söndag 26 augusti 2007

BEST IN SHOW

Hollie gjorde det, blev Best in Show i dag i DalaFloda ; )
Vilken lycka ! Fick kanon-kritik av domaren Eva Brauer, slog Bello BIR/BIM först, sen tävlade vi i gruppen 6 raser, då blev Hollie BIG1, så då va det klart för BIS-finalen.
Domaren gallrade en efter en, till slut va det 2 kvar
- Och vinner gör....................................... nr 43 Cocker Spaniel Cockrock´s Holiday Star
Jäklar va kul, mycket fina priser, men äran är större förstås (fast det bara är inoff )
Hollie rör sig otroligt vackert, med vägvinnande steg, som hon fått i kritiken 2 dagar på rad nu.
Hollie har ju ett supertemperament dessutom, pussar på alla och har utstrålning.
Hade jätte-treligt sällskap i tältet, Linda från Hademora, som kom BIS 2 med shiba, och min "syster" Helen från Nyhammmar memd Shiba-valpen Smulan som tog hem BIS 1 valp. Och Monica ,Bello´s matte förstås fast hon satt i eget tält med sin gube.
I går blev Hollie BIR & BIG 4 , och Dora BIR & BIG 3 i Falun. Trevligt där också, med massa hundkompisar.
En Speciell ROS till Gagnef -Floda BHK, som alltid har trevliga utställningar, bra arrangerat, trevliga medarbetare, jättefint ställe att va på.
Nu ska här mysas i soffan med min familj 2 & 4 benta
Kram allihop & ha de gött

fredag 24 augusti 2007

Badat och trimmat hundar

Har hållt på hela eftermiddagen, en efter en , in i duschen, upp på trimbordet. Wendy har ju fått så lång och fin päls nu, ska bli riktigt roligt att ställa henne i Högbo nästa helg. Hollie ska ställas i morgon lördag i Falun och på söndag i Dala-Floda. Dora får ett försök i morgon i Falun.
Vi har ätit Taco´s ute på altanen, som de flesta fredagar här hos oss. De säger att kylan är på väg, så man får ju sitta ute så länge det går och njuta av den sista sommarvärmen.
Vi va upp på Djurmo Klack i går kväll, hade tänkt att hundarna skulle få följa men det va för varmt.Cyklade med dem alla 4 sen , tog 1 timme, ja inte samtidigt utan 4 vändor hit och dit i byn. De är duktiga alla 4. Kommer bilder sen från alla klackar vi bestigit den här veckan : )
Kul med 2 utställningar i helgen. Sen blir det ju bara Högbo och SSRK Gränges i november, som är helgen innan klassfesten i Malung.
Nu måste här in i duschen, det klias nämligen av allt hundhår!!
Ha de gött

torsdag 23 augusti 2007

Klassfest Tom´s Bar

Fick inbjudan idag från klassfest.com att det är dags igen. Är visst 25 år sen vi gick ur nian, Ungärde skola. Kommer i håg examensdagen. Klassfoto på skolgården, hämta mina blåa muggar som misslyckades i bränningen. Stora vitat kuvertet med betyget i.Hade svart klänning med japanska röda mönster på. Hade köpt den på HM i Borlänge.Muckhatt hade de nästan alla. Vi åkte trektor till skolan på morgonen. Muck-traktor.
Sen var det avslutningsfest i vår stuga i Fenningberget. Folk från Lima Sälen Malung va där.
Till Hösten bar det av till Borlänge och Hushagsskolan, LiLmBk Livsmedelteknisk med inriktning bageri. Flyttade runt lite efter gymnasiet, men hamnade i Borlänge igen.
Jag har ingen "större" kontakt med nån klasskamrat från Lima. Mimma bor ju i Västerås. Mimma och jag har gått i samma klass sen förskolan,mellanstadiet, högstadiet samt 2 år gymnasietiden. Delade lägenhet, och hemlisar.
Har sett några av dem på tidigare klassfester. Little Bo and the Virgins - Bo är väl den man sett och pratat med "mest"
Vi tog oss upp på Gimklack i går kväll igen. Gick efter kvällsmaten, så det va inte lika hett. Lika fin utsikt, men oj va flygmyror :0
Ikväll ska vi ta oss till Djurmo klack, kanske får hundarna följa med. Jag cyklade med Dora i går kväll *Premiär* och det gick jättebra.
Jon bjöd på lunch i dag på stan på TZATZIKI förstås, himlar va gott. Sen blev det lite shopping på Kupolen. 2 byxor 1 top till mig : )
Måste hjälpa Cemonia Bella-kaninen har rymt
Ha de gött

onsdag 22 augusti 2007

Gimklack

I går eftermiddag gick Helene P och jag upp på Gimklack. Den du ser efter RV 70 vid Duvnäs. 3 stora mastar står där högst upp. Vi pustade och kämpade på uppför, för det är verkligen uppför. Sista tvära backen va en riktig "killer". Och vägen består av lösgrus av storlek större. Kändes som om man gled bakåt, när stegade på. Jag hade foppatofflor, hur skönt va det ???
Klockan va runt 16, och det va ganska varmt, så det va tur att vi hade med vattenflaskor.
Väl uppe så var det en vida utsikt. Åt ena hållet såg vi hembyn Sifferbo, och mycket mer förstås, Dalälven, hur den slingrar sig som en orm, all trafik. Så gick vi till andra sidan, därifrån såg man Kupolen Blge sjukhus Domnarvet, Amsbergs Motorstadio och massa mer. Man blir ju lite osäker, när man ser så mycket från höjder. Allt blir så kompakt, och annorlunda.
Jag har funderat hela dan om jag ska gå upp dit idag igen..beroende på när jag kommer hem efter jobbet.
Ringde Helen, och vi kom överens om att kämpa nånstans idag igen, fast lite senare efter kvällsmaten.
Va med Kristina sen igår kväll, en vända till Falun i ett ärende. Skönt att bara sitta och slappa och prata efter Gimklack. Lyllos henne som ska till Ullared snart $$$ , vi shoppade som sjutton sist vi va dit. Hyrde stuga käka hämtmat, och drack vin och pratade massor. Vaknade tidigt och shoppade ännu mer. Mycket trevligt !
Min trimmer kom idag, så det va inte alls lång leveranstid på servicen. Kostade 469.-
Service, slipade skär bytt vipparm.
Kul att trimma på fredag, Hollie. Dora ska bara badas. Få se om hon är i "spök" på lördag.
40 hundar anmälda helgen därpå, Högbo Bruk. Förra året bodde vi i sviten, SPA behandlingar, middag och champagne fick i present av Jon.
Vi ska på 70-talsfest *party* helgen efter Högbo. Vill ha lite förslag på kläder och grejjer. Lila utsvängda discobyxor med paljetter på har jag, men sen då ?? Håret smink smycken.. Tänker på ABBA i deras utstyrsel på nåt LPfodral. Undra om man hittar nåt på second hand i stan ?
Nä nu är det dags för lite motion igen, få se va det blir.
Ha de gött

söndag 19 augusti 2007

Hollie BIM i Rättvik

Då har vi avverkat en utställnig till, den här gången Inoff i Rättvik. Cockrarna var en av de "större" raserna hela 8 stycken anmälda. Annars var det mest 1 eller 2 av varje ras.
Vi var 4 tikar, Hollie var yngst av dem. Hon skötte sig bra, hon krånglar aldrig. Snäll att ställa och vacker att se på. Fick jättefin kritik, som gav henne en 1 placering av tikarna idag. Så var det dags att mötta Bello, Cockerhanen från Orsa. Och han blev BIR, Grattis !
Jag är jättenöjd med dagen, bilder kommer nog i morgon.
Trevligt att träffa en massa hundfolk, mindre trevligt med labradoren med ett barn som höll i kopplet.( och fick fortsätta hålla hunder efter incidenten) Och som Naturligtvis måste skrämma Hollie, för att föräldrarna inte har hjärna nog, att inse att barnet inte orkar hålla hunden.
-Hon blev nog bara lite rädd, knystade pappan, när Hollie skrek.Idioter..
Skulle haft min gamla Dobermann med, och sagt samma sak ! Undra va de sagt då ???
Barn med hund tävlingar är ju rena rama katastrofen. Bäddat för slagsmål, och griniga föräldrar, med ungar som gråter när hundarna går för nära varandra i ringen, och börjar mucka.
I morgon är fritids stängt, så Cemonia ska följa med mig på jobbet.
Det var många som frågade efter Dora i dag på utis, hon får följa med nästa helg, då ska vi ställa lördag och söndag. Ska bli kul.
Nu ska vi sova, efter en rolig helg.
Bengans lada va vi till i går kväll, så det är kanske där för vi är trötta nu i kväll *gäsp*
Ha de gött

lördag 18 augusti 2007

Åkte Mustang i går : )

Vi åkte ner till stan i går, på Cruisingen. Började med att äta middag på TZATZIKI, körs vilken god mat. Kan verkligen rekomendera det stället. Bilarna passerade förbi precis där vi satt, så "första parkett" kan man säga att vi hade inifrån restaurangen. Passande musik spelades av ett band på Sveatorget. Så fick vi se Jon´s morbror Niklas åkte sin Mustang alldeles ensam !!
Det ändrade vi på snarast..
Mmmmmmmmmm gissa om jag njöt.
Tog nog en timme att åka en runda, det va jättefina bilar.
Träffade Ingemar och Inger från grannbyn Gagnbro. Ingemar vann med sin snygga -57 kvällen innan. Grattis, det är många timmar i garaget innan den blir så fin.
Såg en hel del vänner på stan.
Vi avslutade kvällen hos Ulla-Bella, och hennes grannar på gården.
Så idag var det ju Sifferbotrippeln, simnning, cykling samt löpning. Vi åkte till Bystugan, och såg dem kämpa i mål. Grattis till er alla som kämpade runt. Träffade bekanta från förra året, nu hade de fått bäbis, och lämnade hunden Hugo hemma idag. Pappa Nico blev 2:a i dag.
Han som vann såg verkligen vältränad ut, tydligen Ironman-deltagare.
Mycket trevligt att se nytt folk i byn, och att Sifferbo sätts på kartan i nya sammanhang.
Sen väntade en lång massage hemma, smordes med Oridus , för min axel är ju blä.....
Käkade sen lunch och tog en värktablett, läste sen biverkningarna och det va banne mig inte lite :o
Kände mig lite dåsig och pupillerna blev pyttesmå, la mig i hammocken och somnade bums.
Hoppas att jag inte blir dålig i magen av medicinen. Vi ska cykla upp till Bengans lada, det är öppet ikväll. En lada på en åker, som är pub. Ingen som tror, om man går förbi där.
Oftast byfolk, jättetrevligt sist ja va där. Kan grilla där, spela volleyboll, dart och sen är det utedass om man behöver lätta på trycket....
Jag har trimmat Hollie i dag, hon är så vacker, min Holliboll :)
Det är ju utis i morgon, i Rättvik. Nä nu ska här sättas fart, Tänk om det är Fullsatt på Bengans !
Ha de gött

fredag 17 augusti 2007

"Nackskott" ??? Axelsson

Det finns ju ryggskott !
I morse klev jag upp som vanligt , morgonpigg och Fredag ; )
Gick ner släppte ut hundarna, gick in på toa, då Pang, som om jag blev skjuten i nack/skulderpartiet på vänster sida. Kunde inte röra huvudet, gjorde ont när jag skulle lyfta armarna. Va f-n nu då ??Försökte böja huvudet framåt, gick absolut inte. -Nähä, va gör jag nu då ? tänkte jag, när jag stod där och tittade på mig själv i spegeln.
-Jon var är min Oridus-salva??? jag fick den i somras av doktorn.
För "spökeriet på vänster sida" började ju v,27 (fast från början redan i tidig tonår)
Fick skena till armen, salva och värktabletter på semestern, då domnade tummen lillfingret, hade jättevärk i muskeln i nederarmen. Kunde inte lyfta armen alls. Va till doktorn v,29 (fanns inte tid tidigare) Hade ont 3 veckor innan....Nu har jag arbetat i 3 veckor, fick ont i tummen och muskeln i torsdags, igår alltså.
Så i morse "slog det till igen"
Ringde Vårdcentralen och förklarade läget. -Ta värktabletter !!!
Det hjälper väl inte i långa loppet, jag måste väl få reda på i vad det är fel, muskelfäste, skelett, eller Nerv i kläm som sista diagnosen löd.
Känns nu som efter en nackspärr, kan vrida åt sidorna , men inte helt ut. Och det gör ju ont.
Jag har arbetat i dag, fick böja mer på knäna, och inte lyfta så mycket "fel"
Men hur jävla lätt är det när man måste ut med sina varor på tidspress, för att hinna med allt och beställa nya varor.
Jag vill absolut arbeta så länge det går, är inte ute efter att va hemma o slappa.
Så varför kan man inte få en riktig utredning, för det måste ju va nåt Fel i min axel.
Eller bli skickad på massage, och få information om ev, fel.
Jag betalar ju skatt till vår välfärd.
Det man får höra när man besöker vårdcentralen är att man borde motionera . - Du väger för mycket ! Fan va jag är trött på att höra sånt.Tror de att jag inte vet !!
- Nä men OJ är det därför jag inte kan ha stl.36 ?? Men då vet jag...
Cemonia kollade på Tv om övervikt, så säger hon
-Jag borde nog gå ner 3 kg.. Hon är 8 år, och jättefin i kroppen.
Man måste verkligen tänka sig för vad man pratar om, det finns ju runt om oss hela tiden.
Släkt, familj, vänner, media, skolan.
Är ju ingift i en ganska sportig släkt.Fast de äter mycket gosaker, unnar sig. Precis som vi.
Jag promenerar i ca 1 timme varje dag, med hundarna. + allt spring i butik.
Hade stegmätare när jag va på Maxi, medel 9000 -12000 steg där per dag.
Från det ena till det andra Grattis HG Wennberg & Linda till er bäbis Fanny..såg er i BT i dag.
Nu ska vi åka på Nostalgi-dagarna i Borlänge, det är Cruising i kväll.
Tack svärfar att du ringde och frågade om vi ville låna Miatan, men vi får inte plats "alla 3"
Ha de gött