igen.
Kanske två tikar till våren ; )
Jag hoppas nu att mina andra Chowevänner får sina väntade valpar , för som sagt här bidde det inga.. Och då kommer jag och myser hos er ; )