lördag 13 juni 2009

NAT. SKK AVESTA




















CHOWCHOW ÖKL 1:2

BLUE SHORT HAIR , EXCELLENT TYPE
BITE IS NOT REALLY CORR, GOOD STRUCTURE OF THE COAT
DARK EYE, EXCELLENT HEAD, EXCELLENT MUZZEL, EXCELLENT BODY,
GOOD TAIL , GOOD CHEST AND FORCHEST
WELL ANGULATED IN FRONT
CORR IN THE REAR.
EXCELLENT NECK MOVES WELL

DOMARE DEIJL VEN WILLEMINE


























CHOWCHOW VALPKLASS 1 HP BIM-VALP

8 MONTHS SISSOR BITE NOT COMPLETE
BLUE NICE TEMP ,FEMININ HEAD
HEALTY DARK EYES, WELL PLACED EARS ,INCLIMING A BIT
WELL ANGULATED IN REAR GOOD TAIL CARRIAGE
PLAYFULL IN HER MOVEMENT

DOMARE DEIJL VAN WILLEMINE

(BILDERNA ÄR FRÅN CCR KM 23 MAJ FOTOGRAF JESSICA BJÖRLING )

fredag 12 juni 2009

JONTE STUDENT



SKOLAN PÅ I 13 FALUN




NYBAKAD STUDENT 12 JUNI 2009




HURRA




JONTE´S BARN LIAM & ELLA




KLÄTTRA UPP




PÅ FLAKET




TÖRSTIG STUDENT




IVÄG FOR DE




GAMLA I 13 REGEMENTET FALUN


















Åkte vid lunch in till Falun, där Jonte hade utspring kl.13.00 Glada finklädda,sjungande studenter. Som fick champagne ballonger och skyltar av sina familjer, innan de åkte iväg på en ett stort lastbilsflak."Sommartider hej hej sommartider" sjöng de högt där de for iväg.

De åkte ner till city där de gick studenttåg genom stan, och sen åkte vi hem till Jonte och åt smörgåstårta med kaffe.

I kväll är Jonte på fest, i Gagnef hos sin kompis Fredrik. Bättre det än att de är på stan..
Och vi har inte fått en droppe regn på hela dan.

tisdag 9 juni 2009

DORA ÅKT CAB..



COOLA DORA




HÄRLIGT




BILAR RULLAR IN




BÖRJAR FYLLAS PÅ..


















Japp så var det dags för ÅKDON & TERMOS i Leksand. En underbar sommarkväll, solen värmde sååå skönt , där vi satt med vår picnic bakom Miatan. Det är så man gör , alla tar med sin picnic, sitter vid sin bil och pratar med alla..

Otroligt trevligt varje gång jag varit dit. I dag kom även Lillan och hennes vännina dit, fast de hojjade. Dora får ju massor med kompisar ; ) förstås. En sån skönhet !

Kvällen avslutas med sång, lotterier och tips om Cruisingar och bilträffar. Så efter 20 snåret , åkte vi hemåt. Och vi körde nercabbat hem också..

lördag 6 juni 2009

VÄLKOMMEN TILL KENNEL MIATA´S



MINA TJEJER VID ENTREN




VAKTHUNDARNA




MAMMA VAR HAR DU VARIT ??




SKYNDA DIG IN MATTE

6 JUNI



VI HAR DET BRA VI HÄR BAK I BILEN ,,,,




PARKERAD




BRORSANS FINA BUICK




HUSVAGNEN




HUSVAGN TILL MC





FASTERS GOA JOHAN




BRORSAN OCH HANS SON JOHAN










Sveriges Nationaldag firade jag i Mockfjärd , på deras egna dag, Mockfjärdsdagen.
Parkerade bilen hos mina gamla barndomsvänner på Hea , där bilkortegen började rada upp. Mycket fina bilar och MC´n förstås.

Extra roligt var ju att min käre bror hade kommit hit från Transtrand, med sin familj och Buick.
Men jag och Lena åkte i en Pontiac i kortegen. Tyvärr regnade det , så det blev med taket på ! Och vad händer när vå åkt klart ? Det slutar regna.......

Knallade runt där på marknaden och köpte varm korv, glass , lotter, och sen runt lunch , njöt vi av en tallrik Thaimat..Mona (brorsans fru) , och Johan som jag är faster åt, köade lääänge för Thaimaten, men va gör man inte för det bästa som finns; )

Sen blev det en snabbfika hos moster , innan jag åkte hem till de mina..

söndag 31 maj 2009

OJ VA VARMT ..



VÄLKOMMEN TILL OSS




DOFTAR GUDOMLIGT




OHL-GHA UNDRAR VA KATTEN TOG VÄGEN..




TYRAH I SKUGGAN




VEM ÄR DEN SKYLDIGE ??
















MORS DAG har jag tillbringat hemma med hundarna faktiskt.Fick vackra blommor och paket av familjen, sen drog de till Gimmen , kom hem och åkte sen ner till svärmor.

Jag valde att sitta hemma och njuta av dagen med mina fyrbenta.. Men uj va varmt det varit, flyttat runt fläktar, haft blomsprayflaskan , till mig och hundarna.

Läser en bok , Glöm att ni har en dotter , handlar om en tjej som hamnar i fängelse efter försökt smuggla knark i Thailand. Sann bok förstås, jag läser nästan inget annat. Och när hon beskriver hettan, så vet jag vad hon menar, på altanen där jag suttit och haft sommarväder... + 22 eller nåt.

Konstigt , då får man en sån där längtan tillbaka till Thailand, maten kulturen, stränderna , de underbara folket som bor där.. Och så svettas man här hemma i ca 22 grader , och tänker man, jag ska inte klaga, det är skönt ; )

Så i Thailand va det 30-35 var enda dag , sist nu i december i Khao Lak. Men då är man ju vid havet eller stranden , och inte på en het altan.

Öppnade åt hundarna på framsidan, där det är mer skugga. Och vips hörde jag ett brak , och en Dora som försvann under nya utbyggnaden. Hon grävde så sanden sprutade bakom trappen. Jäklars !

Nu blir här god middag, Thai förstås !

lördag 30 maj 2009

HÄRLIGA GIMMEN



CEMONIA & HOLLIE
















LÄSTE BOK

























Hann bara in i hallen hemma innan Cemonia undrade om vi kunde åka upp till Gimmen , vårt paradis här i Gagnef Sifferbo ; )
O yes, gärna. Så nu blev det snabbt in byta hund, Hollie ville följa med, och bada.

Åh va underbart det är att sitta där vid stranden, hade med kaffe , en bok, kameran , förstås.
La mig ner en stund och höll på att somna, jösses va skönt !
Cemonia och Hollie badade, och lekte. Kul att se dem tillsammans, de är så samspelta.
Och vilken lycka att ha en 4 bent kamrat att bada med.. Tänk sen när hon minns tillbaks på sina barndomsdagar, och sin Holliboll..Bästa kompisen.

När jag nästan somnat bland myror pinnar och sand, insåg jag att det va bäst att åka hem igen. Blir grillat i kväll , älskar sommaren..