fredag 17 april 2009

DJURMAGASINET FALUN



DORA




TYRAH


















Nästa helg lördagen 25 / 4 har de Hundens dag , och jag är inbjuden för att visa upp Chow Chow , för att informera om rasen och låta folk träffa denna underbara ras.
Ställa frågor och förhoppningsvis få bort den där jäkla gamla myten , om att den är aggressiv och elak och opassande som familje/barnhund.Som tyvärr man allt för ofta får höra av folk man träffar.
Dora och Tyrah får representera rasen och de båda hårlagen. Jag ska ordna lite bilder på samtliga färger, vad jag har mina hundar till, och lite historik.
Hoppas på mycket folk, och varmt skönt väder. Vi kan sitta utanför , och det va lite av min önskan för mina hundar.
Så det ska bli roligt, Chowarna brukar ju dra till sig folk , på våra promenader.
Kom gärna dit ni som har möjlighet, kommer att vara en hel del aktivitet. Hundfotografering bl,a kolla länken.

http://djurmagazinetfalun.se/wp/

söndag 12 april 2009

NERCABBAT



Kom igen så åker vi, matte !!!












Ja så blev det ju en tur nercabbat också ; )
Tyrah och jag satt och njöt av vinden i vårt hår/päls..
Och spelade POKER FACE , så det ekade i skogarna runt Sifferbo.

PÅSKDAGEN



Vill du ha ??




Vatten ; )




Va vill du Farmor ?




Liam leker




Farmors miniprins Liam




Min son , Jonathan
















Tog en sväng med Miatan ,tänkte att jag skulle fota lite fina vårbilder. Men jag hamnade i Borlänge hos min son sambon Anna och barnbarn. Vi satt ute i solen och fikade , ljuvligt, och Liam lekte med hink o spade.. Lillasyster Ella , 1 månad gammal,låg i sin säng och sov hela tiden.
Så visst fick jag vårbilder.

torsdag 9 april 2009

*** GLAD PÅSK ***
































Hur roligt är det inte att fota sina hundar..Tyrah satt och luktade på blommorna som en Ferdinand. Jag brukar ju ta alla hundarna med på Påskbilden , men det är lite dåligt väder idag ,så då insåg jag att det skulle behöva gå rätt fort att fota idag..
Så håll till godo med Tyrah.

tisdag 7 april 2009

VÄNSTERVARV HELA SOMMAREN,,DVS INGA VALPAR



INGA VALPAR I MAJ




DORA













Har kollat Dora i kväll , och magen är tom. Så nu kära vänner blir det vänstervarv så länge vi orkar........

Nåja allt har en mening, så tänker jag alltid. Det var ju ett konstigt löp, och en snabb variant av parning.
Men vi kör på nästa löp igen, och då jäklars ska det funka.

Så gott folk vi ses i ringarna, ska bli kul att ha några fler med sig i år. Tyrah växer som sjutton, och Ohl-Gha ska röntgas i maj/juni.

Så det va ju tur att jag bokade stugan till Klubbmästerskapet,,

lördag 4 april 2009

SOL OCH CABRIOLET



KÄRLEK VID FÖRSTA ÖGONKASTET




NYVAXAD SOMMAR 2008




FALUKALASET 2008




MARIE MEMORIAL RACE 2008




ÅKDON & TERMOS




SOMMARTUR 2008




THE PEARL
















Ja äntligen så har snön tinat bort från garaget, så jag fick ut min bil. Åkte till OKQ8 tidigt i morse och handtvättade noga min leksak.
Köpte schampo med vax, avfettning fälgrengöring så nu glänser hon så fint så.

Tog en tur till Borlänge ,för att köpa cabimpregnering, så det ska jag syssla med en annan dag.
Sen bidde de en Thailunch på Kupolen, med min vännina Helene P. Åkte sen vidare till Söpnarny, till en annan vännina, Annelie och Niklas har köpt ett hus , så jag hjälpte henne med köket och alla kartonger som fanns där.

Nå ja vi var sammanlagt 19 pers där, så det bubbades och bars saker överallt, skruvades och staplades kartonger.Så nu ikväll bär det av dit igen på lite fest. Tacokväll med alla "inblandade", så jag får väl hjälpa henne att tala om var allt står i skåpen nu ; )

Åh vilket väder, Kanonfint.. Så det var en fröjd att lufta på Miatan i dag.
Nä nu måste jag sätta fart, måste ju fräscha till mig, och kanske jag hittar nåt Lila att sätta på mig ; ) Va tror ni ?
Kram *S*

fredag 3 april 2009

LETAR EFTER VÅREN,,,



SNÖ KVAR I VÅR VACKRA BY..




TROR DU VI HITTAR DEN ?




DORA FLÅSAR, VARMT




VAR ÄR VÅREN DÅ ?



DORA VILL ÄTA ;O




VART SKA JAG GÅ ?




FINT




MER SNÖ




TAKDROPP




NÄSTAN HEMMA


















Dora och jag tog en promenad för att leta efter våren i byn. Hon tittade på mig och undrade var Våren fanns nånstans .. Vi letade i diken och en massa andra ställen.