onsdag 23 september 2009

UNDERBARA HÖST
























































Vilken dag ! Helt underbar , solen skiner värmer och piggar upp. Vi tog en promenad i skogen härikring. Hundarna nosar noga i skogen , det går mycket rådjur där.
Fotade lite förstås. Dora måste ju sprätta grus ordentligt , där hon kissat ......

söndag 20 september 2009

OHL-GHA BIS 3












































Vi åkte till Falun i dag, där Springerklubben hade inoff Utställning. 69 hundar anmälda.
Och det gick jättebra.. Tyrah charmade domaren Johnny Persson ,fick HP och blev BIR.
Ohl-Gha gick det ännu bättre för , BIR samt BIS-3
Båda hundarna är otroliga vid hantering av domaren, samt ringside, lugna och trygga hundar.

Tyras Kritik (tävlade i valpklass -12 mån )
Mkt söt valp Härlig kropp Rastypiska vinklar runt om Bra ben och tassar Rör sig mkt bra Mkt trevligt temperament Välvisad . BIR valp

Ohl-Gha Kritik
Mkt lovande ungtik Mkt bra huvud o uttryck Välkroppad för åldern Mkt bra ben o tassar Rastypiska vinklar Bra rörelser Trevligt temperament Pälsen ngt urfälld för dagen Välvisad BIR BIS-3

lördag 19 september 2009

BADAT TYRAH OCH FOTAT LITE
















































Vilket härligt väder det blev i dag ! Jag har badat Tyrah , och sen fotograferat hundarna i solskenet. I morgon ska vi på en inoff i Falun , så tjejerna måste ju va snygga.

fredag 18 september 2009

SKA MAN BLI FIN...












































Bjuder på bilder innan och under badet,, på coola Ohl-Gha som satt lugnt och väntade på badet ..

OHL-GHA





Tagit lite nya bilder på Ohl-Gha idag, titta och njut.

torsdag 17 september 2009

TRÅKIGA NYHETER


DORA 3 MÅNADER 2006

























Åkte in med Dora till Falu Djursjukhus idag. För att ultraljuda och se ev, valpar..
Dora har ju haft ett ändrat beteende samt humör , faktiskt kissat inne , som ALDRIG händer annars..

I dag fick vi svar , hon har väntat valpar men,kastat,aborterat valparna. En noga genomgång av vet. Granar, som förklarade allt noga, vad hon såg under själva undersökningen. Dora va lite bråkig så hon fick lite lugnande , för veterinären SÅG nåt konstigt. Och ville vara 100 % säker va det var.

Vi tittade igen , och där såg vi 2 ½ cm klump , som varit embryo/foster , men var livlöst, dött.
Sen vet man inte hur många det varit , säkert därför hon kissat inne av kommande/pågående infektion, fast inget jag sett som oroat mig tex. flytningar.

Det är såå trist och tråkigt , men naturen rår ingen på , och är ibland bättre att den sköter allt , och vi inte förstår.

Dora får nu istället äta antibiotika i 10 dagar. Vilken tur att jag kollade !

Skulle ha varit otroligt roligt med en kull nu här på Miata´s..
Så mina intresserade valpköpare , vänta på nästa löp, eller köp hos en annan Kennel. För vi parar igen.
Kanske två tikar till våren ; )

Jag hoppas nu att mina andra Chowevänner får sina väntade valpar , för som sagt här bidde det inga.. Och då kommer jag och myser hos er ; )

fredag 11 september 2009

HÖSTEN E RÄDDAD











Då så har tjejligan köpt biljetter till en helgalen kväll i Leksand.. Kan inte bli annat än tokroligt ; ) *längtar*