tisdag 12 februari 2008

Vårt nya kök




Jaha Lena och alla andra vänner som väntat och väntat, nu så är det bara och tjuvkika lite..Ska upp med armatur så småningom när vi bestämt oss..

måndag 4 februari 2008

DOUGLAS 8 ÅR

DOUGLAS 8 ÅR
Idag fyller Dogge 8 år, och i går fyllde Cemonia 9 år. Cemonia hade kalas på Aqua Nova i Borlänge med 8 kompisar. De badade åkte ruschkana åt hamburgare och åt godis. Jag fick dem att simma ut och rulla sig i snön med ; ) Kalaset hade hon i lördags.

I går söndag åkte Helen och jag till Medskog , 1 mil kvar till Ockelbo, vi hade årsmöte CCR reg. 7.

Det är kul att träffas, de andra är ju gamla vana Choweuppfödare, så jag är ju "grönast".

Men hör och häpna, jag valdes till Ordförande för CCR reg.7.

Kan ju va för mina ideer och planer, kan ju lätt bli att man blir enkelspårig med samma människor som styr i olika föreningar. Nåja vi har redan 2 st arr, på g. nu i vår.

Och fler ska det bli. Förra våren hade vi ju Chow-chow utställningen här på Sifferbo Camping, och alla va nöjda. Det var väl mitt första strå till stacken.

Jag längtar till jag har några Chowar till.

Dora är tyvärr inte parad, höglöpet va över i fredags, när Helene tänkte åka med henne.

Så jag och några till får ge oss till tåls.

Hoppas att vintern och kylan försvinner snart,, Dora och jag vill åka Miata snart..

Kram


fredag 1 februari 2008

SORRY ingen parning

DORA som liten puppe,


Fan också, höglöpet va över så det bidde ingen parning.. Vi hälsade på en erfaren hanne , som va alldeles för lite intresserad, för att åka iväg med Dora till den tilltänkte hanen i dag. Känns ju snopet, men så är det..Hon träffade en hane i går med och han klev på direkt, men det va ju bara "test" de med.


Jag såg på Dora att hon va lite mer busig med cockrarna i onsdags kväll, så det va väl på g. då.


Douglas är ju lite "rädd" för stora läskiga Dora, så han vågar inte visa, som han gör med sina cockertjejer här hemma när de löper.


Så inga valpar till våren, vi som längtat såååå..


Jag har ju lite andra planer med kenneln nu som många kanske misstänkt. Det har ju inte hänt så mycket på cocker-sidan. Och det handlar ju om allt tråkigt som hände nu i höst med Casper.


Tänker behålla Hollie, omplacera de andra med avelsförbud.


Jag har lite andra planer. Ni får vänta och se.


Hur som helst, så är det ju bara att ställa Dora nu då i sommar, när det inte kommer nå valpar.


Är lite inoff härikring men jag ställer inte cockrarna i Högbo SSRK.





Miatan står i garaget och väntar på våren, men ser ju inte så lovande ut just nu. Snön vräker ner. Cemonia ska på kalas nu i kväll, och sen i morgon fm, har hon sitt 9-årskalas på Aqua Nova.


Hon har bjudit 8 tjejkompisar.Fick foton på Wilma i Gävle idag, jättelik sin mamma Maja. Hennes matte Anna åker till Thailand på måndag AVIS ?? JAG ???


Vi hörs !

söndag 20 januari 2008

Sälen & Malung

MIN VACKRA DORA


Då har vi varit till fjälls en vända. Cemonia och jag åkte på fredags morgonen till Sälen, vi var först in till Orrskogen i Malung med lite sponsrade priser som jag hämtat i Fauln. Sen hämtade vi morfar Thore på sjuksugan i Lima innan vi åkte till Sälen, där brorsan Anders väntade. Det va snö i Sälen ; ) Vi gjorde vårat ärende, sen fikade vi på Bullans.. Jättegod semla & kaffe. Kul att höra lite Lima transtrand och sälenmål igen, Cemonia lyssnar och frågar sen vad det betyder.. Tex " JE A TJÄFT ME EJN TJORTSCE" på limamål..


Vi va in i Skålmo, och kikade runt lite innan vi åkte till Malung. Vi åt sen lunch på Niss, och handlade lite på olika ställen innan vi checkade in på Skinnargården. Dora hoppade genast upp i sängen, och trampade, som hon gör när hon bäddar. Dora sover endast i säng på hotell eller dyl,, så hon snarkade skönt efter en stund. Cemonia och jag tittade på Bolibompa, spelade Fia m, knuff åt chips och choklad och myste i sängarna. Vi tog en kvällspromenad på Grönland, och när vi passerade Niss igen, så tog vi varsin korv till kvällsmat. Sen gick vi till hotellet och kröp ner och somnade bums.


Lördag var så dags för Malungs Kennelklubbs hundutställning på Orrskogen ( som annars är känt för Dansbandsveckan ) Domarna sov på samma ställe som oss, så vi spanade in dem på frukosten ..


Dora skötte sig bra, och Domaren Oscar Wilhelm Nilssen, Norge, gillade henne ; )


BIR HP BIG 3


Kritik:


Utmärkt typ. Bra huvud, Vackra ögon o öron. Spänstig, stark och kraftig kropp. Bra svans. Stark benstomme. Bra vinklar. Mkt bra färg o päls. Mkt bra rörelser, ngt trång bak.





DORA HAR BÖRJAT LÖPA !!!

söndag 13 januari 2008

Min CAB ; )







Nu äntligen har jag köpt min Cab, ingen Mustang som jag sagt i alla år, och som många trott. Utan en Mazda Mx5 Miata. Silverfärgad med svart cab, jag kommer att köpa en hardtop till den men det va lite väntetid. Jag provkörde den i Örebro, dit vi var i går. Jäklar va kul.. Gjorde en U-sväng och spann loss lite ; ) (bakhjulsdrift)



Vi ska hämta hem den till helgen, antagligen. Säljaren skulle fixa med däcken, det va sommardäck på nu, och skulle få allrounddäcken på. Jag åker ju till Sälen på fredag, så Jon får åka ner och hämta Miatan. Jag ska ju på hundutställning på lördagen med Dora i Malung, så jag kommer inte hem förrens lördag kväll.



Så nu vill jag att all snö ska bort, så fort det bara går. Så man kan cabba ner och njuta lite.
Ska kolla upp lite med Miataklubben va de har för saker för sig. Såg att de hade lite träffar i bland.
Vi shoppade på IKEA också, kompletterade till köket och lite annat smått och gott.
Åt förstås kotlett med bea, mums.
Så när vi åkte hem var det riktigt jäkla skitföre, vid länsgränsen ungefär. Det regnade hela vägen ner på morgonen, och snöade förstås på vägen hem. Men det gick bra.
När vi kom hem så hämtade vi Cemonia och lämnade sakerna jag handlat åt Kristina på IKEA.
Det va jättesnällt att Cemonia fick leka med Hanna hela dagen ,, Tusen Tack !

Sen åkte Cemonia och jag och handlade Marsvinsmat hö m,m, på Maxi för att sen hämta våra nya husdjur Sotis och Brownis. Så kom vi hem 19.30 plockade upp saker, diskade alla nya köksprylar, Jon tapetserade i hallen. Fixade i ordning till Marsvinen på Cemonias rum.
Sen kom Micke och Helen, och Jons kompis Filip ( som har hus i Thailand) så vi hade riktigt trevligt här till sena kvällen.
Jag är ju galen i ljus på kvällarna, tänder massor. Likaså i går kväll. De andra gick ner i källaren för att testa motionscykeln, men jag va kvar i köket då plötsligt PANG!!!

Jäklars en öppen ljuslykta i glas expolderade med grönt ikeavärmeljus i . Det flög glasbitar i hela köket. Och upp mot en annan lykta ( elefant med ljuset på ryggen ) så den gick sönder flög bakåt
och skvätte ner nya tapeten,, nä men dra mig baklänges.. Jag har fått rent golvet och byrån, men tapeten har jag inte vågat mig på.. några tips kanske ???

Nä nu är det dags för lite mat, Helen och jag gick runt sågen 1 timme ca,, och jag blev sååå hungrig och sugen på pizza.. Få se va Jon kommer hem med från Djurås.

Sommarnatt, när jag glider ner för gatan aha....






torsdag 10 januari 2008

Köpa nåt kul..

Shit va kul..


Äntligen i slutet på den här arbetsveckan. Har några rågade pallar att gå igenom i morgon, vilken tur att Daniel kommer och hjälper mig. Han är en Kanonsäljare !! Ligger på +


Tänk om alla va som han.. Mitt Chef Jeff ringde, de hade fått mail från CP att sakerna inte va plockade.. Saken är den att det har varit massor med röda dagar, jag har haft semester, och leveransdagarna har ändrats i och med röda dagar. Då blir det inte riktigt som "vanligt"


och det förstår inte alla säljare.. Hade några sura miner i fredags, de tyckte att jag skulle plocka deras med ( på fel dag, samt att jag redan hade fullt schema ) för att det var tomt i hyllorna. Nä men,, jag sa att han fick kontakta kontoret om han va missnöjd.


Tur att man har bra Chefer, som vet hur det är i butikerna. Butiken i fråga har inget att klaga på, de vet ju också.. Kanske skon klämmer nån annanstans. Jag har plockat mitt som jag ska och har rent mjöl i påsen. Annars är det lika bra att byta arbete !


Skit samma, CP är den snålaste av alla med ...


Jag ska till Örebro och shoppa på lördag, IKEA komplettera till köket. Så ska jag köpa mig en rolig leksak med ratt och cab ; ) om den är så fin som den ser ut på bild vill säga.


Jon är i väg nu på stan och ska köpa Platt-tv, just nu tittar vi på Cemonia´s 14" lite skillnad från 32" an vår gamla tjock-tv. Den blev såld i går, i dag sålde vi gamla spisen.


Jag har ringt och bokat rum nästa helg, då vi ska till Sälen och sen utställningen i Malung. Så då får Dora & jag mysa... * längtar*


Quality Of Stealing my Heart = Dora


Cockrarna är lite i obalans i flocken nu, de far i hop titt som tätt, så jag får skrika åt dem att sluta upp med det. Fan man ska inte spara kullsyskon.


Cemonia har varit hemma i 2 dagar, kanonförkyld, precis som jag haft/har fortfarande. Jon fick va hemma, Tänk om jag skulle vabba nu också då gick det väl åt helvete med CP. Jag har jobbat fast jag varit febrig för att "ställa upp på de stackrarna som är drabbade" fast de skiter de väl i fullständigt, bara varorna kommer upp i hyllan. Undrar om de överhuvudtaget vet hur det är eller bryr sig, de har bara försäljningsiffror i skallen. Att sälja in för kung och fosterland, så de kanske får lite BONUS och en klapp på axeln på nån konferans.. Sen om det inte säljer och blir ståendes med pallar av gamla datum, då går de i taket ! Kanske ligga lite lågt, och se hur det säljer först. Så slipper man svinn, och onödigt arbete med varor ingen vill ha.


Nä för sjutton, nu vill jag att våren kommer snart, och känna vinden i håret ; )


//Sara "bara en plockare"

tisdag 8 januari 2008

Shoppat lite ; )

FÖRRA DVH WENDY 3 PLAC. AV 21 DELTAGARE
Oj va tungt att börja jobba igen efter nästan 1 månads ledigt, 11 dec - 3 jan. Och det finns massor att göra i butikerna kan jag lova. Av flera orsaker : (

Jag blev jätteförkyld i fredags, så "allt" jag skulle göra i helgen blev avbokat: Nåja vi Bowlade på stan och åt lunch med fam, Eriksson Bolinder. Hanna hade namnsdag, så det firades lite.

Det är roligt att bowla, synd att man inte gör det så ofta. Var nog ett år sen sist, och jag får alltid träningsvärk i låren efteråt..4 Strike åstadkom fru Axelsson.

Vi har bytt bort vårat akvarium , mot en marsvinsbur. Marsvinen flyttar hit 17 januari. Vi har hälsat på dem en gång, när de var 2 veckor ; )

Missi har nog löpt klart nu, så då är det Dora vi väntar på. Hon kanske blir parad nu iaf.

Efter jobbet idag svängde jag in och kollade på en ny soffa. Vi måste köpa en i skinn, jag blir tokig på allt hår och damm som sätter fast i tygsoffan vi har nu. Vi hade tänkt en skinnhörnsoffa, men jag slog till och köpte en 3 + 1 + 1 igen.

Jätteskön, som man kan få i liggläge med benstöd. ( oj vad jag kommer att sova skönt)

Mörkbrun äkta skinn, så måste vi se oss om efter en (eller 2 ) platt-tv nu också.

Så nu finns här till salu , beg soffgrupp, tv & tvbänk, spis, och lite mer.

På lördag har vi planerat in en tripp till IKEA, lämna sånt vi inte använt och köpa sånt vi ska komplettera i köket. Så har vi kvar presentkort i restaurangen på IKEA, kotlettrad o beasås , ni vet !

Cemonia har börjat skolan idag efter jullovet, hon verkade glad, fröken hade läst hennes dagbok för klassen om Thailandsresan. Hoppas vi blir friska snart så vi kan hälsa på Liam och gosa lite.

Det börjar dra i hop sig för DVH igen, Dalarnas Vackraste Hund, som jag är lite delaktig i .

Vi ska ha möte snart, för att få allt att klicka. Hoppas på många anmälningar, och en lika Trevlig

afton som sist..Kom i håg att man är lika välkommen utan hund, bara boka middag och njuta av alla andra ekipage på Oktaven i Borlänge.

Ha de gött