onsdag 14 april 2010

GRÅTIT










En vän här i byn har somnat in. Vi har känt varann i ca 20 år, våra döttrar leker med varann i bland. Och hoppas att de kommer fortsätta med de trots det som hänt.
Vet att det kommer att ta tid för barnen , och hennes man att komma in i vardagen.

Jag körde hemifrån vid 07 tiden i morse, och efter mig kommer Ambulansen med blåljus på från byn. Men fy vad har hänt nu då, tänker man.
Jobbade i Falun Hedemora och sen i Avesta, när Cemonia ringer och säger att A har somnat in..
Jag blev alldeles kall, håret reste sig på huvudet.

Vi pratades vid några veckor sen, hon var så glad att våren och värmen var på väg.
Sverige var nog inget land för henne att bo i. Hon va väldigt avundsjuk när vi varit till värmen i Thailand =)

Hoppas du har det skönt i Nangijala, men du fattas oss här i byn..
Tänker på din man, dina två barn som betydde allt för dig. Vem kunde ana att du inte skulle finnas kvar här hos oss. Man har svårt att förstå vad det här har för mening.
Jag har gråtit många tårar idag , och tänkt på våra livsöden.
Jag får prata med din syster sen, det var genom henne vi lärde känna varann.
Jag kommer alltid att minnas ditt glada ansikte . Sov Gott

tisdag 13 april 2010

VÅR EXTRAJOBB & POLLENMEDICIN













Oj vad dagarna går. Nu har det varit lite extrajobb till andra företag som jag hoppat in på. Leksand Falun Borlänge och i morgon i Avesta. Det är nya sektioner som ska byggas upp och fixas till i butik. Och det tar tid.

Hundarna njuter av den torra gräsmattan nu i stora hundgården, än sitter de på altanen med mig och njuter.
Nackdelen med våren är ju pollen, inte bara för mig utan jag är faktiskt rätt oroad över Tyrah´s hälsa nu. Det är ju pollen och andra växter hon är allergiskt emot ute.
Så jag har tagit årets första pollentablett, blev så täppt i näsan och torr i ögonen i dag. Vi får se vem som klarar våren bäst.
Måste komma i håg att ta tablett i morgon innan jag sticker, för det lär bli en lååång dag.
Jon håller på att byta till sommardäcken nu på bilarna, det är ju liksom lag på det nu senast på torsdag........

onsdag 7 april 2010

DORIS DAGBOK














Idag tog matte lite sovmorgon, sen vid 10.30 började hon att klä på sig för att åka till jobbet. Så tar hon fram mitt rosa kamoflagekoppel, och jag får följa med !!

Vi stannade till i Borlänge för lillmatte skulle leka med Matilda, och jag fick leka en snabbis med en jämngammal amris som bor hos henne.
Matte sa att vi skulle åka igen, och jag fick sitta i framsätet. Det tycker jag är roligt. Jag skäller lite på sånt som är mysko, annars sitter jag coolt och bara tittar mig ikring.
Man ser ju mycket mer om man får sitta fram. Vi åkte till Hedemora, där fick jag gå ut och kissa lite, och lukta på lite nya dofter.
Matte öppnade sen bagageluckan och sa : Hoppa in !
Jag låg och sov ett tag, sen kom matte igen och jag fick en till kissvända i Hedemora.

Sen åkte vi tillbaka till den där amrisen Sally, för min matte skulle få äta lunch där. Det doftade gudomligt, må ni tro.
-Åh va gott, sa min matte.
-Det va länge sen man åt Porterstek, och mandeltårta till efterrätt, sa hon sen och såg nöjd ut.
Porterstek , jo jag tackar själv hittade jag ett gammalt tuggben, ja det fick duga.

Så var det dags igen då att åka bil, jag gillar det faktiskt. Fast det var ju lite tråkigt förr när jag skulle till veterinären flera gånger, jag blev så yr och konstig där. Fast det var väl inte bilens fel ?? Eller ?? Matte sa att jag varit sövd.

Vi stannade "på stan" sa matte.
-Kom Doris, så ska vi gå på stan igen. Socialtränas tyckte jag hon sa.
Vi gick runt bland hus och massa människor, jag ville lukta på några tuffa killar, men oj va rädda de blev ! Jag skällde ju inte ens :( Konstigt folk de finns.

Sen träffade vi en trevlig dam som tyckte jag var så fin , men Cane Co ,,?? Va sa du att rasen hette ?? hörde jag att damen sa till matte..
Korvgubben stod där också, men de va mig en snål en. Inte ens en kall bjöd han på.
Annat är det inne på Djurmmagazinet, där får man godis, jag behöver inte ens se extra söt ut ; )
Matte köpte 5 tuggben och en påse levergodisar, och sen på vägen hem somnade jag pladask. Mitt huvud hängde , mina läppar hängde ännu mer, och matte skrattade visst i smyg, för att jag var så söt........

söndag 4 april 2010

DI KA BIS 2 STKLM INT.


Di Ka Tchou Zung Tzung Le



Vilken nyhet !! Fick sms av min vän Linda Johansson, som ställt sin vackra ChowChow Di Ka på Stockholm Internationella utställningen idag. BIR BIG 1 OCH SEN BIS 2.. STÅPÄLS!
(bilden är från St.Stockholm dec 2009)

lördag 3 april 2010

PÅSKAFTON TILL SKOGS








Vackert väder, en springgalen Cane Corso, och jag med kameran i högsta hugg =)

torsdag 1 april 2010

PÅSKKÄRRING


DET STÖRTADE NER EN I TRÄGÅR´N

GLAD PÅSK


Vi önskar alla läsare EN GLAD PÅSK