Så har vi varit på tårtkalas i Borlänge, min son Jonte fyller ju 18 i dag.
Fanns massor av gottgott till fikat. Men det godaste är ju Liam förstås. Han log och smilade när jag höll honom, jättesöt och go kille. Han är drygt 2 månader nu. Jag hade köpt med lite nya kläder, hoppas de blir bra.
Jonte fick en ny Digitalkamera av oss med 7,1 pixel. Jag vill ha massor av nya bilder hemskickade på Liam. Det är väl roligt att titta på foton, speciellt på barn, och se hur de växer.
Jag fotade Jonte mycket under hela hans uppväxt. Tyvärr hade vi ju inte digitalkamera då.
Men de riktiga fotografierna, finns ju kvar. Jonte har fått ett album från sin första tid 1-3 mån, och jämför med Liam.
Jag träffade Anna´s pappa, farmor och farfar för första gången där i dag. Anna är Jonte´s tjej, Liam´s mamma.
När vi kom hem hade det blivit lite svalare i luften, så vi tog en promenad runt byn med hundarna. Men det var varmt och kvalmigt, även på kvällspromenaden.
Har skickat i väg trimmern dag till Parma, skulle ta 5-10 dar.. Jag får väl använda min gamla trimmer, en äldre Oster-maskin.
Passions-blomman fortsätter att blomma, nya blommor varje dag. Så fina ; )
I morgon måste jag upp tidigare 5.30 ska lämna Chryslern på service hos Kaakinen i stan.
Ska få låna en bil där, så jag kan åka och jobba direkt, än att sitta där och vänta. De va ju bra.
Det är +19* ute, och klockan är 21:15.
Ska nog grilla eller äta kräftor till helgen. I morgon kväll blir det ju Taco´s som oftast hos oss en fredags-kväll.
Ha de gött
Pussar & Kramar till min 18-åring
torsdag 9 augusti 2007
tisdag 7 augusti 2007
Superkul leksak
En röd liten sportbil Mazda MX 5 m Miata, som vi har lånat av svärfar idag. De lånar ju Cemonia, hoppas de blir borta heeela veckan ; )
Solen sken och det har varit lika varmt idag med, nästan 30 grader, så va kan väl va roligare än att få köra en cab...Vi åkte mot Borlänge via Solbacka nere vid älven. Sen styrde vi ut mot Torsångs Cafe´, det gamla förstås. Hade tänkte en "hästräka" , med det blev en bakad potatis med massa gott kladd på.
Båtarna avlöste varann vid kajen, vattenscootrar, och ungar som hoppade från bron och ner i vattnet ( att de vågar ) massa glada sommarfirande människor, både från trakten och turister.
När man åker nercabbat så blir det ju baksug, så håret stod åt alla håll till en början, men jag har ju åkt cab förr, så i med hårklämman så kan man ha "fri fart".Vi va i Torsång i 1 ½ timme ca, sen satte vi fart mot Borlänge igen, måste in och köpa presenten till Jonte. Sen va det min tur att köra, vi åkte till Annelie & Niklas på kaffe.
Sen va frågan om vi skulle åka 90 vägen hem , eller göra 2 vänstersvängar efter RV 70.
Jag körde 90 vägen, och låg bakom en långtradare till Duvnäs, där bara måste jag få köra om och åka minst 110..............
Synd att kvällen kom så fort, och vi måste lämna tillbaka Leksaken med stor L
det är som att köra gocart, fast mycket roligare.
Hoppas det kommer fler tillfällen, för vi är lovade att köra ur en hel tank !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ha de gött
Solen sken och det har varit lika varmt idag med, nästan 30 grader, så va kan väl va roligare än att få köra en cab...Vi åkte mot Borlänge via Solbacka nere vid älven. Sen styrde vi ut mot Torsångs Cafe´, det gamla förstås. Hade tänkte en "hästräka" , med det blev en bakad potatis med massa gott kladd på.
Båtarna avlöste varann vid kajen, vattenscootrar, och ungar som hoppade från bron och ner i vattnet ( att de vågar ) massa glada sommarfirande människor, både från trakten och turister.
När man åker nercabbat så blir det ju baksug, så håret stod åt alla håll till en början, men jag har ju åkt cab förr, så i med hårklämman så kan man ha "fri fart".Vi va i Torsång i 1 ½ timme ca, sen satte vi fart mot Borlänge igen, måste in och köpa presenten till Jonte. Sen va det min tur att köra, vi åkte till Annelie & Niklas på kaffe.
Sen va frågan om vi skulle åka 90 vägen hem , eller göra 2 vänstersvängar efter RV 70.
Jag körde 90 vägen, och låg bakom en långtradare till Duvnäs, där bara måste jag få köra om och åka minst 110..............
Synd att kvällen kom så fort, och vi måste lämna tillbaka Leksaken med stor L
det är som att köra gocart, fast mycket roligare.
Hoppas det kommer fler tillfällen, för vi är lovade att köra ur en hel tank !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ha de gött
måndag 6 augusti 2007
Oj va varmt det blev minst +28*
Inte trodde man att det skulle bli så varmt, efter en så "dålig" sommar.
På jobbet i dag så kändes det ju hur varmt det var , när man gick ut på kajen, inne i butiken är det ju svalt och skönt.
Jag krossade en liten mus idag, blev så överrumplad att jag slängde ner en kartong på den , så den dog på stört, och lika bra va ju det !!
Sen kom en kille och skulle hjälpa mig att kolla om det fanns fler, då lyfter han upp en stor vit råtta i svansen som bara dinglar !!!!!! Jag skrek så jag tror hela Falun hörde. Då ser jag att det är en plast-råtta han håller i.. Jäklar va grabben fick springa därifrån, med mig efter ................
Kom hem runt 14, köpte faktiskt med mig lunch hem Thaimat, från nya matstället vid Dollarstore i stan. Jättefräscht. Satt på altan i solskenet, ända tills Jon kom hem vid 17.
Jag läste ut "Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak" av Pigge Werkelin, som förlorade sin fru och 2 barn i tsunamin 2004. Vi ska ju tillThailand till jul, så jag tänkte att det kan va bra att ha läst den boken, fast man kan ju aldrig förstå vad de upplevde i alla fall.
Jag har badat 3 hundar idag, så de fick lite svalka i hettan. Vi har precis kommit hem efter 1 timmes-promenaden runt sågen. Det är fortfarande 27 * varmt. Så vi sitter på altan och njuter av sommaren.
Hoppas Cemonia har haft en skön dag, med mycket bad och glass, de var antagligen till Furuvik idag. Få se om hon ringer och säger Go´natt.
Min passionsblomma har börjat blomma igen, den är otroligt vacker. Fick den av "Järngänget" gamla arbetskompisar i våras. Träffade en av dom i dag, Yvonne, hon hade varit på Rolling Stones i Göteborg.
Svalorna flyger högt, så det blir nog en lika vacker dag i morgon.
Jag måste bestämma mig vad jag ska köpa till min son Jonathan som fyller 18 år på torsdag.
Det blit tajt schema i slutet på veckan.
Ja just ja jag fick en ny LILA ryggsäck av Helene & Thomas idag,, Tusen Tack ; )
Ha de gött
På jobbet i dag så kändes det ju hur varmt det var , när man gick ut på kajen, inne i butiken är det ju svalt och skönt.
Jag krossade en liten mus idag, blev så överrumplad att jag slängde ner en kartong på den , så den dog på stört, och lika bra va ju det !!
Sen kom en kille och skulle hjälpa mig att kolla om det fanns fler, då lyfter han upp en stor vit råtta i svansen som bara dinglar !!!!!! Jag skrek så jag tror hela Falun hörde. Då ser jag att det är en plast-råtta han håller i.. Jäklar va grabben fick springa därifrån, med mig efter ................
Kom hem runt 14, köpte faktiskt med mig lunch hem Thaimat, från nya matstället vid Dollarstore i stan. Jättefräscht. Satt på altan i solskenet, ända tills Jon kom hem vid 17.
Jag läste ut "Klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak" av Pigge Werkelin, som förlorade sin fru och 2 barn i tsunamin 2004. Vi ska ju tillThailand till jul, så jag tänkte att det kan va bra att ha läst den boken, fast man kan ju aldrig förstå vad de upplevde i alla fall.
Jag har badat 3 hundar idag, så de fick lite svalka i hettan. Vi har precis kommit hem efter 1 timmes-promenaden runt sågen. Det är fortfarande 27 * varmt. Så vi sitter på altan och njuter av sommaren.
Hoppas Cemonia har haft en skön dag, med mycket bad och glass, de var antagligen till Furuvik idag. Få se om hon ringer och säger Go´natt.
Min passionsblomma har börjat blomma igen, den är otroligt vacker. Fick den av "Järngänget" gamla arbetskompisar i våras. Träffade en av dom i dag, Yvonne, hon hade varit på Rolling Stones i Göteborg.
Svalorna flyger högt, så det blir nog en lika vacker dag i morgon.
Jag måste bestämma mig vad jag ska köpa till min son Jonathan som fyller 18 år på torsdag.
Det blit tajt schema i slutet på veckan.
Ja just ja jag fick en ny LILA ryggsäck av Helene & Thomas idag,, Tusen Tack ; )
Ha de gött
söndag 5 augusti 2007
Härlig helg
Åh vilket härligt sommarväder idag, jag vaknade tidigt vid 06, släppte ut hundarna men då var det alldeles grått ute. Så jag la mig ett tag till. Vi hamnade i Gimmen i går em, Vilket paradis !
Kristina och Mats har det så härligt, vi satt på bryggan, drack kaffe och käkade Brieost & kex.
Barnen badade, åkte motorbåt , lekte och sen blev det grillning. Korv & vin. Det blev lite kyligt så vi va hemma före 22.
I dag på fm, tog Helen P och jag en skön promenad runt sågen, med alla hundarna. Tar ca 1 timme att knalla runt.
Cemonia ska åka med farfar o farmor på lite husvagns-semester, de åker nu på eftermiddagen mot Rullsand. Cemonia har fått bestämma vad hon vill göra.
- Åka dit det finns nå djur !! fick de till svar. Furvik bland annat.
Jag har anmält till Högbo nu, det kanske blir den sista utisen nu i höst för oss.
Kristina och Mats har det så härligt, vi satt på bryggan, drack kaffe och käkade Brieost & kex.
Barnen badade, åkte motorbåt , lekte och sen blev det grillning. Korv & vin. Det blev lite kyligt så vi va hemma före 22.
I dag på fm, tog Helen P och jag en skön promenad runt sågen, med alla hundarna. Tar ca 1 timme att knalla runt.
Cemonia ska åka med farfar o farmor på lite husvagns-semester, de åker nu på eftermiddagen mot Rullsand. Cemonia har fått bestämma vad hon vill göra.
- Åka dit det finns nå djur !! fick de till svar. Furvik bland annat.
Jag har anmält till Högbo nu, det kanske blir den sista utisen nu i höst för oss.
Stora Stockholm missar jag ju, då är vi i Thailand.
Nu ska vi packa Cemonia´s väska, sen blir det nog en vända ner till Sifferbo Camping, vi ska köpa Kulglass och mysa lite innan vår prinsessa åker på minisemester.
Ha de gött
lördag 4 augusti 2007
Sol & Helg ; )
Åh, va skönt en solig helg som börjar med frukost på altanen. Hundarna försökte stjäla mina mackor, men jag hann före. Jag måste trimma dem lite snart, men trimmern måste in på service.. Jag har ringt och hört mig för lite, jag har för länge sen slipat saxar i stan på Östermalm nånstans, men jag minns inte vilken gata. Skulle ju va praktiskt att slippa skicka i väg maskinen, men det blir nog så i alla fall. Jag har ju anmält till 3 utisar i augusti, och vill ha hundarna i gott skick i tid.. Jäklar va de hårar nu. Skulle behöva bada alla 4 i morgon.. Det är ju ganska bekvämt på sommaren när de kan självtorka lite : )
Dora lossar all underull nu, hade ingen aning om att hon hade sååå mycket...
Jag måste komma i håg och anmäla online till Högbo, tänker ställa Wendy & Hollie där 580:-
Våra vänner i Djurmo tänkte bjuda över oss snart på lite fest,- Ja visst..jag har en ledig helg i september !! De tror ju man är galen som åker med hundarna nästan varje helg.
- Är det så jäkla roligt ?? är det många som undrar :o
Jo, det är det speciellt att ställa sina egenuppfödda hundar, och Dora förstås.
Jag har ju en inköpt hund med, men jag har totalt tappat intresset av henne. Hon bor hos sin fodervärd, där hon har det jättebra., och där får hon stanna..
Jag vill inte ställa ( eller bedriva uppfödning av och sälja oseriöst ) felfärgade hundar, "som skulle växa bort" Ja ja 8000:- åt skogen. Ärlighet varar längst, som sagt.Skulle det hända, eller liknande fel så tar man ju inte fullt betalt heller, eller så skulle jag kompensera med något om felet visar sig med tiden, felbett krypto eller liknande, om det är en avsedd avelshund, som nu var fallet.
Det lustiga va ju att en annan köpare blev avrådd att köpa x , pga felfärgningen, och då hade den köparen inte ens kennel. Så några veckor senare blev jag köpare av valpen med löfte om att felfärgningen skulle växa bort..Hunden är 3 år nu, och fortfarande 2-färgad 1-färgad . Tänk er för kära valpköpare,våga fråga undra ifrågasätt !!
Va sjutton har vi en rasstandard, om den inte följs. Enfärgade får endast ha lite vitt på bröstet, det står inte : vit fläck på huvudet som sedan går längs nosryggen väl synligt !!
samt vitt på bröstet.
Nä nu ska här sättas fart, tänker inte spendera mer tid på dålig energi, en dag som denna
Kram
Dora lossar all underull nu, hade ingen aning om att hon hade sååå mycket...
Jag måste komma i håg och anmäla online till Högbo, tänker ställa Wendy & Hollie där 580:-
Våra vänner i Djurmo tänkte bjuda över oss snart på lite fest,- Ja visst..jag har en ledig helg i september !! De tror ju man är galen som åker med hundarna nästan varje helg.
- Är det så jäkla roligt ?? är det många som undrar :o
Jo, det är det speciellt att ställa sina egenuppfödda hundar, och Dora förstås.
Jag har ju en inköpt hund med, men jag har totalt tappat intresset av henne. Hon bor hos sin fodervärd, där hon har det jättebra., och där får hon stanna..
Jag vill inte ställa ( eller bedriva uppfödning av och sälja oseriöst ) felfärgade hundar, "som skulle växa bort" Ja ja 8000:- åt skogen. Ärlighet varar längst, som sagt.Skulle det hända, eller liknande fel så tar man ju inte fullt betalt heller, eller så skulle jag kompensera med något om felet visar sig med tiden, felbett krypto eller liknande, om det är en avsedd avelshund, som nu var fallet.
Det lustiga va ju att en annan köpare blev avrådd att köpa x , pga felfärgningen, och då hade den köparen inte ens kennel. Så några veckor senare blev jag köpare av valpen med löfte om att felfärgningen skulle växa bort..Hunden är 3 år nu, och fortfarande 2-färgad 1-färgad . Tänk er för kära valpköpare,våga fråga undra ifrågasätt !!
Va sjutton har vi en rasstandard, om den inte följs. Enfärgade får endast ha lite vitt på bröstet, det står inte : vit fläck på huvudet som sedan går längs nosryggen väl synligt !!
samt vitt på bröstet.
Nä nu ska här sättas fart, tänker inte spendera mer tid på dålig energi, en dag som denna
Kram
torsdag 2 augusti 2007
Häst-dag
Cemonia har varit på ridläger i Mockfjärd, den här veckan. Jag åkte dit lite tidigare för att fota och filma henne i dag på em. De fick rida bana med hinder, trava galoppera, rykta hästarna och sen släppa ut dem på bete i hagen. De hade haft ryktar-tävling idag med, Cemonia kom på 2:a plats med Tjalle.
Men oj vad jag blev täppt i näsan, när ja va i stallet, jag har ju "vanlig pollenallergi" så jag hoppas att det var av allt hö, jag blev täppt.
Sen åkte vi förbi på Hea, och vi hade tur för Eva (en barndomskamrat) va i stallet med sina hästar, så vi fick klappa hennes 10 veckors gamla föl, en jättesöt liten tjej ; )
Hade med hundarna , så de fick springa och busa av sig en stund innan vi åkte hem.
Svärmor & svärfar kom förbi nu i kväll, de ska ut och åka med Cemonia nästa vecka, några dagar. Hon har haft låååångt sommarlov, men det ska man ha när man är liten.
Nu måste jag gå och skölja ur slingorna jag har i håret innan det är för sent.. Kan ni tänka er mig som Blondin ??
Ha de gött
Men oj vad jag blev täppt i näsan, när ja va i stallet, jag har ju "vanlig pollenallergi" så jag hoppas att det var av allt hö, jag blev täppt.
Sen åkte vi förbi på Hea, och vi hade tur för Eva (en barndomskamrat) va i stallet med sina hästar, så vi fick klappa hennes 10 veckors gamla föl, en jättesöt liten tjej ; )
Hade med hundarna , så de fick springa och busa av sig en stund innan vi åkte hem.
Svärmor & svärfar kom förbi nu i kväll, de ska ut och åka med Cemonia nästa vecka, några dagar. Hon har haft låååångt sommarlov, men det ska man ha när man är liten.
Nu måste jag gå och skölja ur slingorna jag har i håret innan det är för sent.. Kan ni tänka er mig som Blondin ??
Ha de gött
onsdag 1 augusti 2007
2 timmar Sifferbo - Rättvik CCW
Jaha, så lång tid tog det för oss i går att köra hemifrån byn och till CCW i Rättvik, men det va det värt.
Herre Jösses va mycket fina bilar, mycket folk, alla med humöret i topp. Lite burning och några bilar som kokade, solen sken från en blå himmel där på kvällen. Kaffe & Bullar, Varm korv och mjukglass. Så luktade det så där gott !!
Köerna är otroliga, och det går väldigt sakta. En långtradarchaffis skrev : SKÖNT MED TIMLÖN ! på en lapp och satt i rutan.
Fotograferade massor av snygga bilar, mest Mustanger förstås.
När f-n ska jag äga en då ??
Pratade med en tjej från Stockholm, som hade en -68 röd, med vit cab och inredning. Som hon köpt som ett vrak för några år sen. Talade om för henne hur avis jag är....
Vi kom hem strax före 23 och somnade sött med ett leende på läpparna.
Drömde på natten om min gamla Dobermann Una, och att vi vann en utställning, Jag va så lycklig i drömmen. Och när jag vaknade kände jag en stor saknad efter Una.
(våra nya grannar har köpt en Dobbervalp, kanske därför Una ploppade upp i drömmen )
I dag har jag jobbat skiten ur mig, fy fan att man inte kan ta semester utan det ser ut som helvete i mina hyllor. Det kommer att ta mig flera veckor att komma upp i samma volym som innan. Varför är det ingen som bryr sig ?? I dag åkte jag 7,30 kom hem 19. Slängde i mig middag, och tog sen en skön promenad med Helen P, och hundarna, det va riktigt varmt i luften nu i kväll.
Har fyndat lite kläder åt Liam idag, på Lager 70 i Insjön. OK ,, jag fick också nått nytt : )
Nu är det dags att göra kvällen, ska jobba i Hedemora och CG Falun i morgon, som varje dag..
Ha de gött..
Herre Jösses va mycket fina bilar, mycket folk, alla med humöret i topp. Lite burning och några bilar som kokade, solen sken från en blå himmel där på kvällen. Kaffe & Bullar, Varm korv och mjukglass. Så luktade det så där gott !!
Köerna är otroliga, och det går väldigt sakta. En långtradarchaffis skrev : SKÖNT MED TIMLÖN ! på en lapp och satt i rutan.
Fotograferade massor av snygga bilar, mest Mustanger förstås.
När f-n ska jag äga en då ??
Pratade med en tjej från Stockholm, som hade en -68 röd, med vit cab och inredning. Som hon köpt som ett vrak för några år sen. Talade om för henne hur avis jag är....
Vi kom hem strax före 23 och somnade sött med ett leende på läpparna.
Drömde på natten om min gamla Dobermann Una, och att vi vann en utställning, Jag va så lycklig i drömmen. Och när jag vaknade kände jag en stor saknad efter Una.
(våra nya grannar har köpt en Dobbervalp, kanske därför Una ploppade upp i drömmen )
I dag har jag jobbat skiten ur mig, fy fan att man inte kan ta semester utan det ser ut som helvete i mina hyllor. Det kommer att ta mig flera veckor att komma upp i samma volym som innan. Varför är det ingen som bryr sig ?? I dag åkte jag 7,30 kom hem 19. Slängde i mig middag, och tog sen en skön promenad med Helen P, och hundarna, det va riktigt varmt i luften nu i kväll.
Har fyndat lite kläder åt Liam idag, på Lager 70 i Insjön. OK ,, jag fick också nått nytt : )
Nu är det dags att göra kvällen, ska jobba i Hedemora och CG Falun i morgon, som varje dag..
Ha de gött..
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)