torsdag 13 januari 2011

DORIS


Vi tog en vända till stan, bara Doris och jag. Lite stadsträning samt ett besök på Djumagazinet förstås.
Doris fick sitta i fremsätet eftersom att hundburarna står kvar i garaget efter bilbesiktningen. Tror ni hon njuter eller ?

tisdag 11 januari 2011

TRÄNAT





Charlie ska ju på sin Premiärutställning nu på lördag. Så vi har tränat idag att gå fint med utiskoppel. Han har ju alltid sele annars.
Och det gick hur bra som helst, när jag till slut hittade ett stort nog halsband. En jättelänk som jag köpte för några år sen till Dora, men som ingen " vuxit i " förrens nu min Bumse Charlie.

lördag 8 januari 2011

DIAN SHAN VALOUR VALENCIA




Ja så Vackert heter min nya tikvalp från Danmark, som kommer i februari.
Spännande kombination
Sire: Incipit Yankee Dam: Aiko-Cunami Amrita två mycket vackra Chowar.

Ska man försöka komma nånstans så måste man ha lite material med förstås, och åren går. Hoppas nu att vi slipper såna sjukdomar som gör så att hundarna inte ens kan överleva . Att mista sin vän är ett hårt slag.
Men som sagt nu kommer våran VALENCIA och vi tar nya tag på Miata´s

fredag 7 januari 2011

VALPFOTOGRAFERING







I dag åkte jag till Kennel Commitment´s, Anna-Lena Karlsson i Nyhammar för att fota de gudomliga valparna som nu är 7 ½ vecka gamla..
De är ju bland de ljuvligaste sötaste man kan se , små nallebjörnar med vaggande gång, fulla i bus, och öppna trevliga och pussvänliga.
Alla valparna är tingade , så lyllos alla de som väntar på just sin valp =)
Jag hade lätt tagit en tik i denna kombination!!!

söndag 2 januari 2011

DAGS ATT DRA







Segebadenpulkorna förstås, Chowarna tycker att det är så roligt att få dra sina pulkor. Charlie är jätteduktig han med, inget krångel alls. Han drar pulkan utan tyngder förstås, och med tanke på Chowens styrka så är det inga problem att traska på genom bygattu.
Det som blir problem är när man träffar någon som vill stå och prata en stund, då kan de bli lite otåliga.
Charlie växer så det knakar 27,5 kg 6 månader gammal, undrar var det slutar ?
Jag vill ju ha lite större modell sas , så inga problem. En supertrevlig kille =)

När vi kom hem från promenaden, så busade de en hel timme till. Jag blev alldeles slut av Doris lekar. Hon älskar ju leksaker, pipleksaker pinnar och rep som man ska busa med. Doris kommer och "ger" leksaken till den utsedde, sen är det full rulle.
Jag är så glad att mina hundar leker och samsas om och med allt.
Just nu ligger de på golvet här i köket och sover kors och tvärs. Skönt att vi fick en bra dag ute nu, efter nyårssmällandet som varit, och vi inte kunnat gå i väg.
Ha en skön söndagskväll alla !

lördag 1 januari 2011

ALLA BORDE HA EN


En Chowe alltså, världens bästa kamrat. Och dessutom goa att kramas med =)

VÄLKOMMEN ÅRET 2011






Vi var hemma i går kväll , åt gott såg på tv, allt från Cirkus till Snowroller. Hade det jättemysigt. Cemonia´s kompis Malin sov över och de hade det najs tillsammans.
Hundarna skällde på smällarna förstås, som började runt 20 snåret..
Förstår inte att det ska smällas så länge och mycket.
Jag köpte s.k. Happy baloons, såna man släpper iväg upp i luften, och som lyser fint på sin väg uppåt. Inga oljud alls..
Men det gick inte så väldans bra. Den var jättesvårt att tända, så snöade det massor och blåste med förstås.
Nåväl den for iväg , och iväg mot grannens träd !! Där den fastnade och brann mer och mer. Jag skrattade så jag fick ont i magen. Vilken soppa. Så Jon, och barnen fick skynda sig efter och försöka kasta snöbollar på den, där den satt högt upp..
Herre gud vad gör vi ?

Så nu i morse kikade jag ut genom köksfönstret, för att se på eländet hängandes i trädet. Men den var borta !
Vi har en till men den får då banne mig ligga kvar inne.