fredag 5 februari 2010

DORIS 17 VECKOR























































Doris växer så det knakar, mest på höjden. Långa ben som "är" överallt =)
Hon älskar att ligga i fåtöljen med mig när vi ser på tv. Men det märks att hon ska bli en mycket stor hund. Tung och lång, och bryr sig inte så mycket om jag ser tvn eller inte. Bara hon ligger skönt. Och hennes långa ben de är då tametusan överallt.En tass i nyllet eller en dansk skalle tillhör vardagen, när hon slänger sig eller glider som en säl nerför fåtöljerna.
Hon älskar att busa runt i snön, och bita chowarna i svansen, som hon ser som ett byte.
Nåja en dag säger de i från, och Doris får hitta på nya lekar.
Doris är duktig på inkallning samt kommando sitt. Ska börja träna lite mer med henne, nya saker som ligg vacker tass, och då VACKER, inte en klumpfot =)

torsdag 4 februari 2010

ROSA PAKET



Jon kommer hem med ett rosa paket, som är adresserat till honom , hm ?!

Va sjutton kan de vara. Jo en Sachertårta från kontoret i Stockholm, som uppskattar hans hjälp med datasupport..
Va kul. Har ni fått nån sån ?

LÖPTIK


Så har Hollie börjat löpa , hoppas hon drar i gång de andra med nu.

onsdag 3 februari 2010

CEMONIA 11 ÅR


HIPP HURRA FÖR PRINSESSAN AF SIFFERBO , SOM FYLLER 11 ÅR IDAG.

tisdag 2 februari 2010

MITT NYA JAG




Har gjort en ny look, ja fast inte på riktigt =)
Kan va riktigt roligt att leka med frisyrer och andra färger än man brukar ha, eller va säger ni ?
Min käre man Jon undrade - Vem är det där ?? *fniss*

LUNCH


Är hem en vända på lunch, köpte med lite Hot Thaimat hem från stan.. Passade även på att köpa hem en ny flaska med Sweet and Sour Plumsauce, som vi åt på stranden i både Khao Lak och Patong. Så himla god. Cemonia frågar ofta
-Mamma har du köpt hem den "där" såsen än ??

Jag ska ut och jobba åt en nygammal leverantör i dag, när en kollega blivit sjuk. Kommer att bli lite roligt, få se vad jag kommer ihåg : ) Jag plockade åt den leverantören för flera år sen.

Ska hämta Cemonia på skolan nu, så vovvarna har sällskap på em.

måndag 1 februari 2010

FICK DVH PM
















Så är det dags igen, för Dalarnas Kennelklubbs arr. Dalarnas Vackraste Hund.
Jag ska vara med som publik i år, deltog 2007 med min egenuppfödda Cockrock´s Wendy Waterfall. Hon blev BIR i Alfta, och fick därmed delta i DVH.
Det gick bra för oss, vi tävlade till sist mot en Lan.Heeler som vann tävlingen det året. Vi var då på Rankhyttans Herrgård.
I år blir DVH här i grannbyn Gimsbärke, så det blir till och ladda kameran, hejja på alla ekipage och ha en trevlig kväll med Hundfolk =)