måndag 15 juni 2009

STOCKHOLM CITY



VÅRAN FRULLE




DAdadadadada *HAJENMUSIKEN*




NICE




HERR BLÅFISK




FIN VA




PÅ AQUARIA





DJURGÅR´N-SLUSSEN




CEM O MICKI´S I OLD TOWN



































Vi fick så upp vår frukost på rummet, 09.15 på 5 brickor ! Pålägg mackor frukt, grönsaker, juicer , kaffe, ägg, bacon, prinskorv, äggröra.Herrejösses vi åt så vi höll på och spricka. Allt detta hade räckt till minst 10 personer. Varför ska de va såna mängder. På ett fat var det säker 15 bacon, 12 prinskorvar till en person, och en stor skål äggröra ! För vi fick allt ggr 3, tjejerna och jag.

Väldigt mätta tog vi 47:an mot Djurgår´n, där Aquaria ligger, fina fisken !
Efter det åkte vi Djurgårdsfärjan till Slussen , och gick sen genom Gamla Stan.
Shoppade, fikade , shoppade igen. Träffade sen Tess, som gick med oss mot stan.

Visade tjejerna Buttrick´s ,och gissa hur lääänge de var där inne. Folket på stan trodde väl att jag va nån inkastare där, jag stod och väntade på dem.

Vi gick förbi en butik , där världens sötaste mörklila tunika hängde. Tyvärr inte min storlek, så där förlorade butiken 599:-

Solen har visat sig några gånger,, så än finns det hopp. Det blåste så kallt, ett tag, att jag köpte en (lila) halsduk i dag.
Nu sitter tjejerna i skumbad,Jon masserar mina trötta fötter, och sen ska vi väl gå och äta middag.

Ha Ha Vi har BLÅ HIMMEL nu.

söndag 14 juni 2009

GRÖNA LUND



ORIGINELL 43 TAGGARE FINNES




KOLLA MIN BEN..




INSANE,( JO SÅ ÄR DEN )




VI TRÄFFADE RONALD




SINGSTAR MICKIS VS, CEM




CEMONIA MED LITE AV VINSTERNA




JAG FIRADE MED EN..




EN DEL AV RUMMET




FRÅN HOTELLRUMMET


















Tänk va skönt att gå upp en söndagmorgon kl 05,, ( på sin födelsedag dessutom ) för att åka till Stockholm. Vi har bokat hotell söndag till tisdag , tar tåget hem på em, då.

Vi hade GPS, vilket skämt, de vet ju inte om vägbyggen. Så vi snurrade runt lite först , innan jag fick tänka till var vi var nånstans. "Sväng vänster" ÖH , HÄR ?

Nåja vi kom fram till Grönan i tid iaf.
Hade speciella biljetter för dagen, Ronald McDonald-dagen. Så vi fick 2 timmars extra insläpp på fm.

Vi har åkt karuseller, spelat spel,åkt radiobilar, skrattat åt andra livrädda människor i INSANE, vunnit kramdjur i mängder , ätit och göttat oss hela dagen. Efter 6 timmar , klädda i regncape och regnkläder och paraplyer åkte vi där ifrån till hotellet Clarion Sign, på Norra Bantorget, som är det nyaste i hela Stockholm.

Vårat rum är som en trerumslägenhet till ytan, panoramafönster , nytt o modernt.Hissen va hemsk, jag som har höjdskräck, en sån där man ser rakt ut genom..Till våning 5. Så måste man ha med kortet överallt, hissen så den startar , rummet till strömmen.. osv.

Pool,uppvärmd,finns på hotelltaket , men är djup så vi säger inget till tjejerna...
Vi ska väl ut och äta sen i kväll..

lördag 13 juni 2009

NAT. SKK AVESTA




















CHOWCHOW ÖKL 1:2

BLUE SHORT HAIR , EXCELLENT TYPE
BITE IS NOT REALLY CORR, GOOD STRUCTURE OF THE COAT
DARK EYE, EXCELLENT HEAD, EXCELLENT MUZZEL, EXCELLENT BODY,
GOOD TAIL , GOOD CHEST AND FORCHEST
WELL ANGULATED IN FRONT
CORR IN THE REAR.
EXCELLENT NECK MOVES WELL

DOMARE DEIJL VEN WILLEMINE


























CHOWCHOW VALPKLASS 1 HP BIM-VALP

8 MONTHS SISSOR BITE NOT COMPLETE
BLUE NICE TEMP ,FEMININ HEAD
HEALTY DARK EYES, WELL PLACED EARS ,INCLIMING A BIT
WELL ANGULATED IN REAR GOOD TAIL CARRIAGE
PLAYFULL IN HER MOVEMENT

DOMARE DEIJL VAN WILLEMINE

(BILDERNA ÄR FRÅN CCR KM 23 MAJ FOTOGRAF JESSICA BJÖRLING )

fredag 12 juni 2009

JONTE STUDENT



SKOLAN PÅ I 13 FALUN




NYBAKAD STUDENT 12 JUNI 2009




HURRA




JONTE´S BARN LIAM & ELLA




KLÄTTRA UPP




PÅ FLAKET




TÖRSTIG STUDENT




IVÄG FOR DE




GAMLA I 13 REGEMENTET FALUN


















Åkte vid lunch in till Falun, där Jonte hade utspring kl.13.00 Glada finklädda,sjungande studenter. Som fick champagne ballonger och skyltar av sina familjer, innan de åkte iväg på en ett stort lastbilsflak."Sommartider hej hej sommartider" sjöng de högt där de for iväg.

De åkte ner till city där de gick studenttåg genom stan, och sen åkte vi hem till Jonte och åt smörgåstårta med kaffe.

I kväll är Jonte på fest, i Gagnef hos sin kompis Fredrik. Bättre det än att de är på stan..
Och vi har inte fått en droppe regn på hela dan.

tisdag 9 juni 2009

DORA ÅKT CAB..



COOLA DORA




HÄRLIGT




BILAR RULLAR IN




BÖRJAR FYLLAS PÅ..


















Japp så var det dags för ÅKDON & TERMOS i Leksand. En underbar sommarkväll, solen värmde sååå skönt , där vi satt med vår picnic bakom Miatan. Det är så man gör , alla tar med sin picnic, sitter vid sin bil och pratar med alla..

Otroligt trevligt varje gång jag varit dit. I dag kom även Lillan och hennes vännina dit, fast de hojjade. Dora får ju massor med kompisar ; ) förstås. En sån skönhet !

Kvällen avslutas med sång, lotterier och tips om Cruisingar och bilträffar. Så efter 20 snåret , åkte vi hemåt. Och vi körde nercabbat hem också..

lördag 6 juni 2009

VÄLKOMMEN TILL KENNEL MIATA´S



MINA TJEJER VID ENTREN




VAKTHUNDARNA




MAMMA VAR HAR DU VARIT ??




SKYNDA DIG IN MATTE

6 JUNI



VI HAR DET BRA VI HÄR BAK I BILEN ,,,,




PARKERAD




BRORSANS FINA BUICK




HUSVAGNEN




HUSVAGN TILL MC





FASTERS GOA JOHAN




BRORSAN OCH HANS SON JOHAN










Sveriges Nationaldag firade jag i Mockfjärd , på deras egna dag, Mockfjärdsdagen.
Parkerade bilen hos mina gamla barndomsvänner på Hea , där bilkortegen började rada upp. Mycket fina bilar och MC´n förstås.

Extra roligt var ju att min käre bror hade kommit hit från Transtrand, med sin familj och Buick.
Men jag och Lena åkte i en Pontiac i kortegen. Tyvärr regnade det , så det blev med taket på ! Och vad händer när vå åkt klart ? Det slutar regna.......

Knallade runt där på marknaden och köpte varm korv, glass , lotter, och sen runt lunch , njöt vi av en tallrik Thaimat..Mona (brorsans fru) , och Johan som jag är faster åt, köade lääänge för Thaimaten, men va gör man inte för det bästa som finns; )

Sen blev det en snabbfika hos moster , innan jag åkte hem till de mina..