söndag 15 augusti 2010

GIMMEN








































Sista semesterdagen blev ju en otroligt varm och fin sådan. Så vi åkte upp till Gimmen, det är ju så avkopplande där. Doris badade och plaskade runt i vattnet.
Och jag hade ju kameran med förstås =)

lördag 14 augusti 2010

THAIDAG




Vi åkte till Mellsta i dag, för där firades Thai Mors Dag. Finns massor av gott att äta eller bara att se på. Vi tog varsin lunchtallrik, smakade gudomligt.
Vädret var väldigt varmt och kvalmigt så man kände sig nästan som om man var i Thailand =) Bara det !
Jag träffade även Naomi, som jag bodde granne med när Jonte var liten, och som jag inte sett på länge. Hon brukade bjuda på lite Thaimat när hon hade fest. Trevligt

onsdag 11 augusti 2010

DORIS I SOFFAN



Tänk va skönt man kan sova , med huvudet på en laptop, och rumpan på en tjock telefonkatalog (som jag inte ens vet var kom i från)
Så där ligger Doris och snarkar spretar med sina ben och har det hur skönt son helst.
Hon väger ju lite över 30 kg, ganska lång kropp och hennes ben är hur långa som helst. Men att krypa upp i mitt knä för att mysa, eller klämma ner sig i hammocken när jag redan ligger där , är inga problem för den här tjejen.
Eller huxflux bara sitter bakom en PÅ stolen vid matbordet.. Ha ha det är Doris det !

tisdag 10 augusti 2010

TYRAH FÄLLER



Tyrah har ju inte mycket päls kvar på sin kropp. Vi rakade ju ner henne i juni.Hon har kvar sin lejonman , och päls på svansen. Så man kan tycka att hon är pälslös.
Men men men titta bara vad som lossade från hennes lejonman igår kväll.
Det bara rasade ur när jag borstade lite.

måndag 9 augusti 2010

JONATHAN 21 ÅR


I dag fyller Jonathan 21 år.Tänk va tiden går. Vi ska åka ner med paket sen efter lunch. Han bor ju i stan, Borlänge på Bullermyren.
Jonte frågade om vi hade nån cykel att ta med, hans egen gamla med barnsits på, hade blivit stulen. Tänk att inget får stå kvar, det ska tametusan vara vajjer på vajjer och jättehänglås, lite dynamit och klipulver superlim..
Han är ju beroende av en cykel för att hämta och lämna sina barn, cykla till och från jobbet.
Nå ja vi tar med en cykel idag , och köper paket & fika förstås.

fredag 6 augusti 2010

CHARLIE 7 VECKOR



John har fotograferat i dag, men Charlie var lite busig , haha

torsdag 5 augusti 2010

OJ VAD DAGARNA GÅR























































Dagarna bara far förbi i en himla fart. Och jag flänger hit och dit. Jag och en vännina åkte på CCW cruisingen i tisdags. Vackert väder , så vi satt väl en ca fem timmar och fotograferade bilar och diskuterade olika stilar, fälgar, lackmotiv mm.
Så rätt som det var kommer en likadan bil som min bror har , Buick Skylark mörkgrön .
Fram med kameran och fotar, ja men då är det han ju ...
De var på väg hem från en liten tripp till södra Sverige, och hade ingen koll på att det var CCW.

Så pratar jag väldigt mycket med John i Athen, Charlie´s uppfödare på chatten.
Vi har väldigt lika åsikter om saker och ting. Och han är glad att fått sälja en valp till mig.
Min vännina Anna-Lena på Kennel Commitments har slagit till och köpt kullsysyter Carmen så de kommer på samma flight till Arlanda.
Valparna har fått sin första vaccination idag, och de skötte sig så bra hos veterinären. Vet, tyckte att de inte behövde dia sin mamma längre (tjockisar)
Så nu har vi fått datum när de ska hämtas på Arlanda.

I dag kom min bror ner från Sälen, och hade med sig min fina gustavianska soffa, som är en gammal klenod från vårt barndomshem i Lima. Han hade med sig en moped hem, som han hittat på blocket (i Sifferbo)

I går kväll kom Jonathan min son på besök och vi satt länge och pratade ute på altanen. Riktigt nice.
I dag blev det en vända till stan , med shopping och Thailunch ,, mums
Nu lagar jag lite mat tll de mina, hoppas vi kan njuta av kvällen på altanen.
Och Jonte är här med oss i kväll igen =)