fredag 30 maj 2008

SLUSSEN FALUN






















Då så har vi gjort en runda på 18 hålsbanan i Falun. Vi va 15 pers plockisar och 3 barn. Åt från menyn räksallad och vitlöksbröd cocacola och glass, Cemonia åt våfflor med grädde o sylt.
Vi hade jättetrevligt , reserverat ett långbord, och det va ju en himla tur, för det kom mycket folk den här härliga maj-kvällen. Maria fick present eftersom hon har en bäbbe i magen , och tar nu en liten brejk..
Cemonia och jag körde nercabbat, och spelade E-TYPE så de döna i högtalarna, vi gillar frasen:
- This is the only way to live !! Nercabbat solsken läsk och glass ! På väg mot nya äventyr.
Vi spelade minigolf till klockan blev 22.00 en massa roliga banor, jag gjorde 1 hole-in-one !
Lotta slog så gruset flög, och vaktis fick sopa rent banan, Babsan lyckades få in bollen i buskarna, och vem slog bollen på 3 banor ???
De ville ha revanch från Gröna Lund, jag har ingen Examen i Minigolf brudar, man får ju inte skjuta nån ! Så jag gratulerar Anna o Malin till delad första plats. Det skilde ju inte 500 poäng mellan ettan o tvåan som i Stockholm ; )
Vi hade en kanontrevlig kväll i Falun, så efter gruppfoto cabbade vi upp och for hem, så som man gör i en sportbil.............................












Förresten , har jag köpt en Shiatsu Body Massage,( madrass) såå skönt. Knådar när jag vill, och hur länge jag vill, en massa olika knappar på fjärrkontrollen.

tisdag 27 maj 2008

LIAM 1 ÅR




Lillprinsen Liam har födelsedag i dag. Vi har hälsat på förstås med paket. Fick mysa och goa pussar, kaffe och tårta. Sen vinkade Liam när vi åkte hem. Köpte honom kläder i present, av olika slag. Snart ska jag (Farmor Sara) låna honom, fast det är ju lite stökigt här hemma nu,,,


söndag 25 maj 2008

HELG FULL AV AKTIVITET





























Fredags kväll flyttade Missi till Majvor, sen åkte vi till Falun igen Falukalaset, Rix FM festival, där såg vi bl a Ronnerdal, Sanna Nielsen, Alcazar. Cemonia hade med sin kompis Mickis, vi diggade loss allihop. Kanonväder dessutom.
De åkte karusell och hade kul.

Lördagen åkte vi till Leksand, på Medeltidsmarknaden, som var överraskande trevlig, underhållning av alla de sorter. Tornerspel, handlare och uppvisningar av gamla lekar m,m
Vi åt Nöff, jättegott, griskött med vitkål och morotsblandning. Köpte saffranskarameller och annat gott.
Grillade sen på kvällen, kollade på tv och slappade.
I morse fick jag frukost på säng, kaffe macka bacon stekta ägg o keso. Sen paket och fina blommor.
-Vad jag fick, jo en Poler-mskin, så nu ska Miatan blänka än värre !
En snabb vända till svärmor med blomster, sen åkte vi hem.
3 kubik ved väntade så fint på att bli staplad i vedboden. Så nu är det färdigt, skönt !
Tog sen Hollie en vända i trimrummet, behövdes verkligen. Så nu är hon nybadad och fin.
I morgon måste jag köpa paket till Liam, farmors lillprins fyller ju 1 år på tisdag.

//Söndag kväll, känns som helgen gått i 110





















torsdag 22 maj 2008

FALUKALASET CRUISING











Då har vi hunnit med en Cruising, i Falun under Falukalaset. Mulet väder hela dan, men se där på kvällen blev det blå himmel, och förstås cabben ner ; )
Jättemysigt, snygga bilar, köer, bra publik, lite brända däck ; ) tillhör en sån kväll.
Blåste på i 140 sen på väg hem, nu längtar vi till nästa.
Våran kompis Marko spelade på stora scenen Dalatoppen hade final, Micke Telins five of a kind, och de vann,, Stort Grattis.

onsdag 21 maj 2008

CANDY HAR SOMNAT IN IDAG ;..(


Min Candy Pandy Godispingla 3 år gammal, , Manaca´s You Never Can Tell, har somnat in idag hos Majvor, som haft henne i snart 2 år. Candy fick över 40 graders feber och jättesjuk idag.

Hon drabbades ju av Leukemi strax innan påsk i år. Så div,provtagningar blodprover och annat har ju tagits varje vecka sen dess på Falu Djursjukhus.Än upp eller ner , mest ner då med blodplättar som lägst 6 st högst över 850 st.
Hälsade på Candy för ca en vecka sen , och hon va glad hälsade och myste en stund, men sen pladask på golvet av trötthet.

Cemonia , min dotter, var hos Candy i går och det var ju skönt att de hann se varann en sista gång. De vann Barn med hund en gång tillsammans i Malung, och Candy blev BIS på Avestavalpen när jag ställde henne för några år sen. ( 52 hundar i Final )

Tack Candy, för all glädje och mysiga stunder vi haft. Jag vet att du och Majvor haft ett kanonliv tillsammans, och du kämpade in i det sista bland oss.
Sov gott min lilla röda cockerflicka.

Douglas är också en änglahund nu, så hoppas de ses bland molnen, och kan busa med varann.


söndag 18 maj 2008

PLOCKISAR I STOCKHOLM





























Vi åkte då till Stockholm tidigt på lördags morgonen, då snön vräkte ner i Sifferbo. Anna Babsan Johanna Lillan jag startade i Borlänge och hämtadeMonika i Hedemora. Vi korkade upp Champagnen 08.30 Lillan hade jordgubbar med, så det va en kanonfrukost på gatan utanför Monikas hus. Kaffepaus i Enköping med goa mackor som Lillan gjort. Vi kom till Stockholm runt 11, 30 och där visade temp. + 9 grader, och jag hade täckjacka o vinterstövlar. Hjälp jag måste köpa en kavaj !! Snacka om bönder på stan, kollade in folket i city som gick i lågskor och vårjackor. Jag och Babsan försökte smälta in i mängden ( för jag hittade ingen kavaj)
Vi gjorde Gamla stan, in på mysiga butiker, men eftersom det blev lite varm för mig o Babs, så kunde vi inte stanna länge i de små butikerna där. Så vi tillbringade tiden utanför o väntade på våra kömpisar. Shoppade ett Sverigeparaply, det duggregnade lite.
Nå ja en mysig tavelbutik , Vintage gick vi in och shoppade lite bilder och en mugg till mitt nya badrum ( som inte är byggt än)
Sen fick Lillan ont i ryggen och måste vila snabbt, på närmaste krog slog vi oss ner. Beställde in lite gott, Anna körde så hon fick H2O. Vi satt där i nån timme och pratade skrattade så folk tittade på oss. ( Ni vet väl hur vi är ) Barägaren undrade om vi ville beställa mer !
Gick sen till bilen som parkerades på Slottsbacken när vi kom dit. Åkte mot Djurgår´n, och där verkade det hopplöst att hitta en parkering. Snurrade än hit och än dit, vi andra hoppade ur bilen och satt oss på en bänk och väntade, solen kom fram och värmde skönt en stund.
Anna hittade en P-plats på Narvavägen !
Då traskade vi raskt mot Gröna Lund, först lite kebab utanför.

Köpte biljetter för 7 - kampen ! Må bäste kvinna vinna , eller hur !
Vi bestämde att den som vinner kommer att få de andra som betjänter under följande vecka på jobbet. Öppna dörrar dra ut stolar och sånt ; )

Och vem vann ? Spöa de andra med 500 poäng. RESPEKT !
Jo men visst är det så. Vi hade så himla roligt på Grönan, åkte karuseller, Blå tåget ,Lustiga huset, spelade Chokladhjul, vann kramdjur och annat. GO GIRLS !
De spelade in Sommarkrysset, när vi var där, så vi såg o hörde lite artister. Värmde oss med Irish o French Coffee på Tyrol. Klockan närmade sig 20 snåret, när de som inte hade täckjackor, började att frysa. Så vi beslutade att gå nånstans och käka kvällsmat. Vi knata upp mot bilen, Anna och Jag först, och vips va vi utanför en Kina restaurang, Ja va gott. 4 smårätter och lite rötjut. Och som vanligt en massa skratt och prat.

Vi gick sen till bilen där det va dags för Rosa Champagne, som Monika hade med sig. Vi öppnade den på gatan, och snattrade på där ett tag, skratt och mera skratt.
Satt oss i bilen, vi hade inte riktigt bestämt oss för om vi skulle åka hem eller besöka nån pub. Men det blev kolsvart på himlen, så vi bara åkte förbi alla inneställen, och hemåt.
Jäklars vilken spöregn, himlen öppnade sig och det vräkte ner. Tänk om det kommit när vi va på Grönan ! Äh fram med lite mums och bra musik. Vi sjöng och poppade, för fulla muggar.Kisspaus igen i Enköping Statoil.

Skrattade så i Sala tvärstannade Anna mitt i gatan för hon såg inget av alla tårar. Sen en tvär sväng och in i en buske. Det va nära!
Vi kom fram till Hedemora, där Monika bjöd på lite nattfika, mums va gott !
Och sen den där massagen, tjo ho ! Ska vi köpa varsin allihop tro ?
Ja klockan va väl vid 02 snåret, när vi åkte mot Borlänge, och JÄVLAR VA DET SNÖA....
Oj va mycket snö som kommit, riktigt vinterföre på vägen. Släppte av Lillan Johanna Babsan.
Jon hämtade mig i Borlänge, och jag var väl hemma runt 03. 18 timmars plock-party.. De ni ?

Förresten det gjorde väl inget att vi ringde och sjöng för er som inte va med ?
//1613 poäng på 7 kamp!
















lördag 17 maj 2008

SNÖN VRÄKER NER

17 MAJ
Jag vaknade vid 05 tiden i morse, ska ju åka till Stockholm i dag med jobbarkompisarna. Tittar ut och - Nej ! Snön vräker ner, trafikvarningar hela tiden på radion, om i kullfallna träd över vägar , strömavbrott, mkt besvärligt väglag ,plogbilar är ute m,m,

Vi är 6 jobbkompisar som ska åka ner och bara göra vad vi känner för, 5 kamp på Grönan är iaf planerat. Anna kör, och det känns bra. Jag har packat termos med kaffe, en flaska Champagne och lite tilltugg. Måste ju skåla för min vännina Inger och hennes Morgan som gifter sig i dag..

Varmaste lyckönskningar till dem.

Så får vi inte glömma vårt grannland Norge som firar i dag, jag har väl stått där och sett deras parad några gånger, fast nu va det länge sen. Mormor Agnes va norska, och min gammelmormor Sina bodde i Östby så vi va ofta i Trysil.

Ha de gött