söndag 12 december 2010

TOMTEN CHARLIE


Tomten Charlie har varit på spaning idag här i byn, efter alla snälla barn.

lördag 11 december 2010

JULBORD DKK

















Jul Jul strålande Jul,, ja jag gillar i alla fall julmaten. Älskar ju sill lax Jansson , ja det andra goda med.


Som ni vet är jag ju inte den som älskar julen, men en god middag med vänner tackar man inte nej till.


Så nu på eftermiddagen blev det Julbord på Tjärna Brunn i Säter med mina vänner i Dalarnas Kennelklubb.
Jättegod mat, favoriten blev Whiskeylaxen , och deras Jansson :P
Hoppas nu på ett Gott Nytt 2011 med DKK

fredag 10 december 2010

I HUNDGÅRDEN









Jag var ute med hundarna en timme och lekte med dem alla. Den ena tokigare än den andra, totalt crazy..
De jagade varandra, Doris hoppade upp och ner på hundkojans tak, och fintade med de andra nedanför. De busade med sina leksaker, Doris älskar ju pipleksaker , som hon springer runt med och är hur mallig som helst. De gick lite trögt först, eftersom de är frusna, men sen kommer pipljudet igång.
Alla hundarna fick rimfrost i skägget, men Doris långa dreggelsträng på 2 dm tog priset idag.
Vi har ju en massa rådjur som skuttar runt oss, så Chowarna har fullt sjå att hålla koll på dem. Hoppas bara de håller sig utanför hundgården. Jag har ju tränat Dora på rådjur /viltspår. Usch hemska tanke om nån råkar hoppa fel : /

söndag 5 december 2010

CHARLIE DRAR PULKAN





I dag så var det dags att ta fram alla segebadenpulkorna. Nu är det ju liksom en "över" Tyrah´s gamla som hon drog galant genom byn.
Så jag tog fram alla tre, och spände fast Ohl-Gha och Dora först. Tog sen Charlie försiktigt mot Tyrah´s. Ställde honom innanför skaklarna, han stod snällt kvar, inget krångel. Ok då knäpper jag på skaklarna på selen, tänkte jag, för det gick så bra.

Sagt och gjort, där stod Charlie som inget speciellt hade hänt. Då knatar han iväg, som om han gjort det här i alla tider. Bryr sig inte ett dugg om pulkan, utan går med de andra efter bygattu.

Chowarna är då otroliga, de må jag säga. Det var ju absolut inga tyngder i pulkan, så Charlie gick promenaden "som vanligt" kissade och luktade där han ville.
Åh va man känner glädje, såna dagar. Naturligtvis tänkte jag på Tyrah , hon var så otroligt duktig på våra pulkapromenader.
Så nu kommer Tyrah´s pulka till användning igen, och dras stolt av min Charlie =)

CHARLIE & CARMEN


Charlie & Carmen 4 dec


Charlie & Carmen på Athens flygplats 5 sept.

Så fick de träffas igen, syskonen från Grekland. Sist de träffades var på resan till Sverige, några kilon mindre =)
Carmen tyckte han va lite påflugen först, men sen gick det bra. Ni vet ju hur killar är !!
Anna-Lena och jag är så nöjda med våra importer, ångrar inget.
Jag kommer ihåg hur kär jag blev i Charlie , bara efter att ha sett ett foto på FB.
Jag pratade med John, uppfödaren på chatten i går kväll, jag taggade fotot så han fick se dem. Han blev så glad att han nästan började gråta, att se dem tillsammans här i Sverige, och så fina som de blivit.

torsdag 2 december 2010

GREKEN I MITT LIV


Charlie förstås, min coola Saaali Siiin , som jag säger. Han är så otroligt go´och mysig, han viker bak öronen och ler med hela ansiktet. Så måste man bara pussa på honom. Pälsen är så tjock och mjuk, som på ett kramdjur.
Idag fick han följa med till skolan och hämta hem Cemonia. Han hälsade glatt på alla barnen som kom ut från klassrummet.
Vi har eldat en del inne idag i kaminen på eftermiddagen, -20*C ute, och så rätt som det är slänger Charlie i kull sig för att sova, eller vila..

onsdag 1 december 2010

EN MÅNAD SEN


Vi tog farväl av Tyrah, jag fäller en tår nästan varje dag, när jag blir påmind och saknaden blir för stor. Jag har haft tänt vid hennes minneslund i hundgården sen den 1 november. I kväll likaså.
SAKNAR DIG SÅ , MIN ÄLSKADE LILLA BLÅ *KÄRLEK*