lördag 9 augusti 2008

GRATTIS JONTE 19 ÅR







I dag har vi gjort massor, började dagen med lite ny hårfärg, sen vaknade familjen efter några timmar ; )
Vi åkte till Djurmo marknad , som är en liten gullig marknad, där gamla dansbana låg för länge sen..Ohl-Gha orsakade stopp i flera gångar, pensionärer med rullatorer och många andra ville klappa den lilla nallen. Kan ju lätt sälja en kull bara här i trakten ; ) bra reklam för kommande kullar.
Sen åkte vi hem, hämtade lite saker som Liam skulle ha . Vi åkte till Mellsta först, de firades Thai- morsdag, så där käkade vi god lunch och träffade massa gamla bekanta.Sen åkte vi till min son Jonathan som hade födelsedag, han fyllde 19 år.
Fikade i spöregn, vi satt på deras altan , men regnet öste in, så vi fick gå in igen.
På måndag ska jag ha Liam, yes farmor får vara barnvakt !! Cemonia sa att vi inte ska lämna tillbaka honom ,,,,,,,,,,,,,,
Åkte sen hem till Sifferbo, där Helen och Kalle kom med Forden,,, som jag köpt av dem,, min hundbil. En röd Mondeo.
Nu ska här bli Taco-paj, och sen kex och ostar , som vi köpt på Djurmo Marknad idag.
Hej hopp !

tisdag 5 augusti 2008

MITT NYA KENNELNAMN ÄR ???????


Fick brev från SKK i dag , där mitt nya kennelnamn blivit godkänt av FCI.Men jag får ju inte avslöja det än! Så ni får vänta och läsa i Hundsport i September-numret .Och om ingen protesterar finns en ny hemsida 1 oktober 2008 !
Bilden = Dora som valp 2006

THAILAND OM 4 MÅNADER ; )




Jag har inte fått sommarsemester än, nästa vecka !! Men kan inte låta bli att tänka på Paradiset Thailand dit åker vi om 4 månader alltså 5 december. I år kommer vi hem före Julafton ; ( Jag hade gärna stannat över jul..
Nu ska jag jobba hårt idag, onsdag och köra dubbelt på torsdag, jobba in fredagen alltså.
Sen får jag lite sommarsemester, som blir hemmavid. Lite utställningar , shoppa lite till nya toa och hall ; )

onsdag 30 juli 2008

CCW CRUISING










VAD ÄR VÄL EN SOMMAR UTAN CRUISING ? JOBBADE I GÅR STRESSADE HEM, TVÄTTADE BILEN I HETTAN FÖR ATT SEN ÅKA TILL RÄTTVIK PÅ DEN ÅRLIGA TILLSTÄLLNINGEN CLASSIC CAR WEEK ; )
HAR DET UNDGÅTT NÅN ALLA VACKRA EKIPAGE SOM ÅKER PÅ VÄGARNA NU ?
DET TOG MIG 2 TIMMAR ATT ÅKA (SNIGELFART)TILL RÄTTVIK, MAN JAG VET HUR DET ÄR OCH JAG VÄLJER SJÄLV ATT SITTA OCH KÖA, TITTA PÅ ALLA VACKRA ?! ( FINNS JU UNDANTAG)GLÄNSANDE POLERADE BILAR KROM OCH FÄLGAR BLÄNKTE SÅ I SOLEN. HÄRLIG MUSIK OCH DE FLESTA SKÖTSAMMA GOA RAGGARE ; )
JORÅ JAG FICK LITE "HUGG" S.A.S DE VÅGADE FÖRST INTE VINKA, FÖR JAG SÅG SÅ STRAM UT,TYCKTE DE FICK JAG REDA PÅ SEN, DE SLOG VAD I BILEN FRAMFÖR MIG ,,FNISS,,
ÄH , JAG BLINKADE TEBAKS MED MINA GRODÖGON,,ALLTSÅ MIATANS ( NI SOM INTE HÄNGER MED )
SEN HADE JAG POLARE HELA VÄGEN NER TILL RÄTTVIK.
JA JUST DE JA,, JAG DRACK JU VÄLDANS MYCKET VATTEN I BILKÖN, OCH EFTER ETT TAG BÖRJADE DET BLI LITE PANIK,, PÅ TRYCKET OCH DÅ INTE OLJETRYCKET.. KÄRA VÄRLD, TVÄRSNANNADE PÅ TROTTOAREN NERE I RÄTTVIK DÄR DET STOD 4 B-MAJJOR, DET RÄDDADE MIG,,
PUST, SEN RINGDE MIN KÄRA BROR ANDERS, OCH DE VISADE SIG ATT DE SATT TVÄRS ÖVER GATAN DÄR JAG PARKERAT.. KOM HEM RUNT MIDNATT OCH DÄR SOMNADE JON´S AVGASLUKTANDE
FRU MED ETT LEENDE PÅ LÄPPARNA.

AGILITYKURS AVSLUTNINGEN









CEMONIA HAR TRÄNAT AGILITY MED HOLLIE NU UNDER JULI MÅNAD, TRÄNAT PÅ BBHK I BOMSARVET.ETT BRA GÄNG MED TREVLIGA HUNDAR, OCH DE LÄRDE SIG FORT, ALLA KANONDUKTIGA.

UNDERBARA OHL-GHA




JA VAD SÄGER MAN, EN TILL CHOW-CHOW SOM ÄR HELT UNDERBAR, GOSIG SÖT PUSSIG SÄLLSKAPSSJUK OCH RUMSREN !!
KAMERAN GÅR VARM ;)
HON TAR SIG EN TUPPLUR OCH KAN SOMNA HUR SOM HELST, NÄR SOM HELST..(SE BILD)

fredag 25 juli 2008

GIMMEN DORA & OHL-GHA







Körs va hett det är runt + 30,, inte kan vi sitta i skuggan på framsidan, där byggs det ju för fullt ; ) Vi packade in oss i Chryslern och for upp till Gimmen, ett underbart ställe här i krokarna..Dora badade, medans Ohl-Gha nöjde sig med den svala sandstranden..