torsdag 10 december 2009

10 DEC HOS OSS


NOBELMIDDAG HOS OSS



LYXFÖRPACKNING



KVÄLLSBUS



LEKTANTEN OHL-GHA



















Ingen Nobelmiddag i Stockholm,, nä vi får mycket godare , MIN Janssons Frestelse =)Jag har längtat efter den i veckor..
Så har jag badat och fönat Ohl-Gha nu på eftermiddagen. Hon har sån vacker päls nu , och är en underbar tik som jag älskar över allt . Hon är gudomlig med valpen Doris, som bl.a en lektant =)

Hundarna har fått turas om att följa med om dagarna nu i bilen. Ole Dole Doff kör vi i hallen. Och gissa om Ohl-Gha blir bedrövad om hon inte får följa med. "Men matte"
Valpen sitter i en egen stor bur , med sin vackra Leopardjacka på sig.
Vi besökte min vännina tillika hunduppfödare av rasen "Perro"
Doris fick leka med Börnis 11 månader ,, de hade jättekul tillsammans. Dit åker vi gärna igen.

Är viktigt med socialträning av rasen CC ,,Cane Corso, och jag tror inte att det kommer bli några problem..
Är det några hundar jag haft som inte blivit soc.tränade ?

I morgon ska jag fixa det sista på Ohlgis , innan vi beger oss till HUND 2009..
Förresten , varför är hundarna så tokiga i vedträn ?

måndag 7 december 2009

DORIS TRASA


RYCKER OCH SLITER



SLÄPP MIN TRASA



KÄMPAR SÅ ÖRONEN RESER SIG



DORIS GER UPP













Jag har gett Doris en bustrasa, att tugga kampa och leka med. Cane Corso har nog en förkärlek till sånt. Då kommer tant Ohl-Gha och snor den för henne :o
Så kampen börjar i hallen, Doris hänger sig fast och drar så öronen står rakt upp på henne.Ohl-Gha kör den skakande varianten, och ruskar trasan OCH Doris.
Ja ni ser själva 5 KG vs 25 KG..

DRÖMMER ...


SIMILIAND ISLAND



SHOPPING I PATONG



EN STRAND FÖR OSS SJÄLVA



CEM VID VATTENFALL



POOLEN



SOLNEDGÅNG I KHAO LAK

















För ett år sen var vi på väg till Thailand, detta underbara land.I dag ska jag åka till tandläkaren.
Det regnar är mörkt och trist. I går kväll var det vitt ute, så fint, men nu är det bara slask igen.
Skurhinken står redo, 20 lortiga hundtassavtryck på mörka golv..
Lilla Doris ligger på golvet bredvid mig , och snarkar högt =) precis som chowarna.

lördag 5 december 2009

BUSIGA DORIS


DORIS



KOM IGEN DÅ !



PÅ JAKT







Vilken tjej, lugn hela natten , inget kiss på golvet. Äter busar och sover.
Nu ska vi se på film och mysa en stund.

fredag 4 december 2009

DORIS ÄR HÄR


VACKER CANE CORSO


BUS I BLICK


SÅ FIN


VACKER
















Så har hon då äntligen kommit hem till oss. Våran första Cane Corso. Vi har haft pusskalas hela kvällen. Hon hälsade på alla hundarna, gick sen ut där det blev både nr 1 och nr 2 ..
Nu kollar vi på tv och myser med alla vovvarna, fast Doris får alla pussarna.

onsdag 2 december 2009

DALÄLVEN


VACKRA DALÄLVEN 1 DEC 2009


1 DEC.


KEDJETRÄD


FROSTIGT


VACKERT


FINT



















Jag har några favoritställen, dit jag åker och fotar. Gimmen och Dalälven. Här kommer lite nytagna foton.

tisdag 1 december 2009

1 DECEMBER


KOLLA SNÖ !!


BUS-SUGNA I SNÖN


SITTANDE SKÖNHET


LUKTAR GOTT HÄR


VACKRA OHL-GHA


FULLMÅNE KL 14.30










Äntligen lite kyla och faktiskt lite vitt på backen. Skyndade mig på jobbet för att komma hem till hundarna och ta en skön promenad.
Inget plask eller mörkt, utan en klar fin decemberdag, solsken och fullmåne mitt på dan.
Hörde att det ska bli vackert väder i morgon med. HURRA !
Jag jobbar kortdag, så det bli perfekt.Kanske lite mer foton.