torsdag 11 september 2008

KENNEL MIATA´S ???





Då så är mitt ansökta nya Kennelnamn offentligt, finns med i listan på FCI godkända kennelnamn i Hundsport som kom idag.Och det blev KENNEL MIATA´S. Men vi får vänta tills 2 okt att bruka det om allt går bra.
Så jag använder mig av min mans Cockrock´s ett tag till, känns konstigt att inte kunna finnas till "här" annars. Eller vad säger ni,, jag skulle gärna vilja se lite mer kommentarer, och se er som läser min blogg.. Kanske skriver jag för ingen alls.
Hur som helst var jag till Bilprovningen i morse, med Miatan, känns alltid pirrigt.
Men det gick hur bra som helst, jag fick dra ur två kablar bara ,till lampor svärfar kopplat in.
Ja ha nu ska man börja klura på nya looken på min nya hemsida då....jag har ju lite ideer om hur den ska va. Huvudsaken är ju att man finns tillgänglig på nätet.
Vov på er

onsdag 10 september 2008

CHOW-CHOW QUALITY OF STEALING MY HEART


Kommer hem efter en heldag på jobbet, hundarna håller sitt välkomstskällande och hoppande i köket.Lika bra att sätta sig ner och köra proceduren ( ni som inte sett skulle ju tro vi är lite crazy) Dora står på bakbenen med sina tassar om min hals och bara kramas och myser och grymtar , så som Chowar gör. Ohl-Gha passar på att bitas ordenligt i mina tår, Wendy hoppar och studsar och kör sit vrål, Hollie kommer med en blöt lortig leksak som hon vill att jag ska kasta åt henne. Det är Kärlek det, mina vänner !
Man blir så varm i hjärtat, pratade med en gammal bekant i dag . Hennes hund va sjuk. Vi började prata om man ska kremera sina djur. Jag ska absolut ha en ensam kremering av Dora och Ohl-Gha den dagen, sen ska de stå i en fin urna tills jag själv ska ner i backen, och då ska de med mig i kistan.Får absolut inte glömmas bort !!!!! Och dör jag före dem , får nån se till att min önskan uppfylls iaf.
LOVA !
Ohl-Gha har busat med Dora, så det blivit ett sår på benet av vassa tänder, så nu provar jag ESPREE 3 IN 1 , Wound cream, en kräm som lindrar och läker småsår Hot Spots m,m, Håll tummarna att det hjälper.
Fick en trevlig bild på mailen i morse, Jag och Ohl-Gha på Borlänge Cruising, fast vi cruisade till fots, ja så gott det gick ;)
Kram

måndag 8 september 2008

MATTSSONS BRÖLLOP






Så har vi varit på ett underbart vackert bröllop igen.. Tomas fick sin Evis. Bröllopsfesten hölls i Stuggu i Gagnef.. massor med roliga telegram, kärlekslotteri, otroligt god mat o dryck, tårta kaffe avec. Efter bröllopsvalsen satte DJ igång så att alla rockade loss. Tack Herr o Fru Mattsson att vi fick delta en dag som denna, önskar er all lycka i framtiden.
Sara Jon o Cemonia

söndag 7 september 2008

DORA CK 4 BT


Vi har varit till Högbo dag sön, efter ett underbart bröllop och fest i går natt.
Kom i säng 01 och klockan ringde 06.*gäsp*
Vädret va ju inte så kul tidigt i morse, men tamesjutton ,inte en droppe regn i Högbo. Domarbyte visade sig inte helt fel.Fredrik Nilsson gav Dora CK och placerade henne som fjärde bästa tik. Jättekul, för Dora har verkligen grovat på sig och är jättefin nu.
Kritik:
2,5 årig korthårstik på den mindre sidan. Fem, vackert huvud. Bra stl.på öron men ngt lågt plac. Fina ögon Ngt oregelbundet bett ( hon har vet,intyg på tänderna eget inlägg här )Bra hals Norm, vinkl, fram Kunde ha bättre djup på sin bröstkorg. kunde ha en högre plac,svans. Normalt vinkl, bak. Bra pälsstruktur. Rör sig rastypiskt. Välvisad.
Träffade massa hundbekanta, många besökare frågade om Dora, nån frågade om de fick fotografera henne ; )
Cemonia va med idag, hon fotade och filmade, min lilla prinsessa, hon är så duktig att ha med.Nu slappar jag i soffan med Ohl-Gha, helgen har gått for fort,,igen...

torsdag 4 september 2008

VA HÄRLIGT !!




TÄNK OM 3 MÅNADER SÅ HAR VI PACKADE VÄSKOR, DOCK INTE LIKA TUNGA I ÅR ( MAN LÄR SIG SOM SAGT ) OCH ÄR PÅ VÄG TILL PARADISET IGEN. NI KAN INTE FATTA VA UNDERBART DET ÄR ATT HA FRAMFÖR SIG , SÅNA HÄR TRISTA HÖSTDAGAR I DALOM.
THAILAND ÄR PARADISET PÅ JORDEN, VI KOMMER VÄL TROLIGTVIS GÖRA LITE FLER UTFLYKTER DEN HÄR GÅNGEN. JAG HAR KÖPT VATTENTÄTA PÅSAR TILL NYA KAMERAN, SOM SKYDDAR MOT FUKT OCH SAND.SÅ NI VET VAD NI KAN VÄNTA ER PÅ BLOGGEN I DECEMBER !!!
NI KAN JU FÅ TJUVKIKA REDAN NU VART VI SKA.........BEACHEN, BAREN, POOLEN

lördag 30 augusti 2008

MER BILDER FRÅN MM RACE






MARIE MEMORIAL RACE









Cemonia och jag tog Miatan och åkte till Dala-Järna, där Marie Memorial Racs hölls, till minne av Marie Samuelsson som brutalt mördades, då 27 år gammal, av sin sambo för fem år sedan. Han gömde hennes kropp på deras gård i Äppelbo, under en båt, och påstod att Marie gått ut för att rasta deras hundar, och kom inte tillbaks.
Det va mycket fin-bilar på väg upp, och ännu mer häftiga bilar deltog i dagens race.
Cemonia fick gratis glass, mycket barnaktiviteter och sen alla dessa race, i olika klasser.. Spännande , mycket brända däck , höga hastigheter vad sägs om 201 meter på 4,84 sekunder........
Men tråkigt nog så voltade en gul race-bil precis framför oss, varv på varv på varv for bilen av banan.. Nej , nej, nej, sa jag samtidigt som jag fotade detta.
Men killen reser sig ur resterna av bilen och går av egen maskin till startområdet.
Shit..
Vi träffade min bror Anders o Mona Petter Johan , min kusin Kenneth med sin dotter Isolde, och en hel hög till bekanta.
Det jag blev mest beviken på i dag var att HUNDÄGARE tar med sina hundar på dyligt, fattar de inte hur högt det låter. Vi själva använde öronproppar. En stackars Leonbergerhane stod bunden hela dagen, medans familjen satt på läktaren. Hunden flämtade av stress, först hade den inget vatten heller. Fy fan säger jag för sånt.
Annars hade vi trevligt 11-18 i Dala-Järna.. Tog massa foton så klart..
Stort pusskalas blev det när jag kom hem till mina vovvar, Jon va hemma hela dagen med dem, fast det är jag som får alla pussar ; )