torsdag 8 januari 2009
onsdag 7 januari 2009
tisdag 6 januari 2009
HAMNADE PÅ AKUTEN MÅN,KVÄLL

Jag har ju mått dåligt, eller rättare sagt däckad i soffan hela helgen.
Med konstiga symptom, svettningar/frossa o jätteont i skallen.Borde ju va influensa då ? Men inge förkyld eller ont i hals och sånt.
Ringde till vårdcentralen i Djurås, och de tyckte jag skulle komma omgående i går eftermiddag.
Provtagningar sänka, lyssnade på lungor hjärtat, och blodprovet va ok. Men med tanke på att vi varit i Thailand, och mina symptom va de samma som Malaria, Malaria är en av de farligaste infektionssjukdomarna. Den sprids i de tropiska och subtropiska delarna av världen, framför allt i Afrika. Typiska tecken på malaria är hög feber, kraftig frossa, huvudvärk, ont i kroppen och svettningar. Kontakta en infektionsklinik om du får feber när du har rest i länder där malariasmitta finns, även om du ätit förebyggande medicin. skickade läkaren mig omg. med remiss till Falun. Där de kunde göra bättre prover , sk, Tjock droppe, på Infektion.
De har tagit flera rör blod, tagit sänka,kollat hjärta blodtryck,lungor ,öron halsen, prov från näsan (influensa neg) Misstänktes Malaria , men visade ej några märkbara parasiter, men kan finnas smitta ändå tydligen, men inte så jag behövde medicin. De ska kolla vidare på blodet, men efter 5 timmar på Akuten vill man hem.........Det de kunde se var förhöjda värden av vita blodkroppar och min temp ändrades flera ggr.
De hör av sig om de hittar nåt i blodet ..
Jag har svettats frossat och haft/har en hejdundrandes huvudvärk och ont i kroppen.
Är vaccinerad mot influensa, och det va ju negativt provsvar..
Vad har jag ?
måndag 5 januari 2009
SEGEBADEN EL, DYL.

Nu är det rejält kallt,,minus 26 grader i morse, men tror ni Chowarna bryr sig ?? De vill ut hela tiden, och jag tittar ut titt som tätt om de vill in. Tyrah ÄLSKAR verkligen att va ute. De har nyss fått frukost med extra gotter i, de måste väl ha lite mer energi nu i kylan.
Jag är har legat sjuk hela helgen, och är hemma i dag med, Fruktansvärd huvudvärk och feber !!?? Konstig kombination,, inte förkyld, ont i halsen eller så. Jag har sovit jättemycket.
Är matt i kroppen, jag har tagit influensavaccin så det är det inte. Och de andra i familjen är pigga. Till nåt annat.
Har börjat fundera på att köpa SEGEBADEN pulka m. alla tillbehör till Dora , och de andra så småningom efter röntgen,,(eller liknande hundpulka )
De har ju sån kraft,och varför inte utnyttja detta ? Och Dora är ju friröntgad. Mest som en "uppgift" inte för att dra tugnt. Kanske nåt litet barn, om det funkar.Hon bär ju saker i klövjeväska ibland. Och sele är hon van, både viltspår eller promenad.
Så vet du nån Hundpulka med komplett seldon passande Chowe,, kontakta mig..
Det finns ju en del på Blocket, men kan ju lika gärna kolla med er alla först.50-55 cm runt halsen på selen. Köpes till överkomligt pris..
söndag 4 januari 2009
lördag 3 januari 2009
fredag 2 januari 2009
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)












