lördag 13 september 2008

VACKER HÖSTDAG






Tog med hundarna och kameran och åkte bara iväg, tänkte fota lita höst idag. Solen sken och det var verkligen en vacker höstdag. Jag åkte upp till Gimmen Bergkvarnsdammen Ingmar Bergmans Brygga vid älven och sen en vända tull Helen P i byn.Hon bjöd på kaffe och lite småprat så klart. Om ditt och datt.Har eldat i kaminen nästan hela dagen, för det är så där kall klar höstkyla. Men hellre det än regn o rusk.Jag lägger hund bilderna först, sen natur i en annan.
Ps I morgon ska jag shoppa !! IKEA

fredag 12 september 2008

SHOPPA O STÄDAT








Va först med Cemonia i skolan, gick bra. Efter åkte vi till Djurås för jag skulle på Apoteket. Men oj då Blomaffären i Djurås hade 50 % REA alltså ,, Ja ha handla grejjer för 600 , hon har ju så jäkla mycket fint där inne. - Du måste ju bara se en sak , sa hon. Och visade mig en vit fluffig glittrig blomma. Den är väl DU , tyckte hon. JO ! Shit hon har den DÄR KRISTALLKRONAN jag vill ha, 1195 :- Åk dit om du vill bränna lite pänningar !! Hon vet ju väl vem jag är nu för tiden , så vi säger : -Vi ses, när jag går där ifrån.
Sen hem städat putsat fönster och dammat, flyttat saker än hit än dit.
Fan jag måste till IKEA , nån som ska dit ? Har hittat klädhängare, som jag vill ha i hallen.Och säkert lite till ; )
Hur som helst har jag fotat lite av mina fynd idag, samt hundsängen jag målat (Ohl-Gha väger 10 kilo nu ) och lite annat. Obs,, det är inte klart än utan lite förhandsvisning bara.
Nä nu ska jag äta Entrecote m, pommes o beasås. Och ett glas rött, inte så dumt va !
Cemomnia ska på Pyjamasparty hos grannen, jag behöver inte ens gå på sånt party, jag somnar nog skönt ändå.
Kram ; )

torsdag 11 september 2008

KENNEL MIATA´S ???





Då så är mitt ansökta nya Kennelnamn offentligt, finns med i listan på FCI godkända kennelnamn i Hundsport som kom idag.Och det blev KENNEL MIATA´S. Men vi får vänta tills 2 okt att bruka det om allt går bra.
Så jag använder mig av min mans Cockrock´s ett tag till, känns konstigt att inte kunna finnas till "här" annars. Eller vad säger ni,, jag skulle gärna vilja se lite mer kommentarer, och se er som läser min blogg.. Kanske skriver jag för ingen alls.
Hur som helst var jag till Bilprovningen i morse, med Miatan, känns alltid pirrigt.
Men det gick hur bra som helst, jag fick dra ur två kablar bara ,till lampor svärfar kopplat in.
Ja ha nu ska man börja klura på nya looken på min nya hemsida då....jag har ju lite ideer om hur den ska va. Huvudsaken är ju att man finns tillgänglig på nätet.
Vov på er

onsdag 10 september 2008

CHOW-CHOW QUALITY OF STEALING MY HEART


Kommer hem efter en heldag på jobbet, hundarna håller sitt välkomstskällande och hoppande i köket.Lika bra att sätta sig ner och köra proceduren ( ni som inte sett skulle ju tro vi är lite crazy) Dora står på bakbenen med sina tassar om min hals och bara kramas och myser och grymtar , så som Chowar gör. Ohl-Gha passar på att bitas ordenligt i mina tår, Wendy hoppar och studsar och kör sit vrål, Hollie kommer med en blöt lortig leksak som hon vill att jag ska kasta åt henne. Det är Kärlek det, mina vänner !
Man blir så varm i hjärtat, pratade med en gammal bekant i dag . Hennes hund va sjuk. Vi började prata om man ska kremera sina djur. Jag ska absolut ha en ensam kremering av Dora och Ohl-Gha den dagen, sen ska de stå i en fin urna tills jag själv ska ner i backen, och då ska de med mig i kistan.Får absolut inte glömmas bort !!!!! Och dör jag före dem , får nån se till att min önskan uppfylls iaf.
LOVA !
Ohl-Gha har busat med Dora, så det blivit ett sår på benet av vassa tänder, så nu provar jag ESPREE 3 IN 1 , Wound cream, en kräm som lindrar och läker småsår Hot Spots m,m, Håll tummarna att det hjälper.
Fick en trevlig bild på mailen i morse, Jag och Ohl-Gha på Borlänge Cruising, fast vi cruisade till fots, ja så gott det gick ;)
Kram

måndag 8 september 2008

MATTSSONS BRÖLLOP






Så har vi varit på ett underbart vackert bröllop igen.. Tomas fick sin Evis. Bröllopsfesten hölls i Stuggu i Gagnef.. massor med roliga telegram, kärlekslotteri, otroligt god mat o dryck, tårta kaffe avec. Efter bröllopsvalsen satte DJ igång så att alla rockade loss. Tack Herr o Fru Mattsson att vi fick delta en dag som denna, önskar er all lycka i framtiden.
Sara Jon o Cemonia

söndag 7 september 2008

DORA CK 4 BT


Vi har varit till Högbo dag sön, efter ett underbart bröllop och fest i går natt.
Kom i säng 01 och klockan ringde 06.*gäsp*
Vädret va ju inte så kul tidigt i morse, men tamesjutton ,inte en droppe regn i Högbo. Domarbyte visade sig inte helt fel.Fredrik Nilsson gav Dora CK och placerade henne som fjärde bästa tik. Jättekul, för Dora har verkligen grovat på sig och är jättefin nu.
Kritik:
2,5 årig korthårstik på den mindre sidan. Fem, vackert huvud. Bra stl.på öron men ngt lågt plac. Fina ögon Ngt oregelbundet bett ( hon har vet,intyg på tänderna eget inlägg här )Bra hals Norm, vinkl, fram Kunde ha bättre djup på sin bröstkorg. kunde ha en högre plac,svans. Normalt vinkl, bak. Bra pälsstruktur. Rör sig rastypiskt. Välvisad.
Träffade massa hundbekanta, många besökare frågade om Dora, nån frågade om de fick fotografera henne ; )
Cemonia va med idag, hon fotade och filmade, min lilla prinsessa, hon är så duktig att ha med.Nu slappar jag i soffan med Ohl-Gha, helgen har gått for fort,,igen...

torsdag 4 september 2008

VA HÄRLIGT !!




TÄNK OM 3 MÅNADER SÅ HAR VI PACKADE VÄSKOR, DOCK INTE LIKA TUNGA I ÅR ( MAN LÄR SIG SOM SAGT ) OCH ÄR PÅ VÄG TILL PARADISET IGEN. NI KAN INTE FATTA VA UNDERBART DET ÄR ATT HA FRAMFÖR SIG , SÅNA HÄR TRISTA HÖSTDAGAR I DALOM.
THAILAND ÄR PARADISET PÅ JORDEN, VI KOMMER VÄL TROLIGTVIS GÖRA LITE FLER UTFLYKTER DEN HÄR GÅNGEN. JAG HAR KÖPT VATTENTÄTA PÅSAR TILL NYA KAMERAN, SOM SKYDDAR MOT FUKT OCH SAND.SÅ NI VET VAD NI KAN VÄNTA ER PÅ BLOGGEN I DECEMBER !!!
NI KAN JU FÅ TJUVKIKA REDAN NU VART VI SKA.........BEACHEN, BAREN, POOLEN