torsdag 11 december 2008

HELDAG PÅ HOTELL-BEACHEN



Så ser det ut där vi ligger och slappar i värmen,, sitter i bubblisar och läser, tar en drink eller bara slappar.I dag var det väldigt hett ca 35 grader,,, så det går mucho beer ; )
Vi måste smörja med 25 i solfaktor på axlar o näsa,, hetare än i fjol alltså.
Vi var på hotellområdet hela dagen,, ända till den vackra solnedgången.. Så det blev en hel del timmar i solen..

onsdag 10 december 2008

POLISBÅTEN HÖGT UPP PÅ LAND


Ja där står den där världskända polisbåten högt upp på land, nära bergen. konstigt, man har ju sett den på tv i press o media. Och i boken Khao Lak 10.24 som Pigge skrev, jag läste den förra året innan vi reste hit.
Nåja vi har haft en het dag, så det va skönt att gå till rummet runt 16 tiden för att byta om innan marknaden här, en ganska liten marknad om man jämför med Sunday market i Phuket, men det finns det mesta och shoppade mest i dag gjorde Cemonia. Själv svettades jag så jag knappt kunde hålla i nåt.
Vi avslutade med en god middag för 3 pers, 2 stora Singha 2 fanta för ca 100 kr (400 bath)
Det börjar väl bli dags för lite utflykter, vi ska se ett vackert vattenfall, tempel och lite vackra öar där vi kan snorkla ; )har vi tur finns det sköldpaddor.
Jag köpte ett nytt delfinhalsband i dag,, mitt gamla gick ju sönder som jag köpte i Patong..
Mina bilder är så stora så det tar evigheter att ladda ner så det blir en i taget, om ni tycker ni få se lite bilder så vet ni varför..
Ha de så gött ,, vi ska sätta oss på balkongen och ta nåt svalkande i *värmen*

En het dag på beachen


Oj i dag var det så varmt ,, pust, Jag började med att ta en beach-promenad och fotade lite efter stranden, med havet svalkande på fötterna.Man funderar ju förstås på "vågen" och hur det såg ut här då.
Detta paradis, idag ser man inte mycket av Tsunamin, men det kända Militärfartyget står på land inte allt för långt härifrån. Vi ska på marknaden nu i kväll och fortsätta vår shopping..
Allt är bra vi äter solar badar och njuter av vår semester,
Kram *S*

tisdag 9 december 2008

KHAO LAK ,,


SOLA O BADA O PINA COLADA
Ja det är väl så dagen har sett ut ; )
Nu i kväll va vi in till stan Khao Lak alltså, shoppade loss lite igen.
Åt jätte god kvällsmat Fish ginger and curry mmmmmmm
Vi börjar få lite färg nu ,, det är stekhett i solen..
Ska sova snart, så vi är pigga i morgon bitti
Kram *S*

PÅ BEACHEN TIS,,+ lite bilder




Sitter i en solstol på stranden , lika varmt i dag. Ätiti en underbar frukost,, thai-bananer

måndag 8 december 2008

THAILAND SEMESTER


Nu är vi här igen , efter en lååång resa. Vi bor i Khao Lak i ett av de finaste hotellen; )
Vi har badat hela dagen, så nu svider det lite hm,hm, så nu i kväll va det marknade, så vi shoppade lite, solglasögon tofflor thaights m,m,
Vi har ätit underbar Thaimat sen vi landat,, jag lovar att min tallrik är helt ren efter en måltid. Temp ligger på runt 30 grader stekhett för oss nordbor, och lika varmt i havet.
Vi har lite ödlor o spindlar nära inpå, i rummet och dess näehet.
Cemonia gillar bubbelbadkaret som finns på toa, blinkar lampor som värsta discot där inne. Alla mår bra och i morgon väntar en nya dag på stranden
Ha de så gött i Sverige ; )
Sitter med en Singha på balkongen så skål då fast det är måndag.
Kram

fredag 5 december 2008

THAILAND I MORGON






Jepp så är det dags för en till Thailands-semester ; )
Oj vad vi längtat efter sommar o sol bad o god mat trevliga människor. Nya äventyr i sikte mao.. Oj vad jag längtar efter riktig Thai-mat. Får aldrig nog av den.
Och enda gången jag dricker öl är ju Singha i Thailand.
Har en massa grejjer att fixa i morgon innan vi åker.
Ska erkänna att jag har seperationsångest med hundarna. Men de kommer ju att få det bra, Jonte bor ju här med dem allihop. Så alla får va tillsammans, och dagen efter jag kommit hem från Thailand kommer ju Tyrah, då blir det en kompis till här i gänget..
Ringde och pratade med hennes uppfödare, och allt är bra med henne ( hon är visst den busigaste av de alla )
Väntar på Jon , det blir hämtmat i kväll Pizza,,
Ha de gött allihop,, för de ska vi ha tills den 22 december i sol , hav , och underbara landet Thailand. Sara Jon Cemonia Bo Gun Tess o Anna
Önskar alla en resa dit,,,
Kram *S*